Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
Wij hebben twee jaar geleden een huis gekocht en een hypotheek afgesloten. Omdat we de rente voor 20 jaar hebben vastgezet heeft oversluiten geen nut. Om toch gebruik te maken van de lage rente en om de waarde van het huis te verhogen hebben we besloten om de badkamer keuken en aanbouw te vernieuwen. Voor de benodigde verbouwingshypotheek van ong 30000 euro hebben we advies gevraagd aan de adviseur die 2,5 jaar de hypotheek heeft geregeld. Tot onze verbazing vraagt de beste man een vergoeding van 2000 euro voor uitbreiding van dezelfde hypotheek. Is dit reëel? Bij de eerste hypotheek vroeg hij 2700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:57
Tja, het is een compleet nieuwe hypotheekaanvraag waar best wel een hoop werk in kan gaan zitten. En die adviseurs werken vaak met vast prijzen per aanvraag.

Desalniettemin is het een flink bedrag voor een kleine hypotheek. Als ik jou was zou ik even gaan shoppen bij andere adviseurs of het op nacalculatie laten doen en dat hij uren schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Met ^^. Je kunt ook proberen het met de hypotheekverstrekker zelf te regelen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let ook even goed op waar je het voor doet... Je geeft nu aan dat je het voor de waardevermeerdering van je woning doet. Maar 30K + advieskosten + notariskosten (etc), levert je bij lange na geen 30K waardevermeerdering van jullie woning op.

Een keuken en badkamer verbouwing doe je in de meeste gevallen voor jezelf. En dat overigens een prima reden zijn, maar wees er bewust van dat je dit geld er niet uit gaat krijgen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
Notariskosten zijn er niet. Hypotheek is bij aanvang al voor een hoger bedrag ingeschreven.

We hebben nu twee andere adviseurs om een indicatie gevraagd. Beide zaten op de helft van het bedrag.

Jammer dat je keer op keer teleurgesteld word in het bank en verzekeringswezen. Oude adviseur had alle gegevens al bij de hand. Hoefde alleen maar op een knop te drukken. En dan nog de hoofdprijs vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54

JB

Cédric roelt!

Ik ben wel benieuwd hoe dit verloopt :) Ik krijg deze week een aannemer over de vloer en dan weet ik na een uitgewerkte offerte ook wat ik kwijt ga zijn (schatting ook zo rond de 30 a 40K). Ook hier een verhoogde inschrijving.

Hoe werkt die waardevermeerdering precies? Wij hebben niet de intensie om nog ooit te gaan verhuizen, maar de bank zal niet onbeperkt lenen voor een aanbouw (hier betreft het alleen m3 en geen badkamer/keuken (keuken financier ik zelf wel))?

Verder ben ik vooral benieuwd hoe de maandelijkse kosten eruit zien. Simpel rekensommetje bij 40K zegt mij dat ik per maand bij 30 jaar zo'n 111 euro af moet dragen maar wat komt daar allemaal bij? Als dit alleen een beetje rente is, valt het me alleszins mee maar volgens mij denk ik te makkelijk?

Overigens niet als topic kaap bedoeld, indien TS dit zo ziet mag mijn reactie genegeerd worden

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 02-05-2016 11:44 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
Waardevermeerdering is eigenlijk niet het juiste woord bij een verbouwing van keuken en badkamer. Het is meer tegen gaan van waardevermindering.

Hypotheek verstrekker eist wel een actuele taxatie van de woning. De taxateur houdt dan rekening met de nieuwe verbouwing.

We verwachten dadelijk iets minder dan 100 euro extra per maand te moeten betalen bij een hypotheek van 30000.

Nieuwe adviseur vraagt inderdaad de helft van het bedrag. We hebben afscheid genomen van de oude. Ik vermoed dat hij niks aan ons kan verdienen omdat we weigeren onze verzekeringen bij hem onder te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54

JB

Cédric roelt!

Glorfindel76 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:48:
Waardevermeerdering is eigenlijk niet het juiste woord bij een verbouwing van keuken en badkamer. Het is meer tegen gaan van waardevermindering.

Hypotheek verstrekker eist wel een actuele taxatie van de woning. De taxateur houdt dan rekening met de nieuwe verbouwing.

We verwachten dadelijk iets minder dan 100 euro extra per maand te moeten betalen bij een hypotheek van 30000.

Nieuwe adviseur vraagt inderdaad de helft van het bedrag. We hebben afscheid genomen van de oude. Ik vermoed dat hij niks aan ons kan verdienen omdat we weigeren onze verzekeringen bij hem onder te brengen.
Dat valt me echt mee! Wil de maandlasten niet enorm omhoog hebben (2 kleintjes inmiddels).

Vraag me wel af hoe zo'n taxatie werkt. Toen we het huis kosten was de taxatie precies het bedrag wat we geboden hadden... :/ Ik haat notarissen/banken omdat ik het allemaal niet vertrouw maar je kunt niet zonder helaas (voor een deel) :(

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1