PC upgrade suggesties

Pagina: 1
Acties:

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 21:38
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doen wat ik nu doe: spellen zoals Total War spelen en videos bewerken en opnemen (maar dat tweede heeft een minder grote prioriteit)

Wat mag het systeem gaan kosten?

Hopelijk rond de 500 euro (als dat een beetje plausibel is)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb al een PC staan met de volgende specificaties:
- ASRock H87M Pro 4
- Intel i5 4590
- AMD Radeon 7950 3GB
- Seasonic S12II-Bronze 520W
- Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800
- 1 Tb harde schijf
- 256Gb SSD
- Cooler Master N300

Die hoop ik eigenlijk te kunnen behouden (op de CPU/GPU na)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik weet niet heel veel van upgrades af en vraag me eerlijk gezegd af wat ik het beste kan upgraden. Ik dacht aan m'n videokaart en CPU, maar weet niet of dat makkelijk gaat/mogelijk is

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Het liefste weer een CPU van Intel en een videokaart van AMD (heb vooral goede ervaringen met de videokaart)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Nee, maar vooral een beetje betere prestaties op games zoals Total War: Atilla/Rome 2 en de mogelijkheid om te recorden.

Ga je overklokken?

Nee

Wat verwacht je van ons?

Hebben jullie suggesties voor de upgrades? Heb ik ook meer voeding nodig, of is 520W genoeg? Ik heb totaal geen ervaring met upgrades (heb deze PC zelf in elkaar gezet, maar dat was in 2014 en ik weet eerlijk gezegd niet of upgraden een beetje makkelijk gaat)

[ Voor 3% gewijzigd door Eggthud op 28-04-2016 23:12 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Behalve de videokaart hoeft er niks vervangen te worden. CPU gaat het nog jaren volhouden.

In de loop van het jaar komen de nieuwste kaarten uit van zowel amd als nvidia het is aan te raden om daar nog even op te wachten.

• Eggthud
Bedankt voor je snelle reactie!
Heb ik toch nog twee vragen:
- Wanneer komen dat soort videokaarten vaak uit? Het liefste wil ik in de zomervakantie toch even sleutelen aan m'n PC
- Nou heb ik begrepen dat die Total War games vaak erg leunen op de CPU en ik kan ze niet op ultra spelen. Heeft het bij mij dan vooral zin om mijn CPU of GPU te upgraden of is er zelfs eentje totaal niet de limiterende factor?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Eggthud schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:14:
Bedankt voor je snelle reactie!
Heb ik toch nog twee vragen:
- Wanneer komen dat soort videokaarten vaak uit? Het liefste wil ik in de zomervakantie toch even sleutelen aan m'n PC
- Nou heb ik begrepen dat die Total War games vaak erg leunen op de CPU en ik kan ze niet op ultra spelen. Heeft het bij mij dan vooral zin om mijn CPU of GPU te upgraden of is er zelfs eentje totaal niet de limiterende factor?
Naar verwachting komen de eerste in juni beschikbaar maar het is niet duidelijk welke prijs/performance klasse precies uitkomen (meestal worden ze een beetje verspreid over meerdere maanden voordat een volledige nieuwe serie beschikbaar is)

Kwa CPU zit je al vrij bovenin de beschikbare cpu's voor jou platform. Je zou kunnen upgraden naar een pricewatch: Intel Core i5-4670K Boxed of pricewatch: Intel Core i7-4770K Boxed en dan je cpu overklokken. (Heb je wel een ander mobo voor nodig)

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/oziHc/fa80e08875.png

Dan wil je kijken naar de [OC] waardes. Moet je voor je zelf maar kijken of die upgrade het waard is.
Maar je gaat meer zien van een GPU upgrade.

[ Voor 3% gewijzigd door MichaelvD op 28-04-2016 23:30 ]

• Eggthud
Wauw, dat valt me dan nog mee van die CPU!

Alright, ik zal opletten op de nieuwe GPU's van deze zomer. Is er een bepaalde naam waar ik op moet letten (Bv gaat het van Radeon HD 390 naar 400? Of gaat dat anders?)

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Amd: r9 4xx series
Nvidia: gtx 10xx series
:)
Pagina: 1