Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel doet vermoeden wil ik een PC samenstellen waarmee ik moeiteloos meerdere VM's in Hyper-V moet kunnen draaien. Denk aan 6 VM's tegelijk. De VM's zijn over het algemeen simpele Windows 2012 R2 servers met wat uitschieters naar Exchange 2016. Daarnaast wil op zijn tijd wat games kunnen spelen, ik ben geen zware gamer (heb daarnaast ook nog een Xbox One). Maar ik speel graag games als War Thunder en type games als Total War: Rome II
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van zo'n 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC is ruim 5 jaar oud. Alleen een HD van 3TB gaat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan een redelijke CPU voor de virtualisatie. Minimaal 32GB geheugen om de VM's te kunnen voeden.
Ik heb de BBG van januari erbij gepakt. Daar de mainstreamgamesysteem gebruikt als "template". Ik heb gekozen voor meer geheugen en een extra SSD voor het besturingssysteem. Ik wil de VHD's apart houden van de rest.
Dan kom ik op het volgende:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet ruim genoeg zijn om later wat meer schijven te kunnen plaatsen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit toereikend? Of kan ik beter kiezen voor een minder goede videokaart en meer geld stoppen in een snellere CPU? Daarnaast, zijn andere tips ook welkom. De BBG is immers alweer van januari.
Zoals de titel doet vermoeden wil ik een PC samenstellen waarmee ik moeiteloos meerdere VM's in Hyper-V moet kunnen draaien. Denk aan 6 VM's tegelijk. De VM's zijn over het algemeen simpele Windows 2012 R2 servers met wat uitschieters naar Exchange 2016. Daarnaast wil op zijn tijd wat games kunnen spelen, ik ben geen zware gamer (heb daarnaast ook nog een Xbox One). Maar ik speel graag games als War Thunder en type games als Total War: Rome II
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van zo'n 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC is ruim 5 jaar oud. Alleen een HD van 3TB gaat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan een redelijke CPU voor de virtualisatie. Minimaal 32GB geheugen om de VM's te kunnen voeden.
Ik heb de BBG van januari erbij gepakt. Daar de mainstreamgamesysteem gebruikt als "template". Ik heb gekozen voor meer geheugen en een extra SSD voor het besturingssysteem. Ik wil de VHD's apart houden van de rest.
Dan kom ik op het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 178,- | € 178,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | € 333,50 | € 333,50 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 47,98 | € 47,98 |
| 2 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 46,95 | € 93,90 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Samsung 850 Pro 256GB | € 124,90 | € 124,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.141,22 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet ruim genoeg zijn om later wat meer schijven te kunnen plaatsen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit toereikend? Of kan ik beter kiezen voor een minder goede videokaart en meer geld stoppen in een snellere CPU? Daarnaast, zijn andere tips ook welkom. De BBG is immers alweer van januari.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907