Windows 8 geen key vanuit de bios

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een nieuwe 2e hands laptop gekocht.
Het ding is echt belachelijk langzaam voor zijn specs dus vandaag een SSD gekocht om hem up te graden.

Het gaat om een Asus n751j

Ik heb zelf een Asus n750 dus 1 type er voor, ik heb zelf via deze reactie: dimdam in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
hpmkruit
@Fotograaf2004 • 25 november 2014 11:29

Ik heb deze laptop gisteren ook aangeschaft, inclusief een EVO 840 250GB SSD. De wijze waarop je een herinstall van WIN 8.1. op deze laptop dient aan te pakken is als volgt:

- Het betreft een OEM versie van windows en de product key is tegenwoordig versleuteld in het BIOS. Hier kun je dus niet bij. Er zit ook geen traditionele sticker met de key op de laptop. Hiervoor kun je een installatie USB stick/DVD (min 4 GB) maken via deze link: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
- Vervolgens bouw je de nieuwe SSD in en start je de laptop op met de DVD/usb stick aangesloten.

- Windows installatie start en leest automatisch de product key uit en doorloopt de installatie.

De hierboven genoemde aanpakken met recovery sticks of ASUS tools werkten bij mij niet en waarschijnlijk bij anderen ook niet, omdat je alleen kunt herstellen als Windows de originele installatie kan vinden. Met een nieuwe SSD in de laptop heb je deze dus niet beschikbaar. Succes!

Quote Deze is niet van mij maar gevonden bij Asus N551JK-CN158H Review :)

Ik heb gisteren deze gekocht : pricewatch: Asus N751JK-T7120H
Ga er ook SSD inzetten pricewatch: Crucial MX100 512GB
weet je welke maat torx ik moet hebben voor los maken achterkant ? TR 5 ?
laat je ff weten of het gelukt is met installeren op bovenstaande manier . _/-\o_
via deze link dus: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media 3 dagen geleden nog windows op mijn eigen laptop geinstalleerd en in de setup hoefde ik niet eens een key in te vullen.

Bij mijn vriendin haar laptop wel, ik doe precies hetzelfde maar tijdens de installatie vraag hij in het begin al om een key en kan dat ook niet skippen.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Mijn zwager attendeerde mij er op dat ik het eens met windows 8.1 moest proberen ipv 8.0 dus die ben ik bij deze nu aan het downloaden

Edit: 8.1 is hetzelfde verhaal.

[ Voor 11% gewijzigd door kaasaanfiets op 28-04-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51
Zoek even met google een generic Windows 8.1 Core / Home installation key. (of Pro)
Met deze sleutel kun je Windows installeren.

Download nu het programma RWEverything (http://rweverything.com/).
Installeer dit programma en ga naar ACPI vervolgens tabblad MSDM en hierin kun je je originele installatie sleutel vinden.
Met deze sleutel kun je je Windows installatie kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
StaticZ schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:20:
Zoek even met google een generic Windows 8.1 Core / Home installation key. (of Pro)
Met deze sleutel kun je Windows installeren.

Download nu het programma RWEverything (http://rweverything.com/).
Installeer dit programma en ga naar ACPI vervolgens tabblad MSDM en hierin kun je je originele installatie sleutel vinden.
Met deze sleutel kun je je Windows installatie kunnen activeren.
Bestanden van die website worden geblocked ivm een mallware melding
edit: via een andere download heb ik de key kunnen achterhalen.

Super bedankt, ga hem straks proberen te installeren.

Windows 10 lijkt trouwens wel in 1 keer goed te gaan

[ Voor 12% gewijzigd door kaasaanfiets op 28-04-2016 20:50 ]