Panasonic TX-55CX700E

Pagina: 1
Acties:

• magnepan1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-07-2022
ik heb een week geleden de panasonic tv gekocht de tx-55cx700e.
ben er erg tevreden mee.
ik heb een probleem die ik niet kan oplossen die ik hier voor wil leggen.
als ik netflix kijk heb ik beeld maar geen geluid via mijn nad versterker het is een nad m2.
ik sluit de tv optisch aan op de versterker.
daar de versterker volledig digitaal is en weinig analoge ingangen heeft is dit al in gebruik door mijn andere apparatuur die ik er op aangesloten heb.
bestaat er nog een mogenlijkheid of kan ik alleen via de tv speakers luisteren?
ik hoop dat iemand een idee heeft bij voorbaat dank

magnepan

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

PaulX

Beyond your imagination...

Is een optische switch misschien een idee?
Zoiets als dit: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_197852_3.jpg

Als je TV géén analoge audio uit aan boord heeft:
Er bestaan ook Optical SPDIF to Analog audio converters (Toslink bus naar Stereo Cinch)

Als je van Optisch naar Coaxial SPDIF wilt, dat kan ook.

Of het wordt een keertje tijd voor een A/V-receiver met HDMI inputs (met HD audio processing).
Kun je via HDMI ARC het geluid van je TV doorsturen, dan hoef je helemaal niet meer apart audio kabel(s) aan te sluiten.

Ik heb overigens meer het idee dat dit bij Audio hoort en niet bij TV & Beamers.
Just my 2 cents ;)

[ Voor 11% gewijzigd door PaulX op 29-04-2016 17:07 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• magnepan1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-07-2022
ik ga een versterker van 6000 euro niet wegdoen omdat netflix niet werkt.
maar het is opgelost ik heb de koptelefoonaansluiting van de tv in gebruik voor netflix
werkt uitstekend.

vr gr magnepan

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:34
Hier ook die TV aangesloten via een optische kabel aan mijn Pioneer. Werkt perfect.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:12

Bever!

3

Zou gewoon moeten werken, misschien kan je het optische signaal veranderen in het menu? pcm oid?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30

FeaR

In GoT we trust

magnepan1 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:25:
ik ga een versterker van 6000 euro niet wegdoen omdat netflix niet werkt.
maar het is opgelost ik heb de koptelefoonaansluiting van de tv in gebruik voor netflix
werkt uitstekend.
Een versterker van 6000 euro niet wegdoen omdat Netflix niet werkt zit mijns inzienz eigenlijk in hetzelfde straatje als een TV met een versterker verbinden via een hoofdtelefoonuitgang.

Afhankelijk van de vrije poorten op de NAD zou ik dan toch voor de optische switch gaan of de converter van optisch naar digitale coax. Dan gebruik je ten minste de DAC van de NAD.

Tevens een verhuizing van dit topic aangezien het inderdaad meer binnen AUD valt.

TB > AUD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Exact hetzelfde issue heb ik met mijn gt60. Oplossing die voor mij werkt, is dat ik in geluid menu spdif switch van auto naar pcm (of vice versa is om het even). Dan "reset" ie het signaal. Schijnt een veel voorkomend issue met de netflix app bij panasonic te zijn. Tv denkt dan dat netflix een niet-ondersteund signaal uitstuurt terwijl dat niet zo is en stopt de output.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 23:32 ]

Pagina: 1