Twijfel tussen twee receivers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:13
Mijn vraag:

Ik twijfel tussen twee receivers voor bij mijn TV. De constructie zoals ik hem in mijn hoofd heb is als volgt:

1. Twee oude speakers (B&W Matrix 1 uit 1987) aansluiten via bananenstekkers op de receiver;
2. Receiver aangesloten op de TV via HDMI;
3. Chromecast aangesloten op de versterker via HDMI.

Hierdoor wil ik al mijn entertainment via m'n mobiel en laptop draadloos kunnen afspelen.

De receivers die ik op het oog heb zijn de volgende twee:

1. pricewatch: Denon AVR-X1200W
2. pricewatch: Yamaha RX-V477 Zwart

De kern van mijn vraag is of het halen van een duurdere versie, de Denon, het waard is. Als het om futureproofing gaat is het mogelijk wel handig de Denon te kiezen door de aansluitingen, interne wifi en bluetooth (wireless is extern bij de Yamaha + moet gekocht worden waardoor de prijs stijgt).

Kunnen jullie één van de twee aanbevelen? Ik ga mogelijk in de toekomst andere speakers aansluiten, maar waarschijnlijk zal het altijd 2.1 of 2.0 blijven, dus mogelijk kunnen jullie juist en heel andere receiver aanbevelen! :)

Beste antwoord (via Belecthor op 29-04-2016 15:01)

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Ik heb ook over beide receivers getwijfeld, heb uiteindelijk gekozen voor de de Denon juist op basis van het meer future proof zijn:

- DTS:X
- HDCP 2.2
- Dolby Atmos
- Wifi
- Bluetooth
- Audyssey van Denon schijnt beter te werken dan het YPAO van Yamaha

Ik wacht nog heel even tot de Denon AVR-X1200W iets in prijs is gedaald voor ik hem zelf aanschaf. Hij staat nu voor €333 online, €300 zou voor mij de sweet spot zijn. Ik wacht rustig mijn kans af.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Ik heb ook over beide receivers getwijfeld, heb uiteindelijk gekozen voor de de Denon juist op basis van het meer future proof zijn:

- HDCP 2.2
- Dolby Atmos
- Wifi
- Bluetooth

Ik wacht nog heel even tot de Denon AVR-X1200W iets in prijs is gedaald voor ik hem zelf aanschaf. Hij staat nu voor €333 online, €300 zou voor mij de sweet spot zijn. Ik wacht rustig mijn kans af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:56
Je moet echt eerst voor een center zorgen als je ook films wil kijken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
Hoewel een center zeker wat toevoegt, vind ik het te ver gaan om te zeggen dat het een verplichting is. Ik heb zelf jarenlang zonder gezeten.

Het hangt er wel vanaf hoever de front speakers uit elkaar staan tov de luisterafstand. In mijn geval is dat ongeveer 60% van de luisterafstand. Het stereobeeld is daarmee niet optimaal, waardoor ook zonder center het geluid aardig uit het midden lijkt te komen.

Met center is mooier, maar zeker niet de enige mogelijkheid. Wat me wel opviel is dat de front speakers ineens aanzienlijk minder voor hun kiezen krijgen na het toevoegen van een center. Het is alsof ze dan onderdeel gaan uitmaken van de surroundbeleving. De primaire geluiden komen hoofdzakelijk uit de center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:13
Chic de Friemel schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:50:

- HDCP 2.2
- Dolby Atmos
- Wifi
- Bluetooth

Ik ben inmiddels voor de Denon AVR-X1200W gegaan! Nu afwachten tot ie er is :)