Tijdens tests in een VM en op een separate disk heb ik deze problemen niet ondervonden, maar nu ik mijn eigen systeem met root op ZFS heb geinstalleerd zie ik het volgende tijdens het opstarten:
Het systeem start goed op verder maar ik snap niet waar die 'ash: 1: unknown operand' vandaan komt, en waarom tie zegt 'cannot open 'zroot': no such pool' en vervolgens 'ZFS: importing pool zroot' om zroot toch te importeren.
Systeem boot UEFI met systemd-boot, GPT disk en aparte ext4 boot partitie.
inhoud van /boot/loader/entries/arch.conf:
Heeft iemand wellicht een idee waar die meldingen vandaan komen en hoe ik ze kan oplossen?
Alvast bedankt!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| :: running early hook [udev] starting version 229 :: running hook [udev] :: triggering uevents... ash: 1: unknown operand cannot open 'zroot': no such pool ZFS: importing pool zroot :: running late hook [zfs] :: running cleanup hook [udev] Welcome to Arch Linux! |
Het systeem start goed op verder maar ik snap niet waar die 'ash: 1: unknown operand' vandaan komt, en waarom tie zegt 'cannot open 'zroot': no such pool' en vervolgens 'ZFS: importing pool zroot' om zroot toch te importeren.
Systeem boot UEFI met systemd-boot, GPT disk en aparte ext4 boot partitie.
inhoud van /boot/loader/entries/arch.conf:
code:
1
2
3
4
5
| title arch linux linux /vmlinuz-linux initrd /intel-ucode.img initrd /initramfs-linux.img options zfs=zroot/ROOT/default rw |
Heeft iemand wellicht een idee waar die meldingen vandaan komen en hoe ik ze kan oplossen?
Alvast bedankt!