Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Router! Bestaande router veel te zwak.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een netgear wnr1000 router op de 1ste verdieping staan. Deze heeft een zeer zwak wifi signaal, mijn vraag is welke router heeft een sterk wifi signaal. TL-WR1043ND of D-Link DIR-842 Wireless AC1200 Dual. deze routers leken mij wel geschikt, de 1 heeft een 5ghz wifi netwerk (kun je 5ghz overal voor toepassen of heb je dan overal het nieuwste van het nieuwste nodig?) en de tp link heeft 3 antennes waardoor het signaal goed wordt versterkt. het is namelijk in een rijtjeshuis en in mijn veronderstelling word het signaal ook beinvloed door andere routers in de nabij gelegen gebieden. wat raden jullie mij aan? het internet signaal wat aangeboden word door de provider is 150 mbps. Dus dit is meer dan genoeg!

Alle reacties

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:51
Belangrijker nog dan de kracht van het wifi signaal is de plaats in huis, en de plek waar je goede ontvangst wil.

met andere woorden? Waar staat de router nu? en waar wil je beter/goed bereik hebben?

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je de zoekfunctie al gebruikt?

Verwijderd

Dat er 3 of 10 of 100 antenne's eraan zitten, betekent niet dat het signaal goed wordt versterkt.

Maar wat nachtnet zegt: wat wil je bereiken? Wlke apparatien gebruik je (telefoon, tablet, laptop etc...) En wat is jouw doel?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 23:04

MsG

Forumzwerver

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
de router staat nu op de 1ste verdieping. het signaal in de woonkamer (begane grond) valt voor de helft van de tijd gewoon helemaal weg. die afstand is wel zo klein dat dat nooit mag kunnen. Zelfde geldt op de 2 verdieping daar is gewoon helemaal geen internet verbinding te krijgen. het gaat om een klein rijtjes huis. dus hij hoeft geen honderden meters te overbruggen.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:46

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Er zijn veel factoren die je bereik beinvloeden.

1 van de grootste is de rest van je eigen apparatuur en dat van je buren.
Hoeveel netwerken pik je standaard op? en hoeveel 5ghz netwerken?
gebruik je DECT telefoons? waar staat je router etc?

HANDTEKENING!!!

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad Ziggo. maar hier wordt na enkele maanden vanaf gestapt omdat het waardeloos is. het zijn maar 2 laptops 4 telefoons en 1 smart tv. dus dit stelt vrij weinig voor. heb geen enkel 5 ghz signaal opgepikt... Dus wat lijkt jullie het beste?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2016 14:33 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:21:
de router staat nu op de 1ste verdieping. het signaal in de woonkamer (begane grond) valt voor de helft van de tijd gewoon helemaal weg. die afstand is wel zo klein dat dat nooit mag kunnen. Zelfde geldt op de 2 verdieping daar is gewoon helemaal geen internet verbinding te krijgen. het gaat om een klein rijtjes huis. dus hij hoeft geen honderden meters te overbruggen.
verdieping naar verdieping is vaak al heel lastig. Routers zenden vnl horizontaal uit. (daarnaast kan het materiaal van de verdiepingsvloeren (beton? etc.) al zorgen voor verstoring.)

is het signaal op de 1e verdieping wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
jaa, een kameraad van me heeft die tp link en werkt perfect door het hele huis. en die heeft ook een betonnen vloer. zoals wij ook hebben.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:46

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:46:
jaa, een kameraad van me heeft die tp link en werkt perfect door het hele huis. en die heeft ook een betonnen vloer. zoals wij ook hebben.
Dan zou je die dus van hem kunnen lenen en kijken of deze router ook bij jou goed werkt :)

HANDTEKENING!!!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:09:
We hebben een netgear wnr1000 router op de 1ste verdieping staan. Deze heeft een zeer zwak wifi signaal, mijn vraag is welke router heeft een sterk wifi signaal. TL-WR1043ND of D-Link DIR-842 Wireless AC1200 Dual. deze routers leken mij wel geschikt, de 1 heeft een 5ghz wifi netwerk (kun je 5ghz overal voor toepassen of heb je dan overal het nieuwste van het nieuwste nodig?) en de tp link heeft 3 antennes waardoor het signaal goed wordt versterkt. het is namelijk in een rijtjeshuis en in mijn veronderstelling word het signaal ook beinvloed door andere routers in de nabij gelegen gebieden. wat raden jullie mij aan? het internet signaal wat aangeboden word door de provider is 150 mbps. Dus dit is meer dan genoeg!
Zoals eerder gezegd kan het signaal door veel zaken beinvloed worden. Bijvoorbeeld betonnen muren of plafonds, minder singaal door omringende netwerken van buren, ....

Je kijkt best even rond op het forum, er zijn redelijk wat topics met vergelijkbare vragen.

Maar om toch even te antwoorden:
Met 5Ghz zal je al minder last hebben van de omringende signalen (je kan dit ook altijd even checken met een netwerk scanner app op je telefoon bijvoorbeeld). Je hoeft hier echt niet 'het laatste nieuwe' voor te hebben, 5Ghz wordt door de meeste enigszinds recente toestellen wel ondersteund.

wat je signaalsterkte betreft: het beste lijkt me om naar de verschillende verdiepen een kabel te trekken en dan daar extra access points op aan te sluiten (of routers in ap modus)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:09:
Ik heb de pricewatch: D-Link DIR-842 Wireless AC1200 Dual Band Gigabit Router toevallig deze week binnen en ik ben een review aan het schrijven. Het grootste deel is al geschreven ik moet alleen nog de grafiekjes van de verschillende tests maken en de conclusie schrijven.

Als je even geduld hebt dan kan ik binnenkort de link wel plaatsen. Ik denk dat ik hem morgen afrond.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:46:
Wat ligt op die betonnen vloer?

Beton dempt op zich aardig, maar WiFi (zeker 2.4GHz) gaat daar redelijk doorheen. Ondervloer met isolatielaag (zilver/goudkleurige folie) is daarentegen een vrijwel ondoordringbare barriere voor WiFi, ceramische tegels ook. Hebben jullie beide dezelfde vloerbedekking?

Verder is de WR-1043ND een apparaat uit het stenen tijdperk, zonder 5GHz. Dat is relevant, want 2.4GHz raakt aardig vol, waardoor prestaties en bruikbare dekking afnemen. Sowieso wil je anno 2016 geen apparatuur kopen zonder 5GHz-support. TP-Link heeft genoeg dat dat ook kan, kijk bijv naar de WDR-4300, nagenoeg kopie van de 1043ND, maar dan wel dualband. En ook dermate oud dat je het goedkoop kunt vinden. Of nog beter, kijk naar de AP's die je bij KPN/Telfort of Ziggo kunt kopen. Erg goedkoop voor hun specs en doen out-of-the-box wat je nodig hebt (namelijk alleen WiFi verbeteren en niets met routering).

Sowieso, wat voor modem heb je? En waar staat die?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De routers zenden niet "horizontaal" uit. Die antenne's zijn zo bagger, dat ze in principe alle kanten uitzenden. Het is dat de betonnen vloeren / plafonds funest zijn voor de 5 GHz, ook omdat het signaal wat uit de router komt, zwakker is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:05:
De routers zenden niet "horizontaal" uit. Die antenne's zijn zo bagger, dat ze in principe alle kanten uitzenden.
Bagger? De ideale antenne is volledig isotroop en zendt in alle richtingen evenveel uit. Kenmerk van een baggerantenne is dat in bepaalde richtingen totaal niet uitzendt :o
Het is dat de betonnen vloeren / plafonds funest zijn voor de 5 GHz, ook omdat het signaal wat uit de router komt, zwakker is.
:?

1) Toegestane zendvermogen 2.4GHz: max 100mW, zendvermogen 5GHz: max 200mW (kanalen 36-64) cq 1W (kanalen 100-140). Hoezo zwakker signaal? Omdat het een kortere golflengte heeft dempt het met afstand veel sneller, maar dan nog is dankzij hoger zendvermogen maximaal bereik vergelijkbaar (300-450m)
2) 5GHz gaat minder goed door obstakels, maar veel beter eromheen. Met goede plaatsing van AP kun je prima door deuropeningen/trapgaten komen, waar 2.4GHz dat niet kan en alleen door beton heen probeert te boren. Woon hier in huis met veel beton en twee AP's. Elk van de twee heeft in misschien 60% van huis enige vorm van dekking in 2.4GHz, maar in 5GHz is dat >75%. Er zijn kamers waar ik met 5GHz >100Mbps kan halen terwijl 2.4GHz geen bruikbare verbinding oplevert (althans, met een van de twee AP's, met beide aan heb ik overal dekking).

Enige reden dat 5GHz zo slecht presteert bij veel mensen is dat ze de AP helemaal inbouwen (bijv in meterkast of op vloer achter/onder TV) waardoor die signalen alsnog door van alles en nogwat heen moeten.

Oslik blyat! Oslik!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:40
Het 2.4 Ghz verhaal ging bij mij op voor de TL-WR1043ND, daar had ik er twee van nodig. Boven de woonkamer zit namelijk een ijzeren bind.

Echter nu ik de R7000 op de eerste verdieping heb staan heb ik in het volledige huis 3-4 bars dekking op 2.4 Ghz. Dus van de woonkamer tot de zolder. Plafond zijn beton platen van +- 20 cm. De 5 Ghz bereikt de zolder, de woonkamer heeft geen betrouwbare 5 Ghz dekking (met de deuren dicht). Met de DIR 842 ging het op 2.4 Ghz ook prima, 5 Ghz op de zolder was daarmee wel een stuk minder.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 29-04-2016 21:18 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1