Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop van damesformaatje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje voor jullie:

Ik heb nu al twee jaar de volgende laptop:
HP 15-p020nd-i3-4030U

Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor mijn studie. Daarnaast speel ik soms nog wel eens een spelletje (de sims 2 etc.).
Ik moet echter een stuk lopen en merk dat hij eigenlijk te groot/zwaar is voor mij. Er werd gezegd dat ik een 15,6 inch laptop nodig had maar dat hoeft dus niet.
Nu ben ik dus op zoek naar een wat lichter model. Ik probeerde me in de laptop wereld te verdiepen, maar er is zoveel om te vergelijken dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Is er iemand die een goede laptop voor mij zou weten?

Mijn budget zou tot de 800 zijn (aangezien ik een arme student ben: liever lager :P) en ik heb gemerkt dat ik zo een SSD toch wel heel prettig vind.

Tips over hoe ik zelf het beste kan zoeken zijn ook zeer welkom!

Alle reacties

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Als je echt compact en licht wil hebben kan je kijken naar ultrabooks. Dat zijn vrij elegante 13.3" modellen. Zie ook

Daar valt voor onder de 800 ook wel wat te vinden incl een SSD. In principe lijkt me pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC004T wel een goede optie

[ Voor 17% gewijzigd door Standeman op 28-04-2016 14:18 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Let wel op dat binnen je gestelde budget de ingebouwde SSD klein is. Je kan deze natuurlijk vervangen, hoewel hij puur voor Sims / Office groot genoeg moet zijn. Je kan ook voor een standaard laptop met HDD kiezen, en dan deze direct vervangen door een SSD.

De laptop die eerder genoemd wordt is goed. Je kan ook naar deze kijken: pricewatch: Acer Aspire V3-372-52E3

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
wauw, bedankt voor de snelle reacties!
Als ik de twee geadviseerde laptops vergelijk lijkt het mij dat de Acer Aspire iets beter is (en maar 0,2kg zwaarder is dan de asus zenbook).

Is er verder nog iets ten nadele van deze laptop wat ik niet zie?

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
De vraag is dan welk gewicht voor jou het maximale is en welk schermformaat je wilt?

Je huidige laptop weegt 2.44 kg, als je onder de 2 kg wilt blijven zou je eens naar deze kunnen kijken:
pricewatch: Asus F555LA-DM2095T
Deze weegt 1.9 kg, maar heeft wel een 15,6 inch scherm.

Wil je een nog lichtere laptop, dan kom je uit op kleinere schermen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat stond misschien een beetje onduidelijk in het eerste bericht (nu ik deze teruglees). Ik had zo een grote laptop gekocht omdat het 'moest'. Dat is uiteindelijk dus totaal niet nodig en daarom zoek ik een kleinere/lichtere.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
In dat geval zou ik voor één van deze twee gaan:
pricewatch: Acer Aspire V3-372-52E3
pricewatch: Acer Aspire V3-372-56YT

Dit zijn dezelfde laptops, alleen de laatste heeft een 256GB SSD in plaats van 128GB.
Natuurlijk kun je ook de eerste kopen en er zelf een grotere SSD inzetten, dat is goedkoper.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Microsoft Surface 2/3/4 is misschien ook wel iets? Een gebruikte II heb je vanaf 160 euro en is zeer draagbaar.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook al gekeken naar de Microsoft Surface. Een echte laptop lijkt mij toch wat handiger.
Die Acer Aspire van 699,- lijkt mij een fijne optie.
Bedankt voor de hulp!
Als iemand nog andere opties heeft; laat maar weten!
Pagina: 1