Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05 17:32
Mijn vraag:
Mijn vader heeft een oude Dell precision T5400 staan voor zijn werk. Zijn nieuwe PC kan namelijk niet de software aan die hij moet gebruiken. Het enige waar hij zich aan stoort, buiten dat die zo traag is, maakt dat ding enorm veel lawaai. We hadden samen bedacht om er dan nieuwe ventilatoren in te doen. Dus ik heb dat ding open gemaakt, de ventilatoren opgemeten en opgeschreven welke ik dan moet hebben. Het waren drie verschillende ventilatoren. Eén van 150mm, één van 120mm en één van 90mm. Voor de 90mm ventilator kon ik niks vinden, want wie gebruikt er nou nog een 90mm ventilator om te koelen. Naar de 120mm ventilator gekeken; daar heb ik deze voor gekozen: pricewatch: Noctua NF-S12A PWM, 120mm Omdat die niet de luidste is en volgens mij goed koelt. En voor de 150mm kon ik ook niks fatsoenlijks vinden.

We kwamen ook nog in het dilemma of de luchtstroom wel goed zou zijn. Je hebt namelijk CFM en m³/h, waar we niks van snappen. Volgens mij is het veel handiger om een nieuwe case te kopen die van zich zelf stil is en dan de hele meuk er in te proppen. Dan zou ik de pricewatch: Fractal Design Define S nemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
De hele PC.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de computer eens helemaal schoon gespoten. Hij zag er weer gloed nieuw uit. Bleek dus geen verschil te maken...

Met vriendelijke groet,
Raaf Konijnendijk

Beste antwoord (via RaaFkOnIjN op 28-04-2016 16:56)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59

Wildfire

Joy to the world!

Of je virtualiseert Windows XP met bv. Virtualbox. Kun je gewoon XP draaien via Virtualbox op de nieuwe PC (of VMWare Player, dat kan ook, is wellicht ook wat beter).

---

Wat betreft de oude PC: je zult 92mm ventilatoren bedoelen, niet 90mm. En 92mm ventilatoren zijn er gewoon hoor, ook van Noctua.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 28-04-2016 16:36 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:54
Als de kast veel trilling door laat gaan nieuwe fans ook niet werken. daarbij komend zal je misschien ook handige dingen als pwm missing dus zal je met een fan controller moeten werken. en een 80 euro kast gebruiken om hardware in te stoppen wat mogelijk nog geen eens is 80 euro waard is lijkt mij ook niet de beste oplossing.

Mijn advies. geef hem aan het goede doel. en koop een nieuw zelf bouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Daar heb je wel een punt. Het vervelende is, het programma die hij gebruikt alleen op Windows XP draait. Het zou dan ook onzinnig zijn om een hele nieuwe pc te bouwen voor rond de 700 euro voor één programma. Dan denk ik toch dat het beter is om dus alles in een nieuwe case te stoppen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Of je virtualiseert Windows XP met bv. Virtualbox. Kun je gewoon XP draaien via Virtualbox op de nieuwe PC (of VMWare Player, dat kan ook, is wellicht ook wat beter).

---

Wat betreft de oude PC: je zult 92mm ventilatoren bedoelen, niet 90mm. En 92mm ventilatoren zijn er gewoon hoor, ook van Noctua.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 28-04-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53

OgWok

U.N.C.L.E.

Inderdaad VirtualBox. Is gratis. Downloaden, installeren, nieuwe virtuele pc aanmaken, XP cdrom erin en gaan. Moet je wel zin in hebben, maar is een prima pakket. Nieuwe PC moet niet te klein bemeten zijn met RAM.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Erg bedankt voor de reacties. Had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht. Ik zal het aan m'n vader voorstellen of hij het zelf ook wel wat vind. Bovendien moet zijn nieuwe PC dat makkelijk aan kunnen.

(eindelijk weer meer ruimte in dat kantoor van hem)

Met vriendelijke groet
Raaf Konijnendijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Je zou ook naar Hyper-V kunnen kijken voor de virtualisatie, vind ik zelf prettiger functioneren dan VirtualBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Ik weet meer van VirtualBox dan van Hyper-V. Daarom is het makkelijker voor mij om het te gebruiken en kan ik het ook beter uitleggen hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zoals ik al schreef zou je ook de VMWare Player kunnen proberen. Die is tegenwoordig al best uitgebreid en VMWare heeft over het algemeen betere hardware-ondersteuning en betere performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:58
Hiya

houd er rekening mee dat er op dit bord (volgens mij) Geen standaard fan headers zitten.

aan deze PC zijn meerdere dingen die meer herrie maken:
- De HDDs zitten direct aan de kast en rammelen daardoor lekker mee.
- De fans zijn niet echt bedoeld om stil te zijn ;)
- De kast is te gesloten voor echt Extreme airflow!

en nog een paar tips:

- De fans achterin zijn op een rare manier gemaakt, Ik raad aan even te checken voordat je hiervoor een ventilator besteld.

als je dit moederbord in een andere kast stop
- De 24Pin kabel is Extreem kort (precies de juiste lengte voor deze kast)
- het moederbord heeft volgens mij een formaat van Eatx CHECK DIT!

- De voeding is ook niet bepaald stil. (deze is behoorlijk heftig luid van zichzelf)

De kast genoemd in de OP is:
1. niet groot genoeg
2. de voeding zit onderin en moet bovenin zitten vanwege de korte 24 pin!

ik weet niet of het mogelijk is in dit geval, maar anders is het gewoon een goed idee om de machine niet in de ruimte te zetten waar er gewerkt moet worden ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Ayyylias op 30-04-2016 20:10 ]

Pagina: 1