win98 + mxstream probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:53
Ik ben erachter gekomen dat ik alleen verbinding kan maken als ik na het booten direct verbinding maak, anders geeft de modem (die infeite als comp. gezien word) een error, namelijk ERR 629 ofzo...) weet iemand hier een oplossing voor?

Ook zou ik willen weten hoe ik automatisch mxstream kan starten bij het booten. Er is nu ook al een topic bezig hierover, maar deze is voor win 2k. Thanx!!!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Error 629:

Fout 629: The port was disconnected by the remote machine. Deze foutmelding komt heel snel als de pc het ADSL-modem niet of niet goed kan aanspreken. (UTP-kabel los/kapot, pc zelfde ip als ADSL-modem, verkeerde VPN server ingesteld, of als het ADSL-modem niet goed is geconfigureerd). OF de DSLAM (in de wijkcentrale) reageert niet. Dit is soms een taaie melding. Ga in elk geval niet klakkeloos de PC overhoop halen, vaak ligt het daar niet aan...

629> Mogelijke oplossingen: Kijk eerst of de computer en het modem elkaar kunnen vinden middels pingen. check daarna de instellingen van het modem: Browser opgestart http://10.0.0.138/index (enter) , ADSL-modemscherm opent zich (Welcome to the world of ADSL, jaja...), klik op PPTP en controleer de instellingen van de pc1 of pc1/4 bij een advanced abo. (mbv screenshots op http://sis/servicelijn/cards/1449.shtml Save en Apply en ga naar de optie Phonebook. Controleer de instellingen bij de gebruikte regels (pc1 of pc1 t/m 4 bij advanced ) en Save en Apply. Vervolgens mag dit scherm afgesloten worden. Fout 629 zou nu opgelost kunnen zijn, dus proberen kunnen zijn, dus proberen maar. Het werkt nog steeds niet: dan kan het zijn dat het modem ok is maar dat er in de wijkcentrale iets niet in orde is. Fout 629 verwijst naar de VPNverbinding, dus als je de SSG wel kan tracen, betekent dat dat die wel up is maar dat er toch iets mee aan de hand is op het moment dat je ermee gaat verbinden, dus via de MxStreamverbinding. Bel KPN! Het modem valt niet te pingen? modem uit en weer aanzetten, nog es proberen. Lukt niet? Ping de netwerkkaart,(127.0.0.1) doet die het wel? Zoniet, eerst oplossen. Nog meer suggesties:

Zet modem uit en weer aan en start de computer opnieuw op
Draai het configuratiescript MXS_Home van de Mxstream CD-ROM
Zorg dat de netwerkkaart op 10 MB half-duplexstaat
Modem pingen in DOS of browser (adres is 10.0.0.138)

Zet firewall uit.
Kabel tussen modem en netwerkkaart controleren en goed aandrukken

Controleer het IP adres in TCP/IP van de Ethernetkaart in de netwerkconfiguratie

Controleer ook of er bij TCP/IP van de Externe Toegangsadapter GEEN ip-adres en subnetmasker zijn ingevuld, maar op automatisch een 'IP-adres verkrijgen' staat.

Harde reset via default knop achterop de modem

Lukt het wel om de modem te pingen, maar externe toegang geeft nog steeds foutcode "629" doe dan het volgende:
Draai het configuratiescript MXS_Home van de Mxstream CD-ROM
Controleer de spatie tussen 10.0.0.138 en pc1 en of er geen punt achter pc1 staat

Controleer username / password

Installeer communicatie van Windows 95/98 opnieuw, externe toegang of de VPN-adapter kan corrupt zijn als de modem wel te pingen is
Als bovenstaande allemaal geprobeerd is. Bel dan de Servicedesk, want het kan een fout zijn in de centrale. De Servicedesk kan door een 4tel meting dit uitsluiten.

• smaij
thanxxxxs. ik zal even alles nalopen en beschrijven of dit gelukt is..

;) *D

• smaij
het volgende

pingen als ik een verbinding heb met mxstream lukt zowel naar de modem (10.0.0.138) als naar de netwerkkaart(127.0.0.1), maar bij verbreken naar 1 keer verbinding te hebben gehad dan lukt dus alleen de netwetkkaart. een restart van de modem helpt niet, ik moet dan de computer opnieuw opstarten. alleen dan kan ik ook weer verbinding maken met mxstream.

Weet iemand het probleem?? of de oplossing??

Verwijderd

heb ik ook gehad, moet je ff nieuwe firmware downloaden:
http://www.mxstream.nl/support/downloads_eth.html
(bij Mxstream noemen ze dat drivers)

• smaij
Ja bedankt. Maar ik heb een ISDN Ethernet ADSL Modem. Er zijn hiervoor geen updates beschikbaar. Sorry

:'( IEMAND DIE ME KAN HELPEN???

• smaij
OOPS,,,,, dacht niet na...... heb nu de update voor mijn modem gedownload...... STOMSTOMSTOM... in ieder geval hoop ik dat het straks wel werkt

BEDANKT

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
127.0.0.1 is niet je netwerkkaart. Het is alleen maar de locale IP stack. Als je je eigen IP pingt, wordt ook nog steeds de netwerkkaart niet gebruikt. TCP/IP vangt dat echt wel af hoor.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• smaij
Help MIJ??? De update is niet uit te voeren, kan geen verbinding maken met de adsl-modem voor het updaten??

Verwijderd

Ik denk dat het tijd wordt voor de HelpDesk want als Kpn een service levert moeten ze ook zorgen dat 't werkt dus moet je de helpdesk bellen huh :)

succes (met wachten >:) )

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik heb ook een dergelijk probleem gehad, en na heel veel gebel met de helpdesk, kwamen ze toen met de oplossing om het ip-adres van de netwerkkkaart te wijzigen in 10.0.0.139 ipv 10.0.0.138
Op de een of andere manier werkte toen alles weer wel, dus misschien dat je dat nog kan proberen

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
windows opnieuw installeren, zou ik mee beginnen
dan je netwerkkaart installeren, en zorgen dat je het tcp/ip protocol eerst installeert, daarna volgens het boekje het modem installeren, en tcp/ip kan je dus laten staan, want dat is al goed

oja, zorg als je tcp/ip geinstalleerd hebt dat je ffkes test of je je netwerkkaart kan pingen

wel zo makkelijk ;)

• smaij
Ik heb het probleem opgelost :-)

het probleem was dat er verbindingen in de netwerkadaptersdinges stonden die ik niet nodig had, maar wel relevantie hadden met de VPN. ik heb ze gedelete en nou werken ze
Pagina: 1