Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basislaptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

• Lord Bean
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Dag Tweakers,

Voor mijn vriendin ben ik bezig uit te zoeken wat een mooie vervangende laptop zou zijn voor haar langzaam stervende bak uit 2009. Heb hier op de fora en in de BBG, de discussie over de BBG voor deze maand en de laptop round up al een hoop informatie kunnen vinden, maar ik vind de keuze nog erg lastig gezien de veelheid aan verschillende opties binnen deze prijsklasse. Ik hoop dat jullie mij nog iets meer richting zouden kunnen geven.

Wat ga je met je laptop doen?
Ze gaat de laptop echt voor basis zaken gebruiken. Browsen, uitzendinggemist streamen, etc. Het zwaarste wat er op zal gebeuren is voor onderzoek heel veel browsertabjes en meerdere Word documenten tegelijk open.

Wat is je budget?
€ 500 - € 600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het idee is wel om de laptop veel mee te nemen en op verschillende plekken te gebruiken. Moet dus tegen een stootje kunnen en een redelijke accuduur hebben, maar zal uiteindelijk op de plekken gewoon aan een bureau gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De Yoga 500 (versie met SSD) lijkt een goede optie (niet voor niets BBG advies). Dat het scherm niet gelamineerd is lijkt me echter wel een probleem. Als je een laptop op verschillende plekken gebruikt moet het overal makkelijk werken en omgevingslicht moet dan geen al te grote rol spelen, of maak ik hier een te groot probleem van? Touch is een leuke toevoeging, maar niet echt noodzakelijk en ik ben bang (wellicht onterecht) dat hij daardoor eerder kan kapot gaan.

Op basis van de discussies die ik hier heb gelezen lijkt een Full HD IPS scherm een belangrijke vereiste om prettig mee te werken. 15,6 inch is wat groot om mee te nemen, maar die heeft ze nu ook en aangezien dit de enige computer is die ze gaat gebruiken lijkt me dan de afweging naar groter scherm en dan maar wat zwaarder logisch. Een SSD zal denk ik meer snelheidswinst opleveren bij wat ze gaat doen dan een betere processor, dus combinatie van SDD met een HDD lijkt dan fijn.

Voor dit budget zullen er keuzes gemaakt moeten worden, dus misschien zijn dit wat te hoge eisen…

Ik hoor graag jullie ideeën en alvast bedankt!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Wat ik heb gedaan is goedkope hp elitebook laptop gehaalt van v&a. deze zijn vrij duurzaam. Daarnaast nog een ssd gekocht! Ben je ongeveer 300 euro kwijt voor een prima laptop! Ik doe nu al bijna een jaar met die van mij en heb er tot heden geen spijt van gehad!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Dat^

Die Elitebooks zijn gebouwd als een tank (zie ook reviews op youtube). Nieuwprijs is 1300 euro oid, maar nette refurb units kosten tussen de 200 en 300 euro.
Ik weet niet precies wat haar eisen zijn qua formaat en gewicht, maar de Elitebooks zijn er ook in 12" variant (2560p/2570p)

• Lord Bean
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ben niet zo'n fan van refurbished laptops en gaan dan toch liever (zeker ook omdat hij voor mijn vriendin is) voor een nieuwe.

Ik zat ook nog te denken aan een BTO U-Book 13CL21 met wat uitbreidingen voor € 562:

Intel Pentium 3805U 1.9GHz
mat 13.3" Full HD IPS-scherm
8GB DDR3L (1866MHz)
500GB 5400rpm 2.5 inch HDD
128GB Integral INSSD-GM Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)

Via mijn werk heb ik de mogelijkheid daar een legale volledige installatie van Windows 7,8 of 10 op te zetten. Alleen is het dan wel maar 13,3 inch, dat lijkt me wellicht wat klein.

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11 07:30
Als je waarschijnlijk niet zult gaan gamen met je laptop kun je voor de volgende laptop gaan: pricewatch: MSI Classic CR62 2M-404NL.
Het scherm is groot genoeg. Je hebt genoeg RAM en de processor is ook goed genoeg. Misschien is het een beetje overkill, maar dan heb je wel een goede laptop voor wat jij wilt. Bovendien heb je 1 TB opslag.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Dit ; http://www.mediamarkt.nl/...-80e301x4nx--1441620.html? ( Lenovo IdeaPad G50-45 ) @ € 289,--

En daar kan je via cashbackxl nog 3% afsnoepen...
Verder als je gratis lid wordt van de Mediamarkt-club heb je 28 dagen omruilgarantie ipv 14 dagen.
En als je hem betaald met je CC dan is hij ( meestal ) gelijk 180 dagen verzekerd.

Met dat ; https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4685594

En deze ; https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4642429

Heb je voor +/-€ 370,-- een erg leuke vlotte budget basis laptop ;)

Zo dan uiteindelijk ; ( Lenovo G50-45 ) AMD A6-6310 / 8 GB / 240 GB SSD / Wifi-ac /

BT4.0 , 15,6" @ 1366*768 / Win10 / USB3.0 / HDMI-out / RJ45 ( 1GB ) / Webcam

[ Voor 8% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 03-05-2016 12:32 ]

Verwijderd

Hier is ie : https://www.laptop-kopen.nl/lenovo-ideapad-100 Helemaal nieuw een 5e generatie i5 processor 1tb hdd 720P beeldscherm en gaat heel lang mee op een accu dankzij zijn ultra low voltage processor.

• WiLLoW_TieN
Grappig TS stelt hier een vraag en komt vervolgens 4 dagen niet meer online ;)

• Lord Bean
Je hebt helemaal gelijk WiLLoW_TieN, er kwam helaas van alles tussen waardoor dit even naar de achtergrond werd geschoven. Allemaal hartelijk dank voor de vele aanbevelingen. Ik ga het allemaal maar eens voorleggen aan mijn vriendin. Ik neig nu inderdaad naar de Lenovo IdeaPad met wat toevoegingen, vooral SSD.
Ik laat jullie de uiteindelijke keuze weten!

• WiLLoW_TieN
Lord Bean schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:22:
Je hebt helemaal gelijk WiLLoW_TieN, er kwam helaas van alles tussen waardoor dit even naar de achtergrond werd geschoven. Allemaal hartelijk dank voor de vele aanbevelingen. Ik ga het allemaal maar eens voorleggen aan mijn vriendin. Ik neig nu inderdaad naar de Lenovo IdeaPad met wat toevoegingen, vooral SSD.
Ik laat jullie de uiteindelijke keuze weten!
Dan ben je ( evt. ) voor circa € 370,-- klaar voor een Lenovo 15,6" met AMD A6-6310 / 8GB / 240GB SSD ;)

En die A6 is bijna net zo "vlot" als een i3-4005u ; http://www.cpubenchmark.n...5B%5D=2193&cmp%5B%5D=2290

Dit ; http://www.mediamarkt.nl/...-80e301x4nx--1441620.html? ( Lenovo IdeaPad G50-45 ) @ € 289,--

Zie ook mijn eerdere post

[ Voor 19% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 03-05-2016 15:54 ]

• WiLLoW_TieN
Kijk eens op iBood.nl vandaag ;)

[ Voor 54% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-05-2016 21:25 ]

Pagina: 1