Toon posts:

harddisk ratelt na 10 minuten....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in windows ofzo mijn systeem idle laat staan gedurende langer dan 10 minuten ofzo, dan begint mijn harddisk te ratelen...

Ik kan zelfs geen defragmentation meer doen, want na 10 minuten zegt hij "drive content changed, restarting defragmentation"

vanaf ik dan terug begin te werken, en een beetje met de muis waggel, dan stopt de harddrive, en ik hoor ze niet meer, en kan ik gewoon werken...

maar eens ik mijn systeem laat rusten, dan begint

normaal zou ik da nu niet zo erg vinden, maar dat gebeurt ook terwijl ik dvdtje bekijk, en dan is dat geluid best irri...

iemand een oplossing, om te kijken wat de drive op dat moment aan het doen is ofzo, of om hem tijdelijk in sleep te zetten ?!

thanx

btw, is een IBM drive

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zeker windows me...?

Verwijderd

heb je win2k?

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Heb je soms office geïnstalleerd, daarin zit een soort indexing service die de bestanden op je harde schijf indexeert, zodat je ze sneller kan terugvinden bij het zoeken. Deze service start pas als je pc idle is...

Verwijderd

Topicstarter
en hoe schakel ik die indexing service uit ?

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik weet niet zeker, maar issie niet aan het swappen ?

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 12:57 schreef babydoll het volgende:
en hoe schakel ik die indexing service uit ?
dr werd je nog wat gevraagd.. nl. welke windowsversie je hebt? Is wel zo handig om dat ff te vermelden.. bij winME is jouw probleem een bekend verschijnsel en er is wat aan te doen..

Verwijderd

Kijk eens in je task manager of je geen rare proggies hebt draaien.
Pagina: 1