Geluid alleen via sub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Specs
HK AVR 170 + HKTS16BQ

Probleem
Ik krijg alleen heel zacht geluid via de subwoofer (en dat moet ik het volume behoorlijk hoog zetten) maar geen geluid uit de speakers. Gisteren werkte alles nog prima.

Extra info
Mijn TV is via HDMI out aangesloten op de AVR. Op HDMI IN 1 is de KPN tv box aangesloten. Ik krijg prima beeld, maar dus wel het audio probleem zoals hierboven beschreven

Sub settings:
Phase: normal
Bass boost: off
Power on mode: auto
Input: LFE

Sub is aangesloten op de AVR met paars/zwarte kabel combi op 'trigger out' en 'sub woofer'.

Geprobeerd
1. Kabels gecontroleerd (wellicht is er tijdens het schoonmaken iets mee gebeurd): alle audio kabels voor de speakers zitten er nog in
2. TV settings nagelopen. Mijn Panasonic CX700 staan ingesteld om de audio via de receiver af te spelen met het bovenstaande probleem tot gevolg. Even de audio via de TV speakers gedaan en dan gaat de audio wel goed
3. Via Ipad audio gestreamed naar de receiver om uit te sluiten dat het een probleem is van de TV en of KPN kastje: Ipad streamen geeft hetzelfde probleem
4. Surround mode alles geprobeerd (auto, virtual surround, stereo): alleen maar zacht geluid via de sub
5. Gegoogled op 'alleen geluid via subwoofer' maar ik krijg geen relevante resultaten terug
6. Via het OSD menu settings nagekeken: speakers staan ingeschakeld.
7. Via osd menu test geluid via alle speakers en sub laten lopen. Alleen bij de sub hoor ik het test geluid
8. De avr een reset gegeven (dan kan het geen verkeerde setting meer zijn toch?)

Ik snap er echt niks van. Los dat er opeens iets stuk kan zijn gegaan, kan er alleen per ongeluk een kabel los zijn gegaan of een verkeerd knopje op de afstandsbediening.... Wie helpt mij in de goede richting :)? Enige wat ik nu heb 'ontdekt' is dat het probleem volgens mij bij de AVR zit: streamen vanaf een ipad leverde namelijk hetzelfde probleem qua geluid

Zou het kunnen zijn dat de kabel tussen ze sub en de avr stuk is, ondanks dat er wel geluid uit de sub komt?

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 28-04-2016 19:04 ]

Alle reacties

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:34
Ik heb er geen verstand van, maar als ik dit zo lees zou ik juist het versterker-deel verdenken. De speakers worden door de receiver voorzien van vermogen, de subwoofer heeft zijn eigen versterker en krijgt enkel het geluidssignaal van de receiver.

Aangezien de subwoofer wel geluid maakt en de speakers niet, lijkt er iets fout te gaan in de versterking. Je geeft aan dat je hebt schoongemaakt. Kan er wat sop tussen de receiverroosters gevallen zijn?

Wat je in elk geval nog eens zou kunnen proberen is de receiver een tijdje zonder stroom te laten staan en alle kabels loshalen en opnieuw aansluiten.

Mocht dat allemaal geen oplossing geven, dan had ik de receiver voor reparatie aangeboden bij een lokale hifi-reparateur.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10
Wellicht een idee om alles los te trekken, de receiver nogmaals een hard reset te geven en daarna twee speakers aan te sluiten. Dan sluit je iig een verkeer instelling uit.

[ Voor 38% gewijzigd door Lumics op 28-04-2016 20:05 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Bedankt voor de tips

Schoonmaken gebeurd alleen met een droge doek om water schade te voorkomen :)

Ik heb net de reciever een half uur zonder stroom gehad + harde reset. Geen geluk. De kabel naar de sub is het dus niet: ook zonder sub moeten de speakers werken. Ik ben dus bang dat reparatie de enige optie is :(. Al vraag ik mij af waar en wat dat gaat kosten....

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 28-04-2016 20:31 ]

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:34
Meestal kun je een prijs afspreken waarbij ze even bellen als het daaroverheen dreigt te gaan. Besluit je dan van reparatie af te zien, dan betaal je enkel de onderzoekskosten welke tussen de €25 en €150,- zullen liggen (per bedrijf verschillend).

Voor een adres kun je gewoon even op Google zoeken. Ik ben zelf ooit eens bij Technivision in Eindhoven geweest en de receiver doet het nog steeds.