Hallo allemaal. Voor m'n moeder (72 jaar) oriënteer ik me op een ipad.
Thans heeft ze een imac. Maar door reuma, is het voor haar moeilijk om daar lang achter te zitten.
Wat is haar budget?
€300,- tot €500,-
Wat is haar gebruiksdoel?
- Ze zal de ipad alleen thuis gebruiken;
- Surfen over internet; nieuws lezen; uitzending gemist kijken;
- Wat ze niet doet is: spelletjes spelen, of muziek luisteren;
- Wat ze aan data, documenten opslaat is verwaarloosbaar.
Wat heb ik zelf al gevonden?
Op dit moment lijkt een ipad -stabiel OS (hardare en software uit dezelfde stal)- het interessantst. Ik vraag me af of het interessant is om te kiezen voor een ouder model van 2015, 2014, of 2013.
Apple iPad Air WiFi + Cellular 32GB
Apple iPad Pro Wi-Fi 32GB (2016) Dat is boven genoemd budget. Toch blijf ik me afvragen, of het belangrijk is om voor die 2GB intern geheugen te gaan.
Welke vragen heb ik hier nog over?
1) Vooruitzicht op het aantal upgrades / updates
Hoe ouder het model, hoe minder updates het natuurlijk nog gaat krijgen. Ook osx / ios blijkt te hacken. Kortom de 2013-, en 2014-modellen links laten liggen?
2) 16GB of 32GB?
I.v.m. een ios upgrade is het verstandig wat extra geheugen vrij te hebben. Maar met een nihil data opslag; lijkt 16GB budgetair een interessante keuze? Of is 32GB i.v.m. upgrade's toch een betere keuze?
3) 1GB of 2GB intern geheugen?
Een intern geheugen van 1GB; Hoe zeer is dat aan de krappe kant? Wanneer gaat ze daar last van krijgen?
4) Tips?
Hebben jullie nog tips op welke specificaties ze kan bezuinigen?
Thans heeft ze een imac. Maar door reuma, is het voor haar moeilijk om daar lang achter te zitten.
Wat is haar budget?
€300,- tot €500,-
Wat is haar gebruiksdoel?
- Ze zal de ipad alleen thuis gebruiken;
- Surfen over internet; nieuws lezen; uitzending gemist kijken;
- Wat ze niet doet is: spelletjes spelen, of muziek luisteren;
- Wat ze aan data, documenten opslaat is verwaarloosbaar.
Wat heb ik zelf al gevonden?
Op dit moment lijkt een ipad -stabiel OS (hardare en software uit dezelfde stal)- het interessantst. Ik vraag me af of het interessant is om te kiezen voor een ouder model van 2015, 2014, of 2013.
Apple iPad Air WiFi + Cellular 32GB
Apple iPad Pro Wi-Fi 32GB (2016) Dat is boven genoemd budget. Toch blijf ik me afvragen, of het belangrijk is om voor die 2GB intern geheugen te gaan.
Welke vragen heb ik hier nog over?
1) Vooruitzicht op het aantal upgrades / updates
Hoe ouder het model, hoe minder updates het natuurlijk nog gaat krijgen. Ook osx / ios blijkt te hacken. Kortom de 2013-, en 2014-modellen links laten liggen?
2) 16GB of 32GB?
I.v.m. een ios upgrade is het verstandig wat extra geheugen vrij te hebben. Maar met een nihil data opslag; lijkt 16GB budgetair een interessante keuze? Of is 32GB i.v.m. upgrade's toch een betere keuze?
3) 1GB of 2GB intern geheugen?
Een intern geheugen van 1GB; Hoe zeer is dat aan de krappe kant? Wanneer gaat ze daar last van krijgen?
4) Tips?
Hebben jullie nog tips op welke specificaties ze kan bezuinigen?