Een kwalitatieve, goede mATX case voor <€100

Pagina: 1
Acties:

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-02 23:42

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben een nieuwe build aan het plannen voor over ~2 maanden ongeveer, ik wacht met smart op de nieuwe videokaarten. Alle componenten ben ik zeker over, weet ik genoeg van af etc, alleen de case is een beetje onzeker voor me. Ik weet zeker dat ik mATX wil, gewoon omdat een full sized tower me niet aanspreekt qua grootte en footprint. Ook lijkt het me nu realistischer om een high end build in een kleinere form factor te stoppen, omdat mATX moederborden niet meer onderdoen voor hun grotere broers. 4 RAMsloten zijn mogelijk, en ook gewoon goede I/O.

Wat is je budget?
Het liefst iets rond de €80, of minder. Voor mijn gevoel moet dit de sweet spot kunnen zijn, maar dat blijkt niet helemaal waar te zijn, volgens mij.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, uiterlijk is ook niet erg belangrijk. Een beetje strak en ik vind het al mooi. Window of geen window maakt me ook niet uit, maar ik prefereer eigenlijk toch een case zonder window. Ik wil gewoon een PC hebben waar ik mee kan gamen/werken zonder dat hij tot afleiding dient of in de weg staat.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit zijn tot nu toe de specs van het geplande systeem,
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,80€ 198,80
1Gigabyte GA-B150M-DS3P€ 86,50€ 86,50
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 72,-€ 72,-
1Fractal Design Core 1500€ 51,-€ 51,-
1Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart€ 178,90€ 178,90
1Cooler Master TX3 i€ 20,95€ 20,95
1Func KB-460 (MX Red)€ 79,-€ 79,-
1CM Storm Alcor€ 32,95€ 32,95
1Steelseries Qck+€ 15,-€ 15,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 53,95€ 53,95
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 139,95€ 139,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.019,95

Het systeem komt of op mijn bureau staan, of eronder. Dat weet ik nog niet.

Ik heb een Core 1500 in de lijst staan omdat mijn oog hier het eerst op gevallen was, maar ik zit nu toch te twijfelen na het lezen van reviews van andere kasten...

Deze heb ik allemaal overwogen:

pricewatch: BitFenix Prodigy M Zwart

pricewatch: Fractal Design Core 1500

pricewatch: Cooler Master Silencio 352

pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv Zwart (me iets te duur).

Nou zou deze case ideaal zijn, maar hij is ITX, en dat ik wil ik dan weer niet. Maximaal 2 RAM sloten en het wordt me dan toch te compact voor een heftige videokaart, zoals bijvoorbeeld de opvolger van de R9 390(ik ben voor Team-Polaris>Pascal :9 ): pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart.

Wat wil ik nu precies?

De beste mATX case voor mijn geld. Beste inbouwmogelijkheden, koeling, luchtflow, fan placement, geluidsniveau, noem het allemaal maar op. Ik wil de beste case voor het gegeven budgetrange. De Enthoo Evolv zou ideaal zijn, maar heeft een window en is me dus net ietsje te duur. Als dat de beste optie is, dan ga ik voor die, dat past wel in het thema van de rest van de build, maar liever niet dus.

Misschien is de Core 1500(toch wel een mooi kastje, vind ik) wel een hele goede keuze, maar ik weet het dus niet zeker. Door de bomen zie ik het bos niet meer :(

Dank jullie wel alvast voor de hulp!

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:10
pricewatch: Fractal Design Arc Mini R2

Je kan deze nog overwegen. heeft een mooi window. De evolv is iets duurder omdat ze ook staal gebruiken ipv alleen aluminium. wat duurder is maar ook voor stevigere kast oplevert(hierbij wil ik niet direct zegen dat aluminium kasten niet sterk kunnen zijn).

Geluids werende foam(zoals de CM Silencio). zorg voor minder geluid. Maar houd warmte ook weer vast. en zal je dus ook je fans harder moeten laten draaien wil je die warmte kwijt kunnen. Hier moet je wel rekening mee houden.

pricewatch: NZXT S340 Zwart

Kan je ook nog overwegen. je vergroot je keuze naar atx. en is niet groter als bv een evolv.

En je kan met eventueel een zwart/rood of zwart/blauw. of een erg mooie maar lastig met gpu zwart/wit build. Maar moet ik ook zeggen dat ik erg van het uiterlijk ben.

pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Ook een erg mooie kast. en maar enkele euro's boven je budget.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 27-04-2016 17:38 ]

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-02 23:42

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Topicstarter
loki504 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:35:
pricewatch: Fractal Design Arc Mini R2

Je kan deze nog overwegen. heeft een mooi window. De evolv is iets duurder omdat ze ook staal gebruiken ipv alleen aluminium. wat duurder is maar ook voor stevigere kast oplevert(hierbij wil ik niet direct zegen dat aluminium kasten niet sterk kunnen zijn).

Geluids werende foam(zoals de CM Silencio). zorg voor minder geluid. Maar houd warmte ook weer vast. en zal je dus ook je fans harder moeten laten draaien wil je die warmte kwijt kunnen. Hier moet je wel rekening mee houden.

pricewatch: NZXT S340 Zwart

Kan je ook nog overwegen. je vergroot je keuze naar atx. en is niet groter als bv een evolv.

En je kan met eventueel een zwart/rood of zwart/blauw. of een erg mooie maar lastig met gpu zwart/wit build. Maar moet ik ook zeggen dat ik erg van het uiterlijk ben.

pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Ook een erg mooie kast. en maar enkele euro's boven je budget.
Die Arc Mini is een leuke kastje, bedankt voor de link! Ik zal er nog eens goed over nadenken, misschien is een kleine ATX last ook nog een optie. Ik heb geen haast, maar ik zal deze in order geval onthouden.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:10
Als je geen hast heb moet je nog gewoon even wachten tot juni/juli(als pascal/polaris komt). misschien zijn er dan wel kasten met usb-c aan de voorkant. altijd handig als je nodig hebt.:P