Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:16
Ik heb 2 oude Zyxel adsl modems liggen, die ik graag zou willen hergebruiken, de een als wireless repeater, de andere als wireless client, om zodoende een printer zonder wifi, draadloos te kunnen aansluiten. En evt iets met de USB poort doen indien ik een leuke toepassing vind.

Ik heb al in de firmware zitten grasduinen, maar ik kan helaas geen mogelijkheid vinden om dit in te stellen.
Het betreft de volgende modems;

zyxel p-2601hn-f1
ZyXEL P-2812HNU-F1

Beiden hoorden bij een telfort abbo en we hebben zelf Ziggo.

Het zou mooi zijn als er wellicht met een andere firmware meer mogelijk is met deze apparaten, anders moet ik ze afdanken en dat is zonde. Weet iemand of er mogelijkheden zijn?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
je zal er om te beginnen de standaard Zyxell firmware op moeten zetten als dat lukt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De P-2812HNU-F1 is ondersteund door OpenWRT. Daarmee zijn de mogelijkheden vrijwel onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:16
Frogmen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:59:
je zal er om te beginnen de standaard Zyxell firmware op moeten zetten als dat lukt.
Dat lijkt mij ook zinvol, maar dan de vervolgvraag, kan het daarmee wel?

Ik ga eens met OpenWRT knutselen met die 2812, goeie tip, had ik even niet aan gedacht. Alweer even geleden dat ik daarmee gestoeid heb.
Ik denk niet dat de 2601 heel veel slimmer gaat worden dan ie nu is dus die laat ik maar even links liggen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Repeater of accesspoint? Als accesspoint zijn de manuals in dit forum te vinden. Als repeater moet 'ie de vuilnisbak in :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW