Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:06
Hallo mede-Tweakers.

Een vriend van mij bouwt met mij af en toe eens een kleine website en zet kleine VPS'jes op. Aangezien we diensten leveren en onderdeel zijn van het financiële verkeer hebben we dus een KvK nummer nodig. Het enige probleem is is dat wij minderjarig zijn en dus geen bedrijf kunnen (lees: wettelijk mogen) starten.

Ik heb even op de site van de KvK en de Belastingdienst gekeken maar ik kon niks vinden behalve alles wat al genoemd is.

Moet het legale voogd van een van ons dan een KvK nummer aanvragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Deze informatie al doorgelezen? http://www.ondernemersple...starten-als-minderjarige/. Dit was trouwens de eerste hit op Google toen ik zocht op "minderjarig kvk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:56

ThePsycho

Biertje?

Razr schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:32:
Deze informatie al doorgelezen? http://www.ondernemersple...starten-als-minderjarige/. Dit was trouwens de eerste hit op Google toen ik zocht op "minderjarig kvk".
Wilde net dezelfde link geven ^^

Dit is prima informatie en moet genoeg zijn voor wat jij wil gaan doen.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
Razr schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:32:
Sorry, was aan het googelen op alleen de site van de KvK. Komt er dus op neer dat het een factor 10 meer bureaucratie is. Dan laat ik het hier maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

Ik heb een KvK-tje gestart op mijn 15e of 16e (volgens mij 15e). Allemaal geen probleem. Krabbel van een ouder eronder en gaan met die banaan.

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
SampleUser schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:28:
Aangezien we diensten leveren en onderdeel zijn van het financiële verkeer hebben we dus een KvK nummer nodig.
Nee, foute aanname. Er moet sprake zijn van een substantiële deelname, wat ook wel verklaart waarom het niet zo'n praktijkprobleem is voor minderjarigen: die zijn het grootste deel van hun tijd kwijt aan de leerplicht! (En ondernemen als onderdeel van een studie valt hier ook niet onder - het doel daarvan is educatief, niet financieel)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Waarom denk je dat je een KvK nummer nodig hebt? Dat is helemaal niet vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
Oyster schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:24:
Waarom denk je dat je een KvK nummer nodig hebt? Dat is helemaal niet vanzelfsprekend.
Ik - en mijn vriend - verdien(en) meer dan benodigd is om mijn diensten te leveren, dus het is geen hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
MSalters schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:21:
[...]

Nee, foute aanname. Er moet sprake zijn van een substantiële deelname, wat ook wel verklaart waarom het niet zo'n praktijkprobleem is voor minderjarigen: die zijn het grootste deel van hun tijd kwijt aan de leerplicht! (En ondernemen als onderdeel van een studie valt hier ook niet onder - het doel daarvan is educatief, niet financieel)
Ja, dat kan kloppen. Toch is het probleem dus dat die vriend (die strijkt t meeste op, ik doe het meer voor de fun/hobby/lol) wettelijk verplicht is om een KvK nummer aan te vragen. Volgens mij is het de bedoeling om juist zo min mogelijk bureaucratie hierbij aan te pas te laten komen, zodat dat weer een hassle minder is voor iemand die nieuw is in dit wereldje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
SampleUser schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:27:
[...]
Ik - en mijn vriend - verdien(en) meer dan benodigd is om mijn diensten te leveren, dus het is geen hobby.
"Geen hobby" is geen geldige definitie van een onderneming. Een opleiding is noch hobby noch onderneming, bivoorbeeld. "Meer dan break-even draaien" is ook geen criterium, dat kan je ook op een stage-opdracht lukken.

Een typische onderneming is lucratief genoeg om naast de kosten je ook ruim boven het minimumloon te betalen, zodat je in je onderhoud kunt voorzien. Bij een startende onderneming kan het nog gebeuren dat aanloopinvesteringen roet in het eten gooien, maar dat is niet zo het geval bij dienstverlening (geen aanschaf van dure machines e.d.)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Oyster schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:24:
Inderdaad, je bent een stuk eerder belastingplichting dan kvk-plichtig.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt je automatisch bij je geboorte al tegenwoordig. Kregen we vroeger een Sofi nummer toen je 12 werd. Nu krijg je BSN nummer de 2e week van je leven al.
Pagina: 1