Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• llinssen
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08-05 16:15
Op dit moment heb ik een Samsung Ativ-s. Dat model is al een paar jaar oud, Phone 8 draait er redelijk op, maar 4G gaat toch beter merk ik op mijn werk telefoon. Nu twijfel ik tussen een Nokia Lumia 735 en een Microsoft Lumia 650.
De specs verschillen wat, de processoren volgens berichten niet erg. Prijzen ontlopen elkaar ook niet veel.

Is er misschien iemand die beide toestellen kent en een advies kan geven over een verstandige keuze?
Los van ervaringsdeskundigen: maakt het uit of de 650 standaard met Windows 10 komt, en je de 735 moet upgraden? (Als je Windows 10 wil?). Presteert een mini of meer gelijke telefoon het beste met het os dat er vanaf fabriek op hoorde?

Alvast bedankt voor reacties.

llinssen wijzigde deze reactie 28-04-2016 14:27 (7%)

Alle reacties

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-05 16:25
Mijn moeder heeft de 735 en is er zeer tevreden over. Dus weet wel ongeveer hoe die in het praktijk is en over de 650 hoor ik alleen maar positieve verhalen en uit de benchmarks komt hij er zeker niet slecht uit. Als ik dan de specs tegenover elkaar zet kom ik het volgende uit:
  • Cpu is misschien goedkopere lijn maar wel sneller
  • groter scherm,
  • Gorilla Glass 3
  • 16GB opslag tegenover 8
  • betere frond & back camera
  • stuk dunner
  • accuduur is ook beter aangezien het een nieuwe generatie cpu's is.
Ik dus zou persoonlijk voor de 650 gaan.

vali wijzigde deze reactie 28-04-2016 15:57 (61%)

• radium6969
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-05 10:48
Ik vind de 735 wel kwalitatief beter in elkaar zitten. Over sneleid geen geklaag. Staat inmiddels ook op W10 hier thuis en loopt prima. Accuduur is ook prima. Camera is prima voor zijn prijs.

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-05 16:25
quote:
radium6969 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:02:
Ik vind de 735 wel kwalitatief beter in elkaar zitten. Over sneleid geen geklaag. Staat inmiddels ook op W10 hier thuis en loopt prima. Accuduur is ook prima. Camera is prima voor zijn prijs.
Klopt het is zeker geen slechte smartphone, maar houdt er wel rekening mee dat hij ondertussen +/- 100 euro duurder is dan de 650.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• llinssen
Bij amazon.de is de 735 20 euro goedkoper dan de 650. Ze maken elkaar in prijs niet zo heel veel. Dat zal wel anders worden als de voorraden van de 735 teruglopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Met 20 euro verschil zou ik zonder twijfel voor de 735 gaan, lekker toestelletje.

Ook eens met Radium6969 dat de 735 beter in elkaar zit/geen steken laat vallen. Zo heeft de 650 geen screen cast functie en kan er maximaal in 720p video gefilmd worden (wordt niet ondersteund door deSD210/12), ook ontbreekt het kompas (navigeren), en de gyroscoop (spelletjes) wat irritant is. Ook heeft de 735 draadloos laden en een grotere batterij.

Het enige wat de 650 heeft is 16GB opslag i.t.t. de 8GB van de 735, maar koop een SD-Kaartje en je merkt daar niets van op Windows 10 Mobile.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12:59
quote:
vali schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:49:
Mijn moeder heeft de 735 en is er zeer tevreden over. Dus weet wel ongeveer hoe die in het praktijk is en over de 650 hoor ik alleen maar positieve verhalen en uit de benchmarks komt hij er zeker niet slecht uit. Als ik dan de specs tegenover elkaar zet kom ik het volgende uit:
  • Cpu is misschien goedkopere lijn maar wel sneller
  • betere frond & back camera
  • accuduur is ook beter aangezien het een nieuwe generatie cpu's is.
De CPU kan wat sneller zijn, maar de GPU is trager, ook heeft de 735 een kompas en gyroscoop wat de 650 weer niet heeft.

De camera weet ik zo net nog niet, beide hebben een 5mp voorcamera, de achtercamera van de 650 heeft iets meer pixels maar dat zegt niet alles. De L735 heeft best een redelijke camera. Ook kan de L735 opnemen in 1080P, en de L650 slechts in 720P.

Ik verwacht overigens dat de accuduur van de L735 iets langer is, de L650 heeft een nieuwere Soc. maar een groter scherm en een kleinere accu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• llinssen
Kogel door de kerk: 735 besteld. Terwijl er voor- en nadelen aan beide toestellen zijn, die volgens mij redelijk tegen elkaar weg te strepen zijn, komt 735 toch betrouwbaarder/steviger over.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True