Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 10:53
Ik zoek een kleine Android smart phone, kleiner dan 4,5 inch, maar kan geen toestel vinden.

Bijvoorbeeld de Motorola E is qua specs prima, maar vind ik te groot. Dat is een 4.5 inch
Lengte 129,9mm
Breedte 66,8mm

Eis: Android 5.1 en te upgraden naar 6. Cyanogenmod/unsupported geen bezwaar.
Een hoop oude toestellen met 4.1-4.4 vallen meestal af. Als ze al te upgraden zijn door te rooten, zijn de prestaties bedroevend.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- filter op tweakers pricewatch
- google
- sites fabrikanten (Sony, Blu, Xiaomi)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Alle reacties

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-11 23:28

• paulhekje
Op die site kan je inderdaad goed zoeken op afmetingen, maar ik kan geen filter vinden op Android versie.
Ik vind nu vooral toestellen met Android 4.4 die nooit fatsoenlijk op 5/6 gaan werken.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11 13:16

Racing_Reporter

Contentmaker

paulhekje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:31:
[...]

Op die site kan je inderdaad goed zoeken op afmetingen, maar ik kan geen filter vinden op Android versie.
Ik vind nu vooral toestellen met Android 4.4 die noot fatsoenlijk op 6 gaan werken.
Custom ROM is vaak een optie natuurlijk. Edit: met stom, dat stond er al.

[ Voor 4% gewijzigd door Racing_Reporter op 28-04-2016 10:35 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

pricewatch: Sony Xperia Z5 Compact Zwart
Deze is 4.6" maar wel kleiner dan die Motorola E:

Lengte: 127,3mm
Breedte: 64,7mm

En hier kan Android 6 met gemak op :)

[ Voor 8% gewijzigd door Afvalzak op 28-04-2016 10:40 ]

Last.fm | Code Talks

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Ik zou je niet te veel blind staren op het schermformaat, maar op het totale formaat van de telefoon.
Een 5 inch telefoon hoeft per definitie niet groter te zijn dan een 4.7 inch telefoon (om maar eens een voorbeeld aan te halen).

Ps. de Moto E uit 2014 heeft een 4.3 inch scherm, is dat misschien een optie?

• paulhekje
Custom Rom heb ik ervaring mee met een budget toestel (Galaxy Fame S6810). Cyanogenmod met android was te installeren, maar in gebruik zo traag dat het niet bruikbaar was.

De genoemde voorbeelden die enkele mm kleiner zijn, dat schiet natuurlijk niet op ;)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

paulhekje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:03:
Custom Rom heb ik ervaring mee met een budget toestel (Galaxy Fame S6810). Cyanogenmod met android was te installeren, maar in gebruik zo traag dat het niet bruikbaar was.

De genoemde voorbeelden die enkele mm kleiner zijn, dat schiet natuurlijk niet op ;)
Dan ben ik bang dat het antwoord op je topic titel "Ja" is, maar de specificaties van die telefoons zijn niet meer up to date.

Ik heb zelf sinds kort een Nexus 5x (een stuk groter) en moet zeggen dat het wel heel snel went, dus ik vermoed dat bijvoorbeeld die Sony Xperia Z Compact 5 qua specs en size de beste middenweg is.
Maar een beetje telefoon kwa specs begint tegenwoordig (helaas) bij 4.5".

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1