[W7] Probleem ALT-TAB ( lag )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen problemen met de toetsencombinatie ALT-TAB wanneer ik switch tussen twee schermen. Wanneer ik snel switch tussen bijvoorbeeld Notepad++ en Firefox en terug, en daarna verder wil tikken in notepad++ dan gaat het mis met de eerste keystrokes. Die worden dan vaak aangezien als TAB.

Dus bijvoorbeeld in Notepad++ "TEST" in tikken, ALT-TAB naar Firefox en dan meteen met ALT-TAB terug naar NP++ en weer "TEST" intikken levert:

code:
1
test        t

Test ( 2x tab ) T.

Wacht ik na het switchen even dan gaat het wel goed en komt er "testtest" te staan.

Dit gaat overigens niet alleen mis met Notepad++ maar ook met elk ander programma ( PL/SQL Developer, JDeveloper, Eclipse en Word getest ).

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Zbook 15 met Windows 7. NOD32, Antimalware bytes. ( Alle software met licentie ).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het gebruikelijke, virusscanner gedraaid, malwarebytes gedraait, reboot geprobeerd. alle programma's in tray sluiten, dit helpt alllemaal niet.

Iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Lijkt me een probleem in de communicatie met je toetsenbord en OS, hoe is het toetsenbord aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:06:
Lijkt me een probleem in de communicatie met je toetsenbord en OS, hoe is het toetsenbord aangesloten?
Is het toetsenbord van de laptop zelf. Met een extern toetsenbord heb ik het nog niet geprobeerd. Ik gebruik wel een Unifying adapter in mijn laptop met normaliter toetsenbord en muis.

Ik zal eens proberen te booten zonder de dongle.

Overigens heeft het altijd vlekkeloos gewerkt ( ook met dongle ).

Edit:
Dongle eruit en reboot helpt ook niet, probleem blijft.

Edit2:

Oplossing gevonden. Alle eyecandy van Windows 7 uitgeschakeld en weer getest ( probleem opgelost ) daarna alle eyecandy weer aangezet en nu is het probleem weg.

Vreemd 8)7

Edit3:

Na reboot is probleem weer terug.

[ Voor 20% gewijzigd door mkleinman op 28-04-2016 17:48 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
En als je alle eyecandy uitzet en dan herstart? Blijft het probleem dan weg?
Is je systeem heel hard bezig met iets op de achtergrond wat je dwars kan zitten? Misschien dat iets van een driver je dwars zit (grafische kaart omdat je het niet hebt als je dat Windows spul uit zet?)?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:06:
En als je alle eyecandy uitzet en dan herstart? Blijft het probleem dan weg?
Is je systeem heel hard bezig met iets op de achtergrond wat je dwars kan zitten? Misschien dat iets van een driver je dwars zit (grafische kaart omdat je het niet hebt als je dat Windows spul uit zet?)?
Daarnet geprobeerd. Alles van Windows Aero uit en daarna herstart. Probleem blijft daarna bestaan, dus ook met een compleet kale Windows look. Alleen wanneer ik na het booten Aero peek uit zet en daarna weer aan is het probleem weg en blijft het weg gedurende die sessie.

Blijft een vreemd probleem. Misschien moet ik maar eens Windows opnieuw gaan installeren.