Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42
Ik heb vandaag een custom rom gezet op mijn Galaxy S7, daarvoor zowel een google drive backup in als lokale backup gedaan van whatsapp (lokale db bestand was een .crypt10 versie). Android versie is 6.0.1
  1. Na het installeren van de rom whatsapp geinstalleerd die mijn google drive backup vond (722mb), geeft echter vrijwel direct aan dat het herstellen van berichten is mislukt (dit zowel via 4g als 2 verschillende wifi-netwerken).

Google account en telefoonnummer zijn onveranderd, daar ligt het dus niet aan.
    .
  2. Als tip gezien dat (tijdelijk) verwijderen van je google account whatsapp forceert te zoeken naar een lokale backup (ik krijg anders steeds alleen de google drive versie als resultaat). Op een gegeven moment lukte het om de lokale backup te laten herkennen, maar vervolgens de melding dat de gesprekken niet hersteld konden worden. Ook pogingen gewaagd de bestanden te hernoemen naar crypt8, crypt9... geen succes.
    .
  3. Had ondertussen een titanium backup restore gedaan van deze whatsapp (zo dom geweest om geen twrp backup te maken van mijn stock rom, aangezien ik een backup had gemaakt van alle apps en database), maar krijg daar ook meteen een activatiescherm (en vraag me af of hier de db ook in gebackupped is).
    .
  4. Ook een youtube video gevonden met de tip om de versie van de whatsapp site te halen en die te installeren, maar kan op dit moment niet activeren ivm te vaak aanvragen en moet 2-6 uur wachten (2 uur voor de telefoon optie, 6 voor de sms optie).
    .
Iemand hier meer ervaringen mee? Tips? Heb wel een decrypt app uit de playstore gehaald maar die meldt dat hij de crypt key niet kan krijgen (misschien vanwege de huidige ongeactiveerde whatsapp?)

Wordt er een beetje ongerust van...

Alle reacties

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44
Is je whatsapp gesprekgeschiedenis je zoveel waard dan?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Craven schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:12:
Aan zo'n vraag heeft de TS helemaal niks, niemand eigenlijk.

Wat ik van de lokale versie van de db van whatsapp weet is dat hij zo'n stuk of 8-10 dagen bijhoudt (allemaal aparte bestanden). Alhoewel 1 bestand genoeg zou moeten zijn, misschien dat je alle eerdere bestanden er ook bij moet gooien ?

Je kan ook proberen om exact dezelfde versie te gebruiken van whatsapp, wellicht dat je nieuwe telefoon nu op een iets nieuwere versie draait. Dit verschilt soms weken (play store) dat de ene telefoon versie X al heeft en de andere krijgt deze pas later. Wellicht dat door er door verschillende versies een bug opgetreden is.

• m0ridin
Craven schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:12:
Ehm, ja.
ToFast schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:22:
[...]

Aan zo'n vraag heeft de TS helemaal niks, niemand eigenlijk.

Wat ik van de lokale versie van de db van whatsapp weet is dat hij zo'n stuk of 8-10 dagen bijhoudt (allemaal aparte bestanden). Alhoewel 1 bestand genoeg zou moeten zijn, misschien dat je alle eerdere bestanden er ook bij moet gooien ?

Je kan ook proberen om exact dezelfde versie te gebruiken van whatsapp, wellicht dat je nieuwe telefoon nu op een iets nieuwere versie draait. Dit verschilt soms weken (play store) dat de ene telefoon versie X al heeft en de andere krijgt deze pas later. Wellicht dat door er door verschillende versies een bug opgetreden is.
Hmmm, ik zag slechts 1 bestand... Een 15mb groot (alleen de berichten zelf zijn dat volgens mij). Eerdere keren ook op die manier gedaan en eigenlijk nooit issues mee gehad.

Qua versie, daar zou ik inderdaad eens naar kunnen kijken, heb vanochtend de backup gemaakt en alle apps waren up to date in de play store. Maar een poging waard.

Alleen vrij irritant dat je (voor zover ik weet) steeds moet uninstallen/wipen voor je een nieuwe poging kan doen. Anders bleef hij steeds in het 'restore van google drive' scherm terugkomen.

Thanks voor de tips so far in ieder geval!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
Misschien heb je hier nog iets aan, lijkt een soortgelijk situatie:
http://forums.androidcent...rt-sucks.html#post5149663

• m0ridin
aryan schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:29:
Thanks, had ik ook gezien maar die methode leek voor mij niet te werken.

Uiteindelijk kon ik gisteravond weer activeren na deze methode te hebben geprobeerd:

YouTube: Unable To Restore Whatsapp Messages Error [Fixed]

En volgens mij was dat (of een random andere combi) de truc. Dus nieuwste versie van de whatsapp site downloaden en installeren, daarna kon de googledrive backup wel teruggezet worden.

Blijft een beetje tricky allemaal, maar nu werkt het in ieder geval weer en heb ik al mn gesprekken nog.

Thanks voor het meedenken mensen!

• m0ridin
aryan schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:29:
Thanks, had ik ook gezien maar die methode leek voor mij niet te werken.

Uiteindelijk kon ik gisteravond weer activeren na deze methode te hebben geprobeerd:

YouTube: Unable To Restore Whatsapp Messages Error [Fixed]

En volgens mij was dat (of een random andere combi) de truc. Dus nieuwste versie van de whatsapp site downloaden en installeren, daarna kon de googledrive backup wel teruggezet worden.

Blijft een beetje tricky allemaal, maar nu werkt het in ieder geval weer en heb ik al mn gesprekken nog.

Thanks voor het meedenken mensen!
Pagina: 1