Ik heb vandaag een custom rom gezet op mijn Galaxy S7, daarvoor zowel een google drive backup in als lokale backup gedaan van whatsapp (lokale db bestand was een .crypt10 versie). Android versie is 6.0.1
Wordt er een beetje ongerust van...
- Na het installeren van de rom whatsapp geinstalleerd die mijn google drive backup vond (722mb), geeft echter vrijwel direct aan dat het herstellen van berichten is mislukt (dit zowel via 4g als 2 verschillende wifi-netwerken).
Google account en telefoonnummer zijn onveranderd, daar ligt het dus niet aan.
. - Als tip gezien dat (tijdelijk) verwijderen van je google account whatsapp forceert te zoeken naar een lokale backup (ik krijg anders steeds alleen de google drive versie als resultaat). Op een gegeven moment lukte het om de lokale backup te laten herkennen, maar vervolgens de melding dat de gesprekken niet hersteld konden worden. Ook pogingen gewaagd de bestanden te hernoemen naar crypt8, crypt9... geen succes.
. - Had ondertussen een titanium backup restore gedaan van deze whatsapp (zo dom geweest om geen twrp backup te maken van mijn stock rom, aangezien ik een backup had gemaakt van alle apps en database), maar krijg daar ook meteen een activatiescherm (en vraag me af of hier de db ook in gebackupped is).
. - Ook een youtube video gevonden met de tip om de versie van de whatsapp site te halen en die te installeren, maar kan op dit moment niet activeren ivm te vaak aanvragen en moet 2-6 uur wachten (2 uur voor de telefoon optie, 6 voor de sms optie).
.
Wordt er een beetje ongerust van...