Bij een twee jaar oude Acer All in One PC van een familielid is zeer waarschijnlijk de Harddisk overleden. De Acer geeft een zwart scherm en meldt iets in de trant van 'Reboot and select proper boot device'.
Het gaat om een Acer Aspire Z3-605 met Windows versie 8.1.
Ik heb er ooit een externe HD aangekoppeld die voor automatische backups zorgt (als het goed is...:)
Ik heb alleen ervaring met Apple op dit gebied en wil -voordat ik er aan begin- even op een rij hebben wat ik moet doen om dit goed te herstellen. Ik weet inmiddels hoe ik de kast moet openen en de HD moet vervangen, maar daarna wordt het lastig. Via de Microsoft website gezocht naar systeemherstel opties maar zie door de vele bomen het bos niet.
Mijn belangrijkste vraag is: hoe kan ik Windows herinstalleren na het plaatsen van een nieuwe harddisk?
Hoe werkt dat met licenties?
Of kan ik vanaf zo'n backup opstarten en iets terugplaatsen?
Bijvoorbaat dank voor tips en adviezen!
Het gaat om een Acer Aspire Z3-605 met Windows versie 8.1.
Ik heb er ooit een externe HD aangekoppeld die voor automatische backups zorgt (als het goed is...:)
Ik heb alleen ervaring met Apple op dit gebied en wil -voordat ik er aan begin- even op een rij hebben wat ik moet doen om dit goed te herstellen. Ik weet inmiddels hoe ik de kast moet openen en de HD moet vervangen, maar daarna wordt het lastig. Via de Microsoft website gezocht naar systeemherstel opties maar zie door de vele bomen het bos niet.
Mijn belangrijkste vraag is: hoe kan ik Windows herinstalleren na het plaatsen van een nieuwe harddisk?
Hoe werkt dat met licenties?
Of kan ik vanaf zo'n backup opstarten en iets terugplaatsen?
Bijvoorbaat dank voor tips en adviezen!
[ Voor 14% gewijzigd door bill.nl op 28-04-2016 13:02 . Reden: nog niet klaar ]