Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de computer gebruiken met name voor schoolwerk. Ik heb daarbij vaak verschillende tabbladen open staan. Wil dat alles snel werkt. Af en toe doe ik wat met photoshop voor de hobby en ik wil Netflix kunnen kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de kosten zo laag mogelijk houden. Ik hoop dat ik er met 300 euro wel ben. Een monitor, toetsenbord etc. heb ik nog. Mocht ik met een paar onderdelen ook voldoende hebben, dan vind ik dat ook prima (dan kunnen de kosten uiteraard ook wat lager blijven)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie hieronder.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan twee opties:
Optie 1:
Ik houd het huidige systeem en koop alleen een nieuwe videokaart en ssd.
Optie 2:
Ik koop een heel nieuw systeem, waarbij ik het basissysteem uit de BBG van januari aanhoud.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het een stil systeem is. Maar ik ben me ervan bewust dat ik met mijn budget geen al te hoge eisen mag stellen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn huidige computer vertoont kuren.
Concreet: Mijn videokaart en SSD zijn inmiddels kapot.
Het betreft een computer met de volgende specs:
Processor: Intel Core I5 750@ 2,66 G 8mb box
Moederbord: Gigabyte GA-P55M-UD2
Werkgeheugen: 4gb
Videokaart: ATI Radeon Sapphire HD 5770 (kapot)
SSD: Kingston V300 120gb (kapot)
HDD: 1 TB Harde schijf
Voeding: Be Quiet Pure Power BQT L7 530W
Volgens mij is alles in 2009 gekocht. Ik weet dus ook niet hoe lang ik met de rest nog kan doen.
Ik ben benieuwd wat jullie keuze zou zijn.
Ik wil de computer gebruiken met name voor schoolwerk. Ik heb daarbij vaak verschillende tabbladen open staan. Wil dat alles snel werkt. Af en toe doe ik wat met photoshop voor de hobby en ik wil Netflix kunnen kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de kosten zo laag mogelijk houden. Ik hoop dat ik er met 300 euro wel ben. Een monitor, toetsenbord etc. heb ik nog. Mocht ik met een paar onderdelen ook voldoende hebben, dan vind ik dat ook prima (dan kunnen de kosten uiteraard ook wat lager blijven)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie hieronder.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan twee opties:
Optie 1:
Ik houd het huidige systeem en koop alleen een nieuwe videokaart en ssd.
Optie 2:
Ik koop een heel nieuw systeem, waarbij ik het basissysteem uit de BBG van januari aanhoud.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het een stil systeem is. Maar ik ben me ervan bewust dat ik met mijn budget geen al te hoge eisen mag stellen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn huidige computer vertoont kuren.
Concreet: Mijn videokaart en SSD zijn inmiddels kapot.
Het betreft een computer met de volgende specs:
Processor: Intel Core I5 750@ 2,66 G 8mb box
Moederbord: Gigabyte GA-P55M-UD2
Werkgeheugen: 4gb
Videokaart: ATI Radeon Sapphire HD 5770 (kapot)
SSD: Kingston V300 120gb (kapot)
HDD: 1 TB Harde schijf
Voeding: Be Quiet Pure Power BQT L7 530W
Volgens mij is alles in 2009 gekocht. Ik weet dus ook niet hoe lang ik met de rest nog kan doen.
Ik ben benieuwd wat jullie keuze zou zijn.