Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
Op Windows 10 wordt de TP-Link TL-WN823N standaard herkent als een Realtek RTL8192CU.
Op de website van TP-Link staan geen win10 drivers, maar wel Win8.1 drivers.

Kan ik best de Win8.1 drivers gebruiken of de standaard Win10 Realtek drivers?

Indien best de TP-Link Win8.1 drivers, hoe kan ik dit dan doen? In de device properties is "update driver" nl greyed out... :/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Windows is tegenwoordig erg goed in het herkennen en installeren van hardware. Zou het in eerste instantie gewoon met de win10 drivers proberen. Mocht je hier issues in ondervinden kun je altijd het web nog afspeuren naar 'fabrikanten' drivers

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
ik krijg wel een beetje bizarre resultaten:

1) speedtest.net op mediacenter (deze heeft het TP-LINK USB adaptertje): 0,25mbit download, 6mbit upload
2) speedtest.net op desktop (deze gebruikt TP-Link router in client bridge mode in DD-WRT als adapter): 38mbit download, 8mbit upload
3) Windows File transfer van desktop naar mediacenter: 200-350KB/sec met soms korte pieken tot 1MB/sec

Beide staan op dezelfde locatie / afstand en ik woon in relatief "rustige" omgeving qua wifi storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Mastakilla schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:07:
ik krijg wel een beetje bizarre resultaten:

1) speedtest.net op mediacenter (deze heeft het TP-LINK USB adaptertje): 0,25mbit download, 6mbit upload
2) speedtest.net op desktop (deze gebruikt TP-Link router in client bridge mode in DD-WRT als adapter): 38mbit download, 8mbit upload
3) Windows File transfer van desktop naar mediacenter: 200-350KB/sec met soms korte pieken tot 1MB/sec

Beide staan op dezelfde locatie / afstand en ik woon in relatief "rustige" omgeving qua wifi storing
Heb je een andere aansluitmogelijkheid of WiFi adapter om het mee te controleren? Want als dit je enige WiFi verbinding is en je niet kan vergelijken heb je eigenlijk resultaten waar je niks mee kan... op z'n best kan je stellen dat je WiFi netwerk brak is of verkeerd ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
waar de mediacenter (en de desktop) nu staat (bureau), kan ik hem ook aansluiten op ethernet, maar waar hij moet komen (woonkamer), daar is (nog) geen ethernet (vandaar dat ik dit ding gekocht heb).

Een filetransfer tussen mijn laptop en het mediacenter schommelt rond de 1mbit (met pieken en dalen van 300-3000Kb/sec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Had je nou serieus iets anders verwacht van een adaptertje van € 7,95 ?

En euh...
Mastakilla schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:07:
...deze gebruikt TP-Link router in client bridge mode in DD-WRT als adapter...
wat bedoel je hier precies mee?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Ik had geen 300mbit verwacht nee, maar 1mbit ligt toch wel lichtjes onder mijn verwachting ;)

Even de thuis situatie schetsen:
1) Ethernet ligt er nog niet, komt hopelijk later dit jaar
2) Internet (VDSL2) komt binnen in de garage en is aangesloten aan een Fritzbox. Die verdeeld het dmv wifi verder
3) Desktop, laptop dockingstation en voorlopig ook het mediacenter staan op het 1e verdiep in de bureau. Aangezien ik geen wifi op de desktop heb, heb ik mijn oude TP-Link TL-WDR3600 router in de bureau gezet en dmv van DD-WRT in Client Bridge (routed) mode gezet. Dit houd in dat de router functioneert als een wifi adapter. De desktop, het dockingstation (en voordat ik de USB wifi adapter ging testen, ook het mediacenter) zijn dmv ethernet aan de TP-Link TL-WDR3600 aangesloten.
4) Het mediacenter moet uiteindelijk in de woonkamer belanden (waar dus ook nog ethernet ligt)

dat 8 euro USB adaptertje is maw maar een tijdelijke oplossing. Ik verwacht hier niet 1080p over te kunnen streamen, maar toch op zijn minst wel gewoon mp3tjes ofzo

[ Voor 8% gewijzigd door Mastakilla op 27-04-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je usb adapter connect naar de fritzbox in de garage. Dan gaat je filetransfer dus twee keer over wifi; 1 keer van de usb adapter naar de fritzbox en 1 keer van de fritzbox naar de desktop. Da's wel het recept voor instortende filetransfers, idd.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Brahiewahiewa schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:21:
Je usb adapter connect naar de fritzbox in de garage. Dan gaat je filetransfer dus twee keer over wifi; 1 keer van de usb adapter naar de fritzbox en 1 keer van de fritzbox naar de desktop. Da's wel het recept voor instortende filetransfers, idd.
Is dat niet altijd het geval bij een draadloos naar draadloos transfer?
Loopt dat dan altijd zo rampzalig traag en onstabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
trouwens: alle speedtest.net resultaten zijn wireless naar wired transfers eh...
dus dat die zo absurd veel lager ligt dan op de desktop lijkt me niet echt zo normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Ook na het naar beneden verhuizen van het mediacenter, blijft de verbinding zeer onstabiel en slecht :(

Hoewel het mediacenter nu op dezelfde hoogte staat als de router en ook iets dichter bij, is zowel speedtest.net (1mbit download, 0.5mbit upload), als lokaal netwerkverkeer zeer onstabiel en traag (zelfs teamviewer of remote desktop connection werkt matig)

Dit terwijl de verbinding op het mediacenter wel constant 58-72mbit aangeeft.

Kan ik op 1 of andere manier verder testen wat het probleem is?
wat is een goede tool om meer info te krijgen over de verbinding

edit:
Ik zag juist een dip van verbindingssnelheid naar 7mbit (dit is dus toch niet zo stabiel als ik dacht)

[ Voor 23% gewijzigd door Mastakilla op 04-05-2016 10:26 ]

Pagina: 1