Mijn gasklep werd vervangen door een refurbished gasklep.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Mijn vraag.

Ik heb de gasklep in mijn Fiat Ducato laten vervangen door een nieuwe of dat was toch de bedoeling.

De gasklep is opnieuw beginnen haperen en nu blijkt dat men geen nieuwe maar een refurbished gasklep geplaatst had. :(
Nu ben ik al op verschillende sites op internet gaan zoeken maar ik vind niks concreets.
Ik wilde namelijk weten of de de garagist verplicht is om op de factuur te vermelden dat het refurbished is.

Refubished betekend dat het over een product gaat wat terug gereviseerd is en wat gelijk zou moeten zijn aan nieuw.
Ik heb wel contact gehad met een leverancier van gaskleppen en die heeft mij uitgelegd wat refurbished of remanufactered precies wilt zeggen.
Hij verkoopt echter alleen maar nieuwe onderdelen en wist mij niets te vertellen over het verplicht vermelden.
Hij wist wel dat refurbished normaal ongeveer 30% beterkoop zou zijn dan nieuw.
Ik heb daar op mijn factuur niks van gemerkt.

Ik probeer dus hier te weten te komen of het op de factuur moet vermeld worden of niet.
Ik hoop dat ik hier juist zit.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor sommige dure delen is het niet ongebruikelijk dat er refurbished onderdelen worden gebruikt (gasklephuizen, ECU's, verstuivers). In ieder geval bij oudere auto's. Bij mij is de garage daar echter altijd wel helder over geweest, mondeling in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Bigs op 29-04-2016 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Zijn geen regels over, het was wel netjes geweest.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het is in de automotive heel gebruikelijk om onderdelen die vooral uit metaal bestaan en relatief weinig slijtage gevoelig zijn, alleen als gereviseerd aan te bieden. Zo is het vrijwel onmogelijk nieuwe startmotoren en dynamo's te vinden, die dingen zijn vrijwel altijd gereviseerd. Een goede revisie is overigens net zo goed als een nieuw onderdeel, bij een revisie worden alle slijtage gevoelige dele vervangen voor nieuwe (lagers, elektrische contacten) en wordt het metaal gereinigd.

In het geval van jouw gasklephuis, die voor 95% uit metaal bestaat dat niet slijt, zal het vooral de gaskleppositiesensor zijn die bij revisie vervangen is (naast volledig reinigen). Daarmee is het gasklephuis in feite weer gelijk aan nieuw en kan een revisiebedrijf gewoon gelijke garanties geven als wanneer een onderdeel nieuw is en staat het in de handel daarom ook gelijk aan nieuw. Er wordt (en hoeft) daarom niet expliciet vermeldt te worden dat het een revisiedeel betreft. Bovendien is het niet ongewoon dat een gereviseerd deel zelfs beter is, omdat bepaalde ontwerpfoutjes (slechte lagers of dichtingen bijv.) gecorrigeerd kunnen worden tijdens de revisie.

Ik heb in het verleden bij Hella gewerkt, die onder andere revisie dynamo's en starters leverde (naast nog wel andere revisiedelen). Alleen aan het onderdeelnummer (en de prijs) kon je zien dat het een revisiedeel betrof, qua technische specs, levensduur, kwaliteit e.d. was er geen onderscheidt met een nieuw onderdeel.

Belangrijker is, wanneer is het gasklephuis vervangen? Is dat minder dan een jaar geleden, dan heb je hoe dan ook gewoon recht op garantie. Of het een gereviseerd of nieuw gasklemhuis was, doet er in feite niet toe.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
gasklep? In een Fiat Ducato? Ik wist niet dat daar benzine motoren in lagen.

Of bedoel je de smoorklep van de EGR? Want een diesel heeft geen gasklep, maar geeft 'gas' door meer diesel in te spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Tja, het is eigenlijk een lang verhaal. In Frankrijk op weg naar Spanje is de miserie eigenlijk begonnen, na amper 600km rijden met de nieuwe gasklep. Ik heb toen naar die fiat garage gebeld maar die konden mij niet helpen zeiden ze. Ze wisten ook niet waar er een fiatgarage was. Ik heb de auto dan maar laten afkoelen en dan verder gereden naar Spanje. In de bergop naar Tosa begon de ellende pas goed, ik geraakte niet meer vooruit, hevig schokkend ben ik dan toch boven geraakt. Daar ben ik dan naar een plaatselijke garagist gegaan waar ik dan uitgelegd heb dat ik een nieuwe gasklep had maar dat er opnieuw problemen waren.
Dus lag volgens hem het probleem niet bij de klep maar ergens bij een contact.
Hij heeft dan wat contactspray gebruikt een toen bleek alles weer in orde. Ik ben dan de dag erna naar Villanova achter Barcelona gereden zonder problemen. Ik ben dan na een week ook terug naar huis geraakt zonder problemen. Dan heb ik de fiatgarage gemaild want ik moest hen op de hoogte houden hadden ze gevraagd. Ik heb op die mail nooit een antwoord gekregen. Dan is het slechte weer hier begonnen met veel regen en dan begon de miserie opnieuw. Ik ben dan weer naar mijn plaatselijke niet fiat garage gegaan waar ik altijd ga en die kon niet begrijpen dat ze een nieuwe klep geplaatst hadden. Hij heeft dan voorgesteld om in mijn bijzijn naar de klep te kijken. Daar zagen we toen dat er een barst in het kunststof gedeelte zat en toen we de klep open deden zagen we dat er ook een metalen busje ontbrak, daardoor was waarschijnlijk die barst ontstaan bij het vast draaien van de bevestigingboutjes waarmee het kunststof gedeelte aan het metalen gedeelte vastzit. Dus, alles mooi terug geplaatst. Dan heb ik weer de fiatgarage die mij de klep verkocht heeft aangesproken omdat ik natuurlijk wilde vergoed worden.
Ik had toen gezegd dat ik samen met mijn garagist de fout ontdekt had en dat had ik niet mogen doen. Zij houden nu vol dat er iemand anders aan die gasklep geweest is een daarom was mijn garantie vervallen, bovendien bleven ze volhouden dat het geen refurbished onderdeel was maar een nieuw. En aangezien ik mijn garantie verbrot heb wilde ik nu beroep doen op hun bedrieglijke verkoop. Op de sticker die op de klep zit staat duidelijk " Remanufaktered" dus refurbished. Dus die mensen hebben mij toch bedrogen vind ik door het niet te vermelden op de factuur waar dan wel een prijs geteld werd van €558 wat volgens mij toch veel is.
Zo, dat is zowat het hele verhaal wat dan ook nog een staartje gekregen heeft omdat de expert van mijn verzekering nog meespant met de tegenpartij, ik vermoed om een extra centje bij te verdienen.
Ik kan er nog meer over vertellen maar dan wijken weer teveel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Dirk33 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:15:
gasklep? In een Fiat Ducato? Ik wist niet dat daar benzine motoren in lagen.

Of bedoel je de smoorklep van de EGR? Want een diesel heeft geen gasklep, maar geeft 'gas' door meer diesel in te spuiten
Wel het is inderdaad een diesel.
Ik vond gasklep ook een rare benaming maar die klep is niet om gas te geven maar om de uitlaatgassen te hergebruiken.
Dat zou ontstaan zijn door de Europese wetgeving die wilt dat uitlaatgassen verminderen.
Enfin, dat is wat ik er uit begrepen heb.
En dan zit er ook nog een EGR klep in maar daar zouden zelden problemen mee zijn.
Dus als mijn auto aan de computer hing dan gaf die fout "P0638" en dat is: "gas-klep controle ventiel, intermitterend".
Dus de computer geeft letterlijk gasklep aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel is refurbished, veel is niet meer nieuw te krijgen van dat spul. Daarom zit er ook statiegeld op, zodat het oude artikel wordt ingeleverd zodat die weer refurbished kan worden. Vaak is refurbished beter dan aftermarket nieuw.

Bij de Volvo V70 is dat zeker, tot bouwjaar 2003 ook altijd gasklephuis gedoe. Origineel Volvo nieuw is al paar jaar niet meer te krijgen. Wel refurbished, of imitatie nieuw.

In autowereld heel normaal, productie van onderdelen stopt redelijk snel na einde model, zo kan het leverbaar blijven. Ik rij een oude mercedes uit 1973, zonder refurbish wereld had die wagen al lang niet meer op de weg gestaan. En kwaliteit is gewoon goed.

In Nederland zit het bedrijf A.B.S. die refurbishen heel veel, van remklauwen tot gasklephuis. Nooit klachten over gehad.

Het is ook niet alsof iemand met een dremel en een bijtel dat ding even schoongemaakt. Artikel gaat helemaal uit elkaar, wordt gereinigd, als het niet elektrisch gebeurd dan met zandstralen, en alle componenten die erop zitten worden vernieuwd. Het is het omhulsel waar het ze omgaat, dat is vaak niet meer leverbaar. Bij een gasklephuis dus het aluminium deel, bij een remklauw, de klauw en de zuigers.

Als nieuw en refurbished langs elkaar ligt, kun je het verschil niet zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik geef u helemaal gelijk, het zou ook een goed middel zijn tegen de afvalberg.
Helaas heb ik het verschil dan wel moeten meemaken:-(
Blijkbaar neemt ook in die wereld niet iedereen zijn werk altijd serieus.
Wie vergeet nu dat busje erin te steken ....Het zou toch niet mogen hè.
Menselijke fout, ok maar ik zit er wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
onkeltje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:47:
Dat zou ontstaan zijn door de Europese wetgeving die wilt dat uitlaatgassen verminderen.
De EGR klep staat alleen open als de motor onder deellast draait. Door het hergebruik van de uitlaatgassen zou de NOx uitstoot minder moeten worden en de motor sneller warmer moeten zijn. Nadeel is dat de motor zijn eigen troep inademt. Als je dus veel rijdt in deellast situaties verstopt vaak de EGR klep.
En dan zit er ook nog een EGR klep in maar daar zouden zelden problemen mee zijn.
Dus als mijn auto aan de computer hing dan gaf die fout "P0638" en dat is: "gas-klep controle ventiel, intermitterend".
Waarom niet afdoppen? De EGR klep is niet vereist voor de APK. De roetmeting kom je prima door zonder. Indien je EGR klep niet door de boordcomputer aangestuurd wordt is afdoppen heel makkelijk. Het kan zelfs beter voor je motor zijn om geen EGR klep te hebben.

Naar mijn mening zijn EGR kleppen en roetfilters meer lastig dan dat ze handig zijn.

Voor wat betreft gereviseerde onderdelen, daar hoeft niets mis mee te zijn. Het is ook goedkoper soms. Een gereviseerde startmotor kan je soms een paar honderd euro schelen ten opzichte van nieuw. En ze werken net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
EGR maakt wel flinke stappen. Inderdaad op oudere systemen gaan de uitlaatgassen direct de motor in, maar EGR koelers zijn al jaren gemeengoed en mini roetfilters/katalysators zitten er voortaan ook op dus de vervuiling valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Er is met de ducato een fundamenteel probleempje dat er bij regen water binnensijpelt via de verwarmingsrooster (zeg maar loopt) recht op de gasklep. Daar die op een ducato ondersteboven gemonteerd staat loopt dat water recht "in" het elektrisch gedeelte van de klep met de nodige storingen en zeker die p0638 tot gevolg. Er zijn in het verleden als ik mij niet vergis een hoop terugroepacties geweest om een paar plastic onderdelen bij te plaatsen om dat water om te leiden. Vermoedelijk is dat de oorzaak van uw miserie.

Verder zijn EGR kleppen de grootste kutzooi wat ze ooit uitgevonden hebben. Als het zonder storingen kan... dichtstoppen die handel! (Je kan die er trouwens uit laten programmeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

onkeltje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:47:
[...]

Wel het is inderdaad een diesel.
Ik vond gasklep ook een rare benaming maar die klep is niet om gas te geven maar om de uitlaatgassen te hergebruiken.
Je hebt ook een andere 'klep' bij veel diesels, de smoorklep. Om meer onderdruk in het inlaatspruitstuk te genereren (bij atmosferische diesel) zodanig dat er ook daadwerkelijk genoeg uitlaatgas weer terugstroomt langs de egr klep. En ook om rustiger de motor te laten afslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
zo te lezen eerder een montagefout dan een productiefout. De monteur heeft niet gezien dat er een (montage)busje ontbrak en heeft daardoor 1 van de boutjes te strak aangedraaid, waardoor de behuizing is beginnen te scheuren.

Ik neem aan dat je foto's hebt gemaakt tijdens de inspectie?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

Tomatoman

Fulltime prutser

onkeltje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:50:
Helaas heb ik het verschil dan wel moeten meemaken:-(
Het is het verschil tussen een monteur die zijn werk vlekkeloos doet en een monteur die helaas een montagefout maakt, niet het verschil tussen een nieuw en een refurbished onderdeel. Je blijft er telkens op terugkomen dat het een refurbished onderdeel was, maar zoals velen al hadden gezegd heeft dat helemaal niets met het probleem te maken.
Wie vergeet nu dat busje erin te steken ....Het zou toch niet mogen hè.
Menselijke fout, ok maar ik zit er wel mee.
En op basis hiervan heeft de garage die de klep heeft gemonteerd wel degelijk een probleem. Fouten maken is menselijk, dat gebeurt weleens, maar de garage moet de fout natuurlijk wel herstellen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:44

Bommes

Capo del formaggio

Tomatoman schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:45:

En op basis hiervan heeft de garage die de klep heeft gemonteerd wel degelijk een probleem. Fouten maken is menselijk, dat gebeurt weleens, maar de garage moet de fout natuurlijk wel herstellen.
Aan de schrijfstijl van de TS te zien is hij woonachtig in BE en gaf het hier dus over een Belgische garage.
Mijn ervaring is dat die nooit dit soort fouten toe zullen geven of zelfs nog niet en klant gelijk zullen geven of tegemoet zullen komen.
Dit is niet alleen mijn ervaring helaas, ik heb meerdere vrienden die voor Belgische bedrijven werken en een BE lease auto rijden. Ik zelf een mijn collega's ook, en wij zijn allemaal geen enkele uitzondering deze mening toebedeeld.

Evengoed het probleem:
Ligone schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:44:
Er is met de ducato een fundamenteel probleempje dat er bij regen water binnensijpelt via de verwarmingsrooster (zeg maar loopt) recht op de gasklep. Daar die op een ducato ondersteboven gemonteerd staat loopt dat water recht "in" het elektrisch gedeelte van de klep met de nodige storingen en zeker die p0638 tot gevolg. Er zijn in het verleden als ik mij niet vergis een hoop terugroepacties geweest om een paar plastic onderdelen bij te plaatsen om dat water om te leiden. Vermoedelijk is dat de oorzaak van uw miserie.

Verder zijn EGR kleppen de grootste kutzooi wat ze ooit uitgevonden hebben. Als het zonder storingen kan... dichtstoppen die handel! (Je kan die er trouwens uit laten programmeren)
Dit dus.
Neem je verlies, laat het onderdeel door je lokale niet Fiat garage vervangen en zorg dat dit water probleem terug niet deze storing kan veroorzaken.
Indien je wilt kun je de egr er wel uit laten programmeren en afdoppen.

Om wat voor motor gaat het trouwens??
Ik neem aan een 2,3 jtd???

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Als ik hier dan lees dat dit een ontwerpfout is in de EGR klep van de Fiat Ducato zou ik zeker weten gaan kijken of je de EGR klep niet kan afdoppen. Dan kan dit probleem niet meer terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
[b][message=46695819,noline]Tomatoman schreef op zondag 01 mei 2016 @
[...]

Het is niet de garage die volgens mijn de fout gemaakt heeft maar het bedrijf wat van oude rommel iets nieuw probeert te maken.
Die demonteren de gasklep, maken de boel proper en vervangen eventueel kapotte onderdelen.
Daarna draaien ze alles weer aan elkaar om dan het onderdeel als nieuw te garanderen.
Wel het zijn die heren die dat busje vergeten zijn een de barst veroorzaakt hebben.
Zij leveren dan die klep zo kant een klaar aan de garagist.
Dus de garagist zou in mijn geval de leverancier moeten aanpakken maar waarschijnlijk is die daar te lui voor of gelijk hier nog ergens geschreven staat, te Belgisch voor.
Hij had een nieuwe klep moeten eisen aan de leverancier een dan zou hem dat niets kosten.
Maar nee, hij samen met de expert van de verzekering, dat zijn de deugnieten die mij gewoon in de steek laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

Tomatoman

Fulltime prutser

[ot]De topictitel heeft alles in zich om de titel van een documentaire op RTL 5 te zijn :D :

• Gruwelijk verminkt door mijn ex
• De jongen die een nieuwe schedel kreeg
• Mijn seksrobot
• Mijn gasklep werd vervangen door een refurbished gasklep

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
IK vind het zeer opmerkelijk dat je blijft hameren op het feit dat het een refurb onderdeel is, dagelijks monteer ik onderdelen van Hella, Bosh en ABS. Allemaal zijn deze refurb en hoor er nooit klachten over.

Nu ik heb door gelezen in dit topic heb je het er over dat ze een pas busje dat ze zijn vergeten bij het monteren, Natuurlijk breekt plastic als het vastgezet zonder een pas busje als het op een motor zit die veel trillingen veroorzaakt. Het gaat hier Duidelijk dus om een montage fout van de garage zelf en niet om het feit dat dit een refurb onderdeel is.

Nou moet ik zeggen dat als er duidelijk op het gasklep staat dat het een refurb onderdeel is en de garage glashard probeert te zeggen dat het een nieuw onderdeel gewoon zwaar idioot is en dat ze dit op het minst hadden moeten vermelden bij montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
onkeltje schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:50:
Het is niet de garage die volgens mijn de fout gemaakt heeft maar het bedrijf wat van oude rommel iets nieuw probeert te maken.
Zoals al eerder gezegd is, er is niets mis met gereviseerde onderdelen. Sommige auto onderdelen kan je prima reviseren en zijn daarna zo goed als nieuw. Denk aan startmotoren, compressors en zelfs hele motoren.

Je maakt je gigantisch druk om dit feit, terwijl het waarschijnlijk niet de oorzaak is van je probleem. Het klinkt eerder alsof het om een montagefout gaat.
Hij had een nieuwe klep moeten eisen aan de leverancier een dan zou hem dat niets kosten.
Zijn er dan nieuwe EGR kleppen nog leverbaar? Sommige onderdelen als je auto wat ouder al is zijn heel moeilijk nieuw verkrijgbaar.
Tomatoman schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:42:
[ot]De topictitel heeft alles in zich om de titel van een documentaire op RTL 5 te zijn :D :

• Gruwelijk verminkt door mijn ex
• De jongen die een nieuwe schedel kreeg
• Mijn seksrobot
• Mijn gasklep werd vervangen door een refurbished gasklep
offtopic:
Alberto Stegeman gaat undercover in die duistere wereld van refurbished EGR kleppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
CMD-Snake schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:51:
[...]

Je maakt je gigantisch druk om dit feit, terwijl het waarschijnlijk niet de oorzaak is van je probleem. Het klinkt eerder alsof het om een montagefout gaat.

[.Sorry, maar ik maak mij niet druk en zeker niet gigantisch druk over refurbished.
Ik denk dat we serieus aan het afwijken zijn.
Mijn oorspronkelijke vraag was of dat op de factuur moest vermeld staan of niet.
Mij gaat het erom dat ik een slechte gasklep betaald heb, of dat nu een nieuwe of een refurbisched is dat maak niets uit.
Bij mij zit er en barst in de klep en er mankeert een metalen busje, dat is alles..
Ik zoek achter de oorzaak waarom die garagist mij niet wilt vergoeden terwijl hij eigenlijk alleen maar de gasklep terug moet inleveren bij de leverancier van die gasklep.
Ik vermoed dat hij toch ook wel enige garanties heeft bij de aankoop van goederen.]

Zijn er dan nieuwe EGR kleppen nog leverbaar? Sommige onderdelen als je auto wat ouder al is zijn heel moeilijk nieuw verkrijgbaar.

[Ja er zij zeker nog heel nieuwe gaskleppen te koop, er zijn leveranciers die zich zelfs helemaal niet bezig houden met hernieuwde gaskleppen.
Een leverancier heeft er zelf niet echt veel vertrouwen in, ge ziet wel een prachtige buitenkant zegt die maar de binnen kant ziet ge niet.
Enfin, ik ben in ieder geval afgestapt van Whaler gaskleppen en ik heb een waterdichte Pierburg gasklep late plaatsen.
Deze is alles bij elkaar iets duurder maar ik hoop dat ze ook beter zal zijn.]

Je schreef eerder ook:
Waarom niet afdoppen? De EGR klep is niet vereist voor de APK. De roetmeting kom je prima door zonder. Indien je EGR klep niet door de boordcomputer aangestuurd wordt is afdoppen heel makkelijk. Het kan zelfs beter voor je motor zijn om geen EGR klep te hebben.

Afdoppen, dat woord ken ik niet, waarschijnlijk omdat ik belg ben ;) maar ik wilde daar graag toch wat meer over weten.
Ik weet dat een roetfilter nogal wat geld kost en veel onkosten kan ik mij niet permitteren.

Verder werd mijn vraag is in dit draadje ruimschoots beantwoord waarvoor mijn dank.

Ik wil alleen nog op zoek gaan hoe je die gasklep voor het welzijn van de auto kunt uitschakelen.

offtopic:
Alberto Stegeman gaat undercover in die duistere wereld van refurbished EGR kleppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Gewoon eens googlen op "EGR klep wegschrijven". Zowat elk tuning berdijf kan dit! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ligone op 02-05-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ligone schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:43:
Gewoon eens googlen op "EGR klep wegschrijven". Zowat elk tuning berdijf kan dit! ;)
OK, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
onkeltje schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:08:
Afdoppen, dat woord ken ik niet, waarschijnlijk omdat ik belg ben ;) maar ik wilde daar graag toch wat meer over weten.
Ik weet dat een roetfilter nogal wat geld kost en veel onkosten kan ik mij niet permitteren.
Afdoppen is het verwijderen van de EGR klep. Je hebt de leiding die uiteindelijk naar de uitlaat gaat, maar daar in het traject zit ook de EGR klep die eventueel de gassen terug de motor in stuurt. Bij afdoppen wordt dit klep verwijderd en is er slechts een route nog mogelijk voor het uitlaatgas, naar de uitlaat toe. Het inlaattraject waarmee de EGR de uitlaatgassen weer de motor in laat gaan verwijder je dan en vervolgens sluit je het gat af.

Net als een roetfilter kan de EGR klep verwijderd worden als deze niet te nauw verweven is met de boordcomputer van de auto. Anders moet de computer ook aangepast worden, dat is lastig en vaak niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
onkeltje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:29:
Refubished betekend dat het over een product gaat wat terug gereviseerd is en wat gelijk zou moeten zijn aan nieuw.
Ik heb wel contact gehad met een leverancier van gaskleppen en die heeft mij uitgelegd wat refurbished of remanufactered precies wilt zeggen.
Hij verkoopt echter alleen maar nieuwe onderdelen en wist mij niets te vertellen over het verplicht vermelden.
Hij wist wel dat refurbished normaal ongeveer 30% beterkoop zou zijn dan nieuw.
Ik heb daar op mijn factuur niks van gemerkt.

Ik probeer dus hier te weten te komen of het op de factuur moet vermeld worden of niet.
Ik hoop dat ik hier juist zit.
...
Hoe bedoel je dat je daar niets van hebt gemerkt? Ben je op de hoogte wat een werkelijk nieuw onderdeel moet kosten? Het is uiteraard wel redelijk vanzelfsprekend dat voor een refurbished onderdeel niet de nieuwprijs wordt betaald... maar zonder prijzen te noemen is dat sowieso erg lastig beoordelen. Ga je nu vooral op je gevoel af of heb je echte bedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 13:36
Andere garage of niet, refurbished of niet, je hebt gewoon recht op een vervangend onderdeel.
Weet nog toen ik na 4000km bij garage terugkwam met een kapot wiellager, zou aan de achteras liggen, zat roest op, garantie was moeilijk... ze hebben toch echt zelf dat ding gemonteerd en 4000km later is ie stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Zoals al eerder aangegeven, het problem is slecht montage werk. Of die gasklep nieuwe of refurbished is, is niet relevant aan dit verhaal.

Als je op dat punt blijft zeuren bij de garage dan ga je echt bot vangen want hun antwoord blijft, terecht, dat er niets mis is/was met het onderdeel dat ze geplaatst hebben en waar jij voor betaald hebt.

Dergelijke discussies moet je heel gericht voeren en er niet van alles bij halen. Jouw stelling is dat door slecht montage werk de boel kapot gegaan is.

Nu is de vraag - kan jij zonder je auto? Want wat erg lastig gaat worden is het probleem elders laten oplossen en dan pogen je geld terug te krijgen bij de originele garage.

Ik heb ook dergelijke problemen gehad maar dan heb ik met een hele grote slok mijn trots en gelijkheidsgevoel ingeslikt en met een grote F**k It de boel elders laten herstellen.

Ja dat heeft mij geld gekost maar ik heb geen tijd voor ja-nee getouwtrek waar ik alleen maar ongelukkig van word.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
CMD-Snake schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:12:
[...]

Afdoppen is het verwijderen van de EGR klep. Je hebt de leiding die uiteindelijk naar de uitlaat gaat, maar daar in het traject zit ook de EGR klep die eventueel de gassen terug de motor in stuurt. Bij afdoppen wordt dit klep verwijderd en is er slechts een route nog mogelijk voor het uitlaatgas, naar de uitlaat toe. Het inlaattraject waarmee de EGR de uitlaatgassen weer de motor in laat gaan verwijder je dan en vervolgens sluit je het gat af.

Net als een roetfilter kan de EGR klep verwijderd worden als deze niet te nauw verweven is met de boordcomputer van de auto. Anders moet de computer ook aangepast worden, dat is lastig en vaak niet mogelijk.
Leuk om te horen (lezen).
Ik ga het daar zeker eens over hebben met mijn garagist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
MicGlou schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:57:
[...]

Hoe bedoel je dat je daar niets van hebt gemerkt? Ben je op de hoogte wat een werkelijk nieuw onderdeel moet kosten? Het is uiteraard wel redelijk vanzelfsprekend dat voor een refurbished onderdeel niet de nieuwprijs wordt betaald... maar zonder prijzen te noemen is dat sowieso erg lastig beoordelen. Ga je nu vooral op je gevoel af of heb je echte bedragen?
Ik heb op het internet verschillende leveranciers opgezocht en daar zie ik heel wat prijzen.
Ik moet zeggen dat de ene veel duurder is dan de andere voor dezelfde klep.
Het is inderdaad soms niet gemakkelijk om daar een juiste conclusie te trekken.
De prijzen die ik op het net zie zijn trouwens prijzen voor particulieren, garagisten krijgen zo wie zo een andere (betere) prijs, dat is trouwens in iedere branche zo.
Ik heb echter ondertussen al meer meegemaakt bij die Fiat garage om te weten wat daar zoal niet echt pluis is.
Maar goed, wat de prijs van die gasklep aangaat vermoed ik toch sterk dat er niet veel korting in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
tazzman schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:32:
Zoals al eerder aangegeven, het problem is slecht montage werk. Of die gasklep nieuwe of refurbished is, is niet relevant aan dit verhaal.

Als je op dat punt blijft zeuren bij de garage dan ga je echt bot vangen want hun antwoord blijft, terecht, dat er niets mis is/was met het onderdeel dat ze geplaatst hebben en waar jij voor betaald hebt.

Dergelijke discussies moet je heel gericht voeren en er niet van alles bij halen. Jouw stelling is dat door slecht montage werk de boel kapot gegaan is.

Nu is de vraag - kan jij zonder je auto? Want wat erg lastig gaat worden is het probleem elders laten oplossen en dan pogen je geld terug te krijgen bij de originele garage.

Ik heb ook dergelijke problemen gehad maar dan heb ik met een hele grote slok mijn trots en gelijkheidsgevoel ingeslikt en met een grote F**k It de boel elders laten herstellen.

Ja dat heeft mij geld gekost maar ik heb geen tijd voor ja-nee getouwtrek waar ik alleen maar ongelukkig van word.
Hier hebt ge helemaal gelijk in.
Ik heb van ellende mijn auto ook elders laten herstellen want de schade wordt anders alleen maar groter.
Ik kon mijn auto niet naar behoren meer gebruiken en ik durfde geen grote afstanden meer doen.
Ondertussen bleef ik wel verzekering en wegentaks betalen.
En dan moest ik ook dringend naar de keuring, dus veel keuze had ik niet.
Maar de zaak loopt nog altijd verder bij mijn rechtsbijstand verzekering en ik wacht gewoon af wat er nog gaat gebeuren.
Als ik niks terug krijg heb ik pech maar als ik wel iets krijg is het altijd meegenomen hé.
Ondertussen heb ik ook nog een klacht neergelegd bij die verzekering over de expert die zij op de zaak gezet hadden.
Die man vertelt gewoon leugens en dat kan ik wel zwart op wit bewijzen.
Per slot gaat het verhaal veel verder dan zomaar die gasklep maar dat wordt teveel om allemaal uit te leggen.
Het lijkt er heel sterk op dat die expert een akkoordje gemaakt heeft bij die Fiatgarage teneinde een (zwart) centje bij te verdienen en dat pik ik zo maar niet.
Verder probeer ik mijn leven gewoon te leven hoor en ik zal ook geen extra geld uitgeven aan advocaten en gerecht want dan houdt het niet meer op.
Die rechtsbijstandverzekering kost mij nu toch geen cent meer dus laat die maar bezig zijn, dat is inbegrepen in mijn autoverzekering.
Pagina: 1