CD in Audi radio voorversterken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een Bluetooth module aangesloten aan mijn originele Audi Concert 2 radio.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/KFZ-Auto-Radio-AUX-Bluetooth-Interface-8pol-Mini-ISO-f-Audi-Concert-1-Concert-2-/00/s/NDAwWDUwMA==/z/2agAAOSw8aNXGorE/$_12.JPG

Nou is het zo dat deze via de CD ingang aangesloten is en daardoor het volume erg laag is.
Dit schijnt een bekend probleem te zijn.

Daarom vraag ik me af of er een manier is om signaal wat er binnen komt via Bluetooth te versterken voor deze de radio ingaat.

Heb geen idee wat de CD ingang maximaal kan hebben.
Achter op de radio kan ik alleen een plaatje vinden van de ISO stekkers:

Afbeeldingslocatie: http://audi-a2.nl/uploads/imageupload/613/S2J3HG6IUDY4.jpg

Misschien dat ik een simpele voorversterker via Conrad kan vinden.
Hopelijk kan iemand helpen om een oplossing te vinden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Pin 18, 19 & 20 van de 20-pins connector voeren het CD-in audio signaal. Tussen die draadjes zet je dan één van de opties gelinkt door memphis.

Houd er ook rekening mee dat de in de auto aanwezige voedingsspanning vrij smerig is en je ook ground loops wilt voorkomen, anders zal de geluidskwaliteit daar erg onder lijden. Dus neem dat mee in je eigen ontwerp, of koop een degelijke module waar dat in de specs vermeld wordt - voor $ 5 wokkie-tokkie spul geldt in het geval van car audio vaak goedkoop = duurkoop.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:39

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Pin 16 volgens de plug is + battery out en kan je daar een voeding af trekken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Topicstarter
Perfect.
Dus als ik het goed begrijp heb hoef ik alleen aan pin 18 (grd) 19 en 20 van de Module wat ik gekocht heb,net voor de Blauwe stekker, een RCA connector te solderen en deze gaat dan in deze Line booster.

En vanuit deze booster weer de blauwe stekker in.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

seninha schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:14:
Perfect.
Dus als ik het goed begrijp heb hoef ik alleen aan pin 18 (grd) 19 en 20 van de Module wat ik gekocht heb,net voor de Blauwe stekker, een RCA connector te solderen en deze gaat dan in deze Line booster.

En vanuit deze booster weer de blauwe stekker in.
Jep :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1