Upgrade huis en keuken pc

Pagina: 1
Acties:

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 11:48
Hoi iedereen,

Mijn ouders hebben een goed 5 jaar geleden een pc aangeschaft en nu begint het gemis van een ssd wel te tonen. Nu heeft het moederbord (msi h61m-e33) sata 2 aansluitingen dus zal er een upgrade gemaakt moeten worden voor optimaal benut te maken van de ssd dus wat vraagjes.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Pc wordt voornamelijk gebruikt voor Internet, word en Outlook.?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 300 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige kast is een Aopen of een Antec kast (Denk antec maar weet niet precies het type meer). Hier zat een psu bij. In dit geval de AOpen Z450-12APNF 450W (http://global.aopen.com/products_detail.aspx?auno=2987). Nu weet ik niet zeker of het slim is om deze voeding mee te nemen. Er zit ook nog een card reader in de oude pc die ik over kan zetten. Een samsung 1tb hdd gaat ook mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, ram, cpu en ssd. Kast en psu zijn nog bruikbaar?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had dit nu als optie gemaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 114,95€ 114,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,-€ 54,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 257,85

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Is de huidige voeding nog bruikbaar of zegen jullie liever ook vervangen? Kan het misschien nog goedkoper op sommige onderdelen?

Alvast bedankt voor eventuele input.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Waarom niet (eerst) alleen een SSD? Dat maakt de pc 3x zo snel en fijn om te gebruiken. SATA 1 of 2 of 3 maakt allemaal niet uit om de snelheid te ervaren van een SSD. Ja je haalt niet de maximale doorvoersnelheid, maar dat is niet de reden dat SSD's zo speciaal en geliefd zijn.

Ga je wel voor de nieuwe onderdelen, zeker een nieuwe goede (instap) voeding nemen. De i3 kan prima vervangen worden door een pentium G4400 of zelfs celeron G1820. Daar zal zelfs jij niks van merken qua verschil in CPU prestaties met de taken die je noemde. Dit scheelt zo 50 euro alleen al of zelfs meer in geval van de celeron. Ook kan je de keuze maken om 4GB te gebruiken. Meer dan zat voor de genoemde taken, pas als er zware taken of games worden gedaan heeft 8GB wat nut.

[ Voor 51% gewijzigd door ToFast op 28-04-2016 18:45 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Voor de taken die genoemd worden is het eggies niet nodig om te upgraden naar skylake.
Je neemt een SSD voor de snelle acces times en het snelle booten en laden van programmas. Hierbij ga je geen verschil merken tussen SATA 2 en 3.

Dan zou ik idd alleen een SSD halen en een andere voeding. 5 jaar is mooi voor die Aopen voeding maar ik zou hem nu gewoon vervangen door zoiets als deze : pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Die kan zo 10 jaar mee.
Weet niet of de pc nu veel last van stof in de kast heeft anders zou je eventueel een betere behuizing kunnen nemen met stoffilters. Scheelt altijd weer onderhoud :)

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 11:48
Ik heb het er hier even over gehad en ik denk dat dan de beste optie is om er gewoon een ssd bij te zetten. Indien er ooit geupgrade wordt van cpu zou deze dan nog mee kunnen verhuizen. De voeding heeft eigenlijk nooit problemen gegeven dus noodzaak om die te vervangen is er op dit moment niet zo zeer.

Hartelijk dank voor de input.

• crazydogfighter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-10 21:50
Je kunt mogelijk nog een cpu upgrade doen, ik weet niet wat je er nu in hebt zitten maar je kunt redelijk goedkoop een i5 2400 kopen op V&A, kost ongeveer €70

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
crazydogfighter schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:18:
Je kunt mogelijk nog een cpu upgrade doen, ik weet niet wat je er nu in hebt zitten maar je kunt redelijk goedkoop een i5 2400 kopen op V&A, kost ongeveer €70
Waarom zou je voor genoemde taken zo een overpowerde CPU erin zetten? Simpel dualcoretje met goede singlecore performance is echt meer dan zat.
Pagina: 1