Auto huren in Rome/Italie, advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
In juni gaan mijn vriendin en ik 14 dagen naar Italië op vakantie. Eerst blijven we een aantal nachten in Rome en vervolgens gaan we naar de regio van Napels voor de resterende dagen.

Bedoeling is dat als we uit Rome vertrekken richting Napels, we een huurauto nemen tot het eind van de vakantie en dan aan het eind van de vakantie de auto inleveren bij de luchthaven van Rome.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Op een aantal sites zie ik sunnycars als advies terug komen. Maar als ik ga boeken via hun site is niet echt duidelijk of ik de auto ook ergens anders dan de luchthaven op kan halen. Voor ons is het namelijk handiger als we de auto in de buurt van het station op kunnen halen, dat is +/- 12 minuten lopen voor ons.

Belangrijk vind ik dat we zo min mogelijk risico lopen. De Italianen nemen het niet zo nauw met een deukje meer of minder, dus ik wil hier geen kosten aan over houden aan het eind van de vakantie. Iemand hier wel eens iets vergelijkbaars gedaan en ons van advies kan voorzien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 18:21
Bij Sunnycars staan normaal gesproken alle mogelijke ophaalpunten gewoon vermeld op de website. Is dat in Rome alleen een van de vliegvelden (Fiumicino of Campino), dan zal je de auto daar op moeten halen. Vanuit Roma Termini kan je echter voor 11 euro enkele reis de man met de Leonardo Express naar Fiumicino. Goedkoper kan een bus zijn (in veel steden geopereerd door Terravision).

Risico is bij verhuur gewoon afgedekt hoor. Je huurt waarschijnlijk gewoon bij een grote partij als Hertz of Europcar ofzo, daar lopen ze standaard met jou om de auto heen om alle schade op te nemen als je hem mee krijgt en hetzelfde gebeurt als je hem terugbrengt. Daar zou ik echt niet bang voor zijn. Je wordt echt niet zomaar genaaid waar je bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:41
Vaak zijn er extra kosten aan verbonden als je de auto ergens anders wilt ophalen dan wegbrengen. Als ik bij sunnycars Rome in vul krijg ik een hele lijst aan straatnamen waar ik uit kan kiezen. Dus dan zou je uit moeten zoeken welke bij jou in de buurt is.

www.cardelmar.nl heeft een vergelijkbare service (ook zonder eigen risico).

[ Voor 13% gewijzigd door LordSinclair op 28-04-2016 14:43 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 09:29
In Rome: een auto ophalen op het station (Termini) gaat prima, maar weer inleveren zou ik niet doen: het station is erg moeilijk te bereiken, het is druk en parkeren is ingewikkeld: De auto moest in een garage in de buurt met gegarandeerde plaatsen, die bij aankomst allemaal vol waren. En alles duurt lang, wat niet fijn is als je nog een vlucht moet halen.

Ophalen op het vliegveld kost vaak extra, inleveren is meestal wel gratis. Soms moet je bij het reserveren aangeven dat het een 'one way' huur gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Afgelopen jaar hebben mijn vriendin en ik in Portugal een auto gehuurd.

Bij het ophalen van de auto werd de auto redelijk goed gecontroleerd, echter bleek er bij het inleveren schade te zijn op de velgen. Dit hadden wij niet gecontroleerd bij het ophalen. Ook weten wij niet of de schade is ontstaan tijdens het gebruik van de auto. Mijn advies is dan ook om heel goed de auto te controleren bij aanvang van de huurperiode, zodat je niet voor verassingen komt te staan.

Wij hadden de auto ook via Sunnycars bij Guerin afgenomen. Eigen risico afgekocht ( kostte zo goed als niets extra) en al het geld weer netjes teruggekregen na contact met het reisbureau.

Het blijft een risico met auto's huren op vakanties. Zo zal je simpelweg moeten betalen voor schades die zijn ontstaan tijdens jouw gebruik van de auto. Echter zal het minder opvallen op het moment dat de huurauto al enige schades heeft. Nogmaals, goed controleren bij het ophalen van de auto ;).

Fijne vakantie alvast!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
euchromatic schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:43:

Ophalen op het vliegveld kost vaak extra, inleveren is meestal wel gratis. Soms moet je bij het reserveren aangeven dat het een 'one way' huur gaat.
Dit herken ik helemaal niet. Sterker nog: bijna alle autoverhuur vindt plaats op vliegvelden, dus daar staan logischerwijs de meeste auto's klaar en worden de meeste auto's ingeleverd. Dat je extra zou moeten betalen om op het vliegveld meteen een auto mee te krijgen zou dan ook totaal niet logisch zijn en heb ik ook nog nooit meegemaakt.

De auto ergens anders inleveren dan waar je hem op hebt gehaald kan altijd. Daar zitten soms alleen wel kosten aan verbonden. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met autorijden, maar voor je gemoedsrust is het waarschijnlijk verstandiger om gewoon een auto op het vliegveld te huren. Je zit meteen op de snelweg en hoeft het helse stadsverkeer in Rome niet door. Verkleint ook weer de kans op ongelukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
donleone83 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:46:
[...]

Dit herken ik helemaal niet. Sterker nog: bijna alle autoverhuur vindt plaats op vliegvelden, dus daar staan logischerwijs de meeste auto's klaar en worden de meeste auto's ingeleverd. Dat je extra zou moeten betalen om op het vliegveld meteen een auto mee te krijgen zou dan ook totaal niet logisch zijn en heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Ze noemen dat luchthaventoeslag en dat zit vaak al gewoon in de prijs verwerkt. Dat komt er dan niet nog eens los bij.
quote: Eurocar
Wordt er een luchthaven/treinstation toeslag berekend?
Deze toeslag is van toepassing op locaties waar operationele kosten hoger uitvallen dan de operationele kosten op overige locaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 09:29
donleone83 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:46:
[...]

Ik heb zelf bij een autoverhuurbedrijf gewerkt. Ophalen op een vliegveld kost extra (25 -50 euro) maar meestal zit dit in de totale huurprijs inbegrepen: je krijgt gewoon een betere deal als je ophaalt bij een andere vestiging. Dit geldt natuurlijk niet voor vakantie-vliegvelden, maar zeker wel voor de grote steden.

Inleveren op een vliegveld kan meestal wel gratis omdat vliegvelden netto auto's te kort komen.

Voorbeeld: 1 week een A-klasse auto met Europcar vanaf Schiphol: 345 euro, vanaf de vestiging in Utrecht: 250 euro .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Blijkbaar heb ik het grandioos fout. Weer wat geleerd vandaag, dank beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:00
Spurlie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:30:
Belangrijk vind ik dat we zo min mogelijk risico lopen. De Italianen nemen het niet zo nauw met een deukje meer of minder, dus ik wil hier geen kosten aan over houden aan het eind van de vakantie. Iemand hier wel eens iets vergelijkbaars gedaan en ons van advies kan voorzien?
Om er verder geen bash-topic van te maken houd ik het kort, maar er ik heb een slechte ervaring gehad waarbij de verhuurder bij aankomst per direct naar de auto liep, via de deurpost naar het dak klom (was een busje) om een deuk te 'ontdekken' en mooi een paar honderd euro schade declareerde. Dit was bij Locauto (het olifantje...) Voor de rest op zowel Fiumicino airport als Napels airport met de bekendere namen nooit problemen gehad en wel altijd goede service.

Ik heb helaas geen ervaringen met ophalen en wegbrengen in beide steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:25
Afgelopen zomer hetzelfde trip gedaan, alleen dan net boven Napoli aan de kust want Napoli zelf is ruk.. Eerst met bus naar Termini vanaf vliegveld, paar dagen Rome en toen auto gehuurd op Termini en deze weer uiteindelijk ingeleverd op vliegveld. Wel gewoon bij een van de grote, denk dat het Hertz was. Ging allemaal soepel en geen gezeur gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Vorig jaar zomer ben ik ook naar Rome gereist. Net als jij na een stedentrip rome een auto gehuurd voor de overige dagen. Dit heb ik gedaan via www.cheapcars.nl.
Dat is gewoon een broertje van cheaptickets, maar wij hadden voor relatief weinig geld een totaal verzekerde auto. Via de verhuurpartij zelf, of sunnycars, was het een stuk duurder.
Ophalen op Rome was top geregeld. Busje kwam ons halen. Zijn ook met de leonardo express terug naar het vliegveld gegaan, was een prima verbinding!

[ Voor 7% gewijzigd door Netsrek op 28-04-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Bedankt voor alle tips, dat helpt wel al.

Vreemde van Sunnycars vind ik dat je niet weet bij welke verhuurder je uiteindelijk de auto afneemt. Maar dat zullen vast alleen de 'A-merken' zijn?

Voordeel bij Sunnycars is dat je een all-in verzekering hebt (inclusief afgekocht eigen risico via sunnucars), tenminste daar adverteren ze mee. Dat geeft me wel een gerust gevoel.

Ik ben de adressenlijst van Sunnycars eens af gegaan en we hebben 2 opties, een kantoor 1,5 km lopen vanaf het hotel of op de luchthaven (we zitten ongeveer 1 km van het treinstation). Dus beide is wel te doen.
Wat is jullie ervaring/advies? Auto oppikken in de stad of gewoon bij luchthaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spurlie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:07:

Voordeel bij Sunnycars is dat je een all-in verzekering hebt (inclusief afgekocht eigen risico via sunnucars), tenminste daar adverteren ze mee. Dat geeft me wel een gerust gevoel.
Het eigen risico kan je bij elke verhuurder afkopen. Daar betaal je natuurlijk wel behoorlijk voor. Wat je ook kan doen is een huurwagenverzekering afsluiten bij een derde partij. Die dekt voor elke auto die jij huurt het eigen risico af. Misschien een beetje gedoe voor een eenmalige huur, maar ik heb bijv. bij icarhireinsurance.com voor ongeveer €50 zo een verzekering voor een jaar lang. Waarschijnlijk een stuk voordeliger dan wat je nu betaalt voor het afkopen van je eigen risico voor die paar dagen.

Zorg gewoon dat je van te voren een duidelijk overzicht hebt van de kosten, aantal KM, afleverpunten etc. Bij het vliegveld afgeven is makkelijk, maar daar betaal je ook voor.

En natuurlijk de oude bekende: Goedkoop is duurkoop. De goedkoopste huurpartij zal je eerder een oor proberen aan te naaien dan een van de grote jongens.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 28-04-2016 17:22 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:50
Vandaag de auto weer ingeleverd bij hiper, (via sunnycars) ze hebben de auto niet eens bekeken.
Niet elke verhuurder probeert je een oor aan te naaien. Maak wel foto's of een filmpje van te voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
[b][message=46671389,noline]
Vreemde van Sunnycars vind ik dat je niet weet bij welke verhuurder je uiteindelijk de auto afneemt. Maar dat zullen vast alleen de 'A-merken' zijn?

Dat A-merk gevoel klopt niet, het kan echt elke verhuurder zijn. Maar je moet maar zo denken, Sunnycars wil zich ook niet blauw betalen aan schades die hun klant niet veroorzaakt heeft dus ze zullen wel betrouwbare partners zoeken.

Waar je wel aan moet denken is dat als je via Sunnycars huurt, de verhuurder je ook gaan pushen voor verzekeringen (dan zeg je nee), maar dat je wel eerst zelf de schade moet betalen/voorschieten. Daarna betaald Sunnycars jou weer de schade terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Let in Rome wel op dat je geen varco attivo wijk in gaat, dat zijn flink dure boetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Ik heb goede ervaringen met www.doyouspain.com . Ook voor buiten Spanje. Wil je helemaal verzekerd rondrijden dan ook direct de verzekering erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:13
Zelf in 2010 een auto gehuurd na een paar dagen Rome om via Toscane en een stukje oostkust te eindigen in Pisa. Totaal 12 dagen een FIAT Panda (nieuw model met airco) gehuurd. Opgehaald in Rome op het vliegveld en ingeleverd in Pisa op het vliegveld. Bij Avis voor €375.

Bij ontvangst foto's gemaakt en bij inleveren weer. Geen probleem gehad. Enige naaierij was dat ze een bedrag in rekening brengen (vooraf en kom je niet onderuit) voor het inleveren met een volle tank. Omgerekend naar de lokale benzineprijs zou die Panda dan een tankinhoud van 80 liter moeten hebben :p

Ik heb er dus een uitdaging van gemaakt om de auto zo leeg mogelijk in te leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb paar weken terug in Milano auto gehuurd en ermee via voetheuvels Alpen naar Torino gereden en terug.

Voor ons was Thrifty bijna factor 2 goedkoper dan de concurrentie, EUR 44 kwijt voor twee dagen met wat een Lancia Y had moeten zijn, maar ivm kapotte Lancia en geen vervanging zijn we geupgrade naar een Opel Meriva. Niet slecht ;)

Verkeer in IT steden is... interessant. Ik woon in A'dam en ben o.a. London en Johannesburg gewend. Ging mij prima af (sterker nog, ik genoot ervan >:) ), maar vriendin van me die ook behoorlijk wat gewend is durfde simpelweg niet in de steden te rijden - en dan zijn Milano en Torino nog geordend en rustig in vergelijking met Roma en (vooral) Napoli. Als je vaker Zuideuropees verkeer gereden hebt geen probleem, zo niet, vraag je even af of je dit wilt. Je overleeft het vast wel, maar totaal gestresst tot in paniek van het rijden is niet leuk vakantie vieren :o

Wat ik me afvraag als ik jullie plannen hoor: waarom in Roma huren en dan naar Napoli rijden? Het lijkt me sneller, comfortabeler en allicht goedkoper om de trein te pakken tussen de steden, dan in Napoli auto te huren voor lokaal verkeer.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb een aantal keer via https://www.rentalcargroup.com/ een auto gehuurd, dat is een verzamelsite voor huurauto's. Werkt prima. Ook de service van RentalCarGroup zelf is prima. 1x een creditcard-afschrijving achteraf gekregen voor een wieldop die ik kwijtgeraakt zou zijn. Toevallig hadden we een deel van het ophalen van de auto gefilmd, en daar kon je zien dat de wieldop er al niet op zat. Voordat ik het filmpje al had opgestuurd was RentalCarGroup al heel behulpzaam, en na het filmpje gestuurd te hebben stond de creditering in no-time terug op mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb zelf veel ervaring met budget international. Dit is de cheapo dochter van Avis, werkt over het algemeen met dezelfde wagen en is vele malen goedkoper dan Avis zelf.

Groot voordeel vind ik zelf is dat ze 100km/dag standaard hebben. Daarna betaal je wel wat. Als je unlimited km's wilt hebben, ga dan bij Avis langs. Die is veel goedkoper dan bijvoorbeeld hertz of europcar.

In Spanje heb ik ook vaak goldcar gezien en die zijn ook erg billig.

Altijd je auto op dezelfde locatie terugbrengen als je ophaalpunt. Dat scheelt in de meeste gevallen serieus geld.

Alle bestaande deukjes zijn over het algemeen bij de grote bedrijven wel goed gedocumenteerd. Als je iets vindt voor vertrek, even een foto van maken.

[ Voor 11% gewijzigd door _Erikje_ op 29-04-2016 21:47 . Reden: deukjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39101

Bij een grote en bekende verhuurder doen.

Gezien je je creditkaart gegevens achter moet laten, de taal niet kent en ook niet wegkomt, maken die kleine verhuurders hier gretig gebruik van.

Je levert de auto in en er is niet aan de hand, totdat je thuis komt en er een fors bedrag van je rekening is gehaald, onder vermelding schade!

Weg geld en dat zal bv Avis nooit doen!

• sleppooooo
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-10-2022
** Knip. Onnodige kick van oud topic. **

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 14-09-2022 19:47 ]

Pagina: 1