Advies aankoop 144hz monitor

Pagina: 1
Acties:

• Wvtja
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-04-2025
Een goede dag beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het sparen om een 144hz beeldscherm te kopen voor mijn gaming setup.
Nu heb ik echter 2/3 beeldschermen in gedachte die leuk in mijn prijscategorie liggen, maar kan alleen niet beslissen welke ik moet nemen.

De monitoren die ik in gedachte had:

Asus VG248GE
BenQ XL2411z

Er zijn heel veel reviews te vinden over beide monitoren, maar heb er nog geen gevonden waar beide vergeleken worden door dezelfde persoon. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met één, of nog beter beide, van de monitoren?

Ook vroeg ik me af of het misschien slim was om gewoon nog honderd euro door te sparen en vervolgens deze te halen:

BenQ XL2430t

Alvast bedankt! :)

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-02 16:47
Ik zou zelf een iiYama scherm nemen, Bijvoorbeeld deze Vind die er persoonlijk beter uitzien, anders zou ik voor een BenQ gaan. Asus word pas leuk in de Swift series.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:43
hoe ziet de rest van het systeem er uit? 144hz is leuk. Maar als je de 60fps nog niet haalt is het zonden. En als je een AMD gpu heb is natuurlijk freesync een mooie bijkomstigheid Zoals de iiyama of pricewatch: AOC G2460PF Zwart

Maar de AoC kan erg mooi zijn als je pc ook zwart/rood is.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-02 09:05

Zorian

What the fox?

Ik heb zelf de Asus VG248GE uit je OP en een Acer GN246HL. Beiden zijn goede schermen, echter merk ik bijvoorbeeld duidelijk dat de Asus vele malen geliger beeld heeft dan de Acer. Wit is meer geel dan echt wit zoals bij de Acer.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:14:
hoe ziet de rest van het systeem er uit? 144hz is leuk. Maar als je de 60fps nog niet haalt is het zonden. En als je een AMD gpu heb is natuurlijk freesync een mooie bijkomstigheid Zoals de iiyama of pricewatch: AOC G2460PF Zwart

Maar de AoC kan erg mooi zijn als je pc ook zwart/rood is.
gallery: Wvtja
4690K & GTX970, prima systeem. Freesync werkt dus niet, hoeven we ook niet specifiek op te letten.

Als je voor een pricewatch: BenQ XL2430T Zwart door wilt sparen, kun je net zo goed voor een pricewatch: Qnix QX2710 Evolution II Zwart sparen (€350, met specificaties van een €600 scherm). Dan heb je een 27" 2560x1440 IPS scherm dat makkelijk tot 100+ Hz kan worden overklokt (ik draai zelf 120). Moet je wel via eBay importeren uit Zuid-Korea, maar dat stelt eigenlijk niets voor.

Blijf je toch liever binnen Nederland en wil je niet door sparen, dan zijn zowel het ASUS scherm als die van BenQ gewoon goede scherm. Het Acer scherm dat hierboven door Zorian wordt genoemd is vooral een licht, simpel, zuinig en heel snel scherm (qua reactietijd), maar mist bijvoorbeeld de functie om de hoogte te verstellen.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Wvtja
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-04-2025
Hartstikke bedankt voor de info guys!
Ik ga even goed over alles nadenken en dan mn beslissing maken.

Super bedankt nogmaals!
Pagina: 1