Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 22:28
Ik heb een LG G3 die vreemd reageert tijdens het opladen.

Indien ik de lader (verschillende geprobeerd) aansluit zie ik het oplaad icoontje (de batterij met bliksemschicht) niet verschijnen. Kijk ik echter onder instellingen naar de batterij status dan wordt er wel aangegeven dat deze aan het opladen is. De batterij wordt feitelijk ook opgeladen, het percentage in de indicator loopt gewoon op, zij het langzaam.

Als ik draadloos laad dan reageert alles wel naar behoren, wat mij deed vermoeden dat het de usb connector is. Wat ik dan wel vreemd vind is dat de verbinding met de pc normaal werkt, heb vorige week nog gewoon een firmware update via de pc suite kunnen doen.

Als ik de telefoon uit zet wordt de oplader wel herkend en verschijnt of verdwijnt het oplaad icoontje gewoon bij het (ont) koppelen van de lader.

Indien ik de oplader heb aangekoppeld bij het opstarten van de telefoon dan geeft de telefoon continu aan dat hij aan het laden is (in de status balk), ook al is dit niet het geval. Is de lader echter niet aangesloten bij de start dan detecteert de telefoon deze later ook niet (in de statusbalk)

Ik heb inmiddels meerdere opladers geprobeerd (laders die met andere toestellen prima werken), een firmware update gedaan naar de laatste versie, de telefoon volledig gereset via het recovery menu, de usb connector gereinigd met perslucht en zelfs de telefoon uit elkaar gehaald om het moederbord te controleren op corrosie of andere optisch te herkennen problemen en usb connector van alle kanten schoon te maken, echter blijft het probleem bestaan.

Ik ga vandaag een andere batterij proberen, maar het feit dat draadloos laden wel normaal werkt geeft me weinig hoop.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 763083

het lijkt mij op een bug op je telefoon, probeer je telefoon te down-graden als je dat kunt misschien word het probleem verholpen. DENK IK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 14:18
Anoniem: 763083 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:45:
het lijkt mij op een bug op je telefoon, probeer je telefoon te down-graden als je dat kunt misschien word het probleem verholpen. DENK IK.
Downgraden is wel meteen heel radicaal. Ik zou eerst eens beginnen met een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 763083

heb je wel goed gelezen... ;)
Audiowaste schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:47:
[...]

Downgraden is wel meteen heel radicaal. Ik zou eerst eens beginnen met een factory reset.