Toon posts:

TFT of CRT ??

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben toe aan een nieuw scherm, overigen samen met een heel systeem. Ik heb nu een 15" CRT
Nu zit ik te twijfelen tussen een CRT en een TFT scherm.
Wat zijn de voors en tegens van een TFT t.o.v. een CRT?? (Buiten het formaat natuurlijk) Ook tussen normaal gebruik (internet, tekst, enz.) en games.

dank, dank, dank

Verwijderd

TfT kan vaaak maar tot 1024*768 dus voor spelletjes is het wel minder,maar als je ruimte te kort hebt(of 1024*768 al goed vind) kun je beter een tft scherm van een paar cm kopen!!

Verwijderd

Er is ook nog dat kleine prijsverschil natuurlijk.

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 11:22 schreef tonyy het volgende:
ach we kijken vast niet op een paar centen

Verwijderd

TFT gloeit een beetje na, dat is superirritant tijdens het gamen.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Op zondag 24 juni 2001 11:35 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
de iiyama (15,1") van mij pa heb im nergnes last van :)

TFT is gaaf, maar wel wennen: kleuren zijn extreem scherp en helder, ik heb toch liever CRT. Omdat... mwa ik weet het eigenlijk niet :)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 11:22 schreef tonyy het volgende:
Voor het geld waar ik de 451 van Iiyama gekocht heb kan ik ook bijna een tft kopen

Verwijderd

Ik Geem op een 17" DELL TFT (1701) en heb geen klachten :Y)

Haartje scherp *D en idd eens tukkie feller B-)

Maar dat mag de pret niet baten, hoef ik ten minste mijn Gamma correction niet op te krikken om niet in het donker te zitten als ze bij DF3 het licht uit doen in de gang ;)

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 20:54

Canon23

>>MY<< world

Op zondag 24 juni 2001 11:39 schreef elgringo het volgende:

[..]

de iiyama (15,1") van mij pa heb im nergnes last van :)

TFT is gaaf, maar wel wennen: kleuren zijn extreem scherp en helder, ik heb toch liever CRT. Omdat... mwa ik weet het eigenlijk niet :)
Welke Iiyama is dat dan??

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Topicstarter
Waar zit trouwens het belangrijkste prijsverschil in tussen de verschillende TFt schermen.
Veelal zie ik bij hetzelfde formaat en resolutie een prijsverschil van enkele honderden guldens.

Verwijderd

als je heel lang achter je pc zit, vind ik het een groot voordeel om een degelijke tft voor mijn nues te hebben staan.

Nou maakt het bij mij thuis niet zoveel uit, mijn philips107MB@100Hz is wel redelijk goed, maar zeker op school als ik uren naar de prijsvriendelijke sumsung 17" zit te turen wordt ik toch wat bonkerig in me koppie.

Dus elke dag meer dan 8-10 uur pc = tft :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TFTtjes zijn IMO leuk voor kantoor werk, maar als je wat fotosjopt en wat gamet enzo wil ik toch liever CRT hebben, kleuren zijn iets anders op een TFT en gamen kan je vergeten met een TFT monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom werkt PhotoShop ook slecht op een TFT??

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 08:30 schreef grifti het volgende:
Waarom werkt PhotoShop ook slecht op een TFT??
er zijn genoeg TFT monitoren die geschikt zijn voor fotoshop en gamen, je moet gewoon een goed type panel kopen. Dus geen IPS maar MVA of UHA-TN panel met een reactietijd van <25ms

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 25 juni 2001 08:40 schreef koffeannan het volgende:
er zijn genoeg TFT monitoren die geschikt zijn voor fotoshop
Ik moet de eerste nog tegenkomen die daar echt geschikt voor is. Zelfs een Apple scherm van 10 mille is qua kleuren niet echt geschikt voor beeldbewerking. De kleuren zijn wel heel mooi, maar het is sterk afhankelijk van de kijkhoek. De kleurzuiverheid van een CRT is gewoon nogsteeds beter, en door de kijkhoekafhankelijkheid (en de grotere afhankelijkheid van het omgevingslicht), kun je een TFT niet fatsoenlijk calibreren. TFT is prachtig, maar het heeft nog teveel beperkingen om universeel inzetbaar te zijn. Het zal ongetijfeld nog verbeterd worden, maar voorlopig blijft een CRT veel voordelen houden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 08:44 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik moet de eerste nog tegenkomen die daar echt geschikt voor is. Zelfs een Apple scherm van 10 mille is qua kleuren niet echt geschikt voor beeldbewerking. De kleuren zijn wel heel mooi, maar het is sterk afhankelijk van de kijkhoek. De kleurzuiverheid van een CRT is gewoon nogsteeds beter, en door de kijkhoekafhankelijkheid (en de grotere afhankelijkheid van het omgevingslicht), kun je een TFT niet fatsoenlijk calibreren. TFT is prachtig, maar het heeft nog teveel beperkingen om universeel inzetbaar te zijn. Het zal ongetijfeld nog verbeterd worden, maar voorlopig blijft een CRT veel voordelen houden :)
lees dit maar eens dan(PC PRO) UK The LCD 1810X is a phenomenal argument for digital inputs all by itself. Using DVI, its crisp focus, vivid colours and excellent viewing angles pushed it to the fore of this Labs for image quality, but switch to D-SUB and it becomes distinctly average. This is despite one of the best OSD controls on show, which even boasts an auto contrast button.
Once you switch to DVI, however, there's little reason to make any adjustments. Even our suite of DisplayMate tests could find little to fault it. Its reproduction of colour was consistently strong, with a distinction in the colour ramp test; smooth transition from one intensity to the next makes the 1810X ideal for photographic work. It was no surprise when it easily passed our Photoshop test as well.

The MultiSync continued its good form in our DVD playback test, with good reproduction of skin tones and little sign of artefacts. It struggled more in our 3D game, where the fast action proved too difficult. Apart from the white colour purity test - where the panel was slightly darker at the bottom and side - this was the only notable fail.

The 1810X's range of features is another strength. Apart from the panel's generous 18.1in viewable diagonal, its ability to pivot 90 degrees and adjustable height are both useful. There's no USB hub, however, and audio output is limited. But this panel's image quality earns it an award, while its price makes it all but irresistible.(Alleen is deze omdat het een IPS panel is niet zo geschikt om te gamen)

Dat jij er nog geen tegen bent gekomen, zegt mij niet zoveel, er zijn er inmiddels genoeg te koop. Nec, Eizo, Elsa, Taxan etc.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 25 juni 2001 09:05 schreef koffeannan het volgende:
Dat jij er nog geen tegen bent gekomen, zegt mij niet zoveel, er zijn er inmiddels genoeg te koop. Nec, Eizo, Elsa, Taxan etc.
Ja, en zo'n blabla verhaal in een tijdschrift zegt mij weer heel weinig. Ik oordeel naar wat ik zelf waarneem en meemaak, en ga zelden af op wat ik lees ;) Ik heb TFT's tussen de 3000 en 6000 gulden gezien (die Apple van 10000 gulden was een uitzondering), en ik blijf een goeie CRT toch echt beter geschikt vinden. Vooralsnog...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 09:14 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, en zo'n blabla verhaal in een tijdschrift zegt mij weer heel weinig. Ik oordeel naar wat ik zelf waarneem en meemaak, en ga zelden af op wat ik lees ;) Ik heb TFT's tussen de 3000 en 6000 gulden gezien (die Apple van 10000 gulden was een uitzondering), en ik blijf een goeie CRT toch echt beter geschikt vinden. Vooralsnog...
Laat ik dat nou ook doen! Ik werk zelf met een Eizo L671 18,1" TFT

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 25 juni 2001 09:14 schreef Exirion het volgende:
Op maandag 25 juni 2001 10:50 schreef koffeannan het volgende:
Laat ik dat nou ook doen! Ik werk zelf met een Eizo L671 18,1" TFT
Nou, zijn we het dus toch eens :P ;)

Verwijderd

TFT sucked big time wij hebben ze op school en snap juit niet hoe mensen daar 8 uur lang naar kunnen kijken het beeel is lelijk paarsig als er iemadn voorbij loopt lijkt het wel alsof je kleuren starks van je monitor af vallen GETVER

CRT flatron's rulen big time

• Smarron
  • Laatst online: 21:02

Smarron

The bend

Ik zit op het werk achter een 18" TFT van Eizo (1280*1024) te werken. Het beeld is erg fijn en rustig voor je ogen. Spelletjes vind ik er persoonlijk niet zo mooi uitzien wat betreft de kleuren.

Thuis een 19" CRT Iiyama VM Pro 450 (1600*1200). Ik vind dit persoonlijk toch veel fijner om naar te kijken. Alles lijkt net wat echter, mooiere kleuren etc.

Als je veel gamed, zou ik een CRT nemen.
De resolutie kan vaak ook veel hoger, wat mijn voorkeur ook heeft. Hoe meer op een scherm past, hoe beter!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op zondag 24 juni 2001 11:35 schreef Sinterklaas het volgende:
TFT Suckt NIET met games, het geeft een superstabiel en relaxed beeld en over de ruimte maar te zwijgen. TFT roeleert echt. Oke het kost meer maar dan heb je ook wat.
Op donderdag 28 maart 2002 08:09 schreef WrineX het volgende:
TFT sucked big time wij hebben ze op school en snap juit niet hoe mensen daar 8 uur lang naar kunnen kijken het beeel is lelijk paarsig als er iemadn voorbij loopt lijkt het wel alsof je kleuren starks van je monitor af vallen GETVER

CRT flatron's rulen big time
Uiteraard joh, die schermen zijn waarschijnlijk al enorm mishandeld. Enne die crt roeleert pas echt in een heel klein kamertje waar je energie zuinig zit te werken he. Helemaal niet warm ofzo. LCD heeft leuke voordelen.

Meh ...

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zondag 24 juni 2001 10:14 schreef -.STEFAN.- het volgende:
TfT kan vaaak maar tot 1024*768 dus voor spelletjes is het wel minder,maar als je ruimte te kort hebt(of 1024*768 al goed vind) kun je beter een tft scherm van een paar cm kopen!!
Ligt eraan, als je genoeg geld haalt, kan je deze kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/1024x768/gfx/gfxvariabel/au4831d_klein.gif
Modelnaam AU4831D
Diagonaal (inch) 19
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 386.4 x 289.8
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 170 / 170
Reactietijd Op / Neer 15ms / 15ms
Type TFT In plain switching
Helderheid (cd/m2) 200
Contrast verhouding > 300:1
Aantal kleuren 16.777.216
Bij kleurdiepte aan 16.777.216
Horizontale Synchronisatie 24.0-80kHz
Verticale Synchronisatie 56-85kHz
Maximale resolutie 1600 x 1200
Digitale interpolatie (bij lage resolutie) Ja
Automatische Installatie Ja
Automatische kleurcalibratie Ja
Automatische uitvergroting Ja
'On Screen' Menu Ja
'On Screen' Menu-talen Engels/Ned./Frans/Duits
Plug & Play standaard VESA DDC1/2B
Signaalingang analoog D-Sub 15pin
Signaalingang digitaal DVI-D
Meer specs: http://www.iiyama.nl/ en dan 19 inch :y)

:9~

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb het thuis beide.
22" CRT voor m'n Workstation.
15" TFT voor m'n Server

Op m'n werk heb ik ook een 15" TFT en sinds ik die heb wil ik geen CRT meer als ik er 8 uur per dag mee moet werken. Dit kijkt gewoon veel rustiger en de temperatuur in de kamer blijft ook stukke aangenamer met 15 TFT's i.p.v. 15 CRT monitoren. :)

Verwijderd

Dat probleem met de reactietijd is bij modernere TFT's al geen probleem meer, je moet er echt helemaal bovenop zitten en alleen daar op letten om het te zien. TFT's hebben wel het nadeel te scherp te zijn voor spellen. Je ziet te veel hoe 'laag' je kwaliteit is, bijvoorbeeld aliasing is heel irritant op een TFT. Vooral tegen aliasing hebben de meeste gamers ook niet de allerscherpste monitor, omdat dat niet echt mooier is in games dan een minder scherpe monitor.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
voor de prijs van een goede 15" tft heb je ook een 19" crt. zou dus gewoon voor een crt gaan als je de ruimte hebt.
reactie tijd is ook een hele goede. als je veel games speeld zou ik zeker geen tft nemen, maar dat is al gezegt ;)

Verwijderd

die tft in de ALDI , goed of niet???19"inch (uiteraard :p ) 529€ kijkhoek horizontaal/verticaal typ.= 170°/170° en contrast met ratio 500:1 maar niets van ..ms?????????

• Abbadon
  • Laatst online: 12:44
Waarom daar een topic uit 2001 voor kicken terwijl er al een recent topic bestaat met jouw vraag? 8)7

Aldi beeldkanon TFT 19" goed of niet?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.