Mijn vraag
Ik probeer Steam te installeren op Arch linux, alleen wil dit nog niet echt lukken...
Wat heb ik gedaan:
Allereerst Steam geinstalleerd via pacman. Steam installeert zonder problemen.
Als ik Steam wil starten krijg ik echter deze foutmelding:
Er mist dus duidelijk een een of andere driver.
Natuurlijk heb ik de multilib-repository aanstaan en is alle software up-to-date.
Ook Steam op proberen te starten zonder de steam-runtime, zoals hier gesuggereerd, werkt niet.
Steam mist een paar dependencies, en als ik die probeer te installeren via yaourt duurt dat echt een eeuwigheid.
Wat wel goed is om te vermelden is dat Steam het in het allereerste begin wel heeft gedaan. Omdat Arch Linux van nature nogal van updaten houdt, is dat denk ik ook de reden dat Steam kapot is gegaan.
Wat kan ik doen om Steam aan de praat te krijgen?
Ik probeer Steam te installeren op Arch linux, alleen wil dit nog niet echt lukken...
Wat heb ik gedaan:
Allereerst Steam geinstalleerd via pacman. Steam installeert zonder problemen.
Als ik Steam wil starten krijg ik echter deze foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [anne@arch-anne ~]$ steam /home/anne/.local/share/Steam/steam.sh: line 161: VERSION_ID: unbound variable /home/anne/.local/share/Steam/steam.sh: line 161: VERSION_ID: unbound variable Running Steam on arch 64-bit /home/anne/.local/share/Steam/steam.sh: line 161: VERSION_ID: unbound variable STEAM_RUNTIME is enabled automatically Installing breakpad exception handler for appid(steam)/version(1459463254) libGL error: unable to load driver: i965_dri.so libGL error: driver pointer missing libGL error: failed to load driver: i965 libGL error: unable to load driver: i965_dri.so libGL error: driver pointer missing libGL error: failed to load driver: i965 libGL error: unable to load driver: swrast_dri.so libGL error: failed to load driver: swrast |
Er mist dus duidelijk een een of andere driver.
Natuurlijk heb ik de multilib-repository aanstaan en is alle software up-to-date.
Ook Steam op proberen te starten zonder de steam-runtime, zoals hier gesuggereerd, werkt niet.
Steam mist een paar dependencies, en als ik die probeer te installeren via yaourt duurt dat echt een eeuwigheid.
Wat wel goed is om te vermelden is dat Steam het in het allereerste begin wel heeft gedaan. Omdat Arch Linux van nature nogal van updaten houdt, is dat denk ik ook de reden dat Steam kapot is gegaan.
Wat kan ik doen om Steam aan de praat te krijgen?
U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.