Heb een VM draaien met Ubuntu Server 16.04.
Om te zorgen dat m'n script automatisch start/blijft draaien gebruik ik supervisor. Normaal is dat installeren (sudo apt-get install supervisor) even een eigen .conf aanmaken in /etc/supervisor/conf.d/ en klaar.
Maar supervisor wordt niet automatisch gestart na een (re)boot, als ik namelijk sudo supervisorctl uitvoer direct na een (re)boot dan zie ik:
Ik moet de boel eerst handmatig starten en dan werkt het wel:
In /etc/init.d/ is gewoon een 'supervisor' script aanwezig, dus ik snap niet helemaal waarom de boel niet vanzelf start.
Ik heb het idee dat er in Ubuntu 16.04 iets gewijzigd is, met een oudere Ubuntu versie heb ik geen problemen namelijk.
Iemand een idee hoe ik supervisor automatisch gestart krijg bij boot?
Om te zorgen dat m'n script automatisch start/blijft draaien gebruik ik supervisor. Normaal is dat installeren (sudo apt-get install supervisor) even een eigen .conf aanmaken in /etc/supervisor/conf.d/ en klaar.
Maar supervisor wordt niet automatisch gestart na een (re)boot, als ik namelijk sudo supervisorctl uitvoer direct na een (re)boot dan zie ik:
domotica@domotica-vm:~$ sudo supervisorctl [sudo] password for domotica: unix:///var/run/supervisor.sock no such file supervisor> status unix:///var/run/supervisor.sock no such file supervisor>
Ik moet de boel eerst handmatig starten en dan werkt het wel:
domotica@domotica-vm:~$ sudo service supervisor start domotica@domotica-vm:~$ sudo supervisorctl rfxcmd_gc RUNNING pid 1270, uptime 0:00:10 supervisor>
In /etc/init.d/ is gewoon een 'supervisor' script aanwezig, dus ik snap niet helemaal waarom de boel niet vanzelf start.
Ik heb het idee dat er in Ubuntu 16.04 iets gewijzigd is, met een oudere Ubuntu versie heb ik geen problemen namelijk.
Iemand een idee hoe ik supervisor automatisch gestart krijg bij boot?