Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schottie89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Hoi Tweakers,

Mijn huidige laptop (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL) heeft mij helaas na ongeveer 2.5 jaar in de steek gelaten. Vanwege deze slechte ervaring wil ik ook liever geen Lenovo laptop weer.
Mijzelf lijkt de Toshiba Satellite Radius 15 wel wat (pricewatch: Toshiba Satellite Radius 15 P50W-C-10V). Als ik dan bijvoorbeeld een filmpje wil kijken kan ik mooi dat scherm dubbelvouwen. Alleen heb nog wat twijfels over de CPU en GPU.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil mijn laptop gaan gebruiken voor internetten, word, video's kijken, eenvoudige fotobewerking en af en toe een spelletje spelen. Alleen kan ik niet goed oordelen welke spellen ik kan spelen met deze CPU en GPU.

Wat is je budget?
[/i] Mijn budget zit tussen de 800-1000 euro. Liever 800 euro dan 1000 natuurlijk ;).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan om mijn laptop voornamelijk in huis te gebruiken en 1 of 2 keer per week mee te nemen op reis. Zeg maar mag 2.5kg, het scherm tussen de 14 en 15,6 inch en niet te dik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, alleen liever geen Lenovo (slechte ervaring mee gehad).

Naast de Toshiba Radius 15 heb ik ook nog gekeken naar de Toshiba Satellite P50 (pricewatch: Toshiba Satellite P50-C-17F). Deze laptop is 150 euro duurder maar heeft wel een betere CPU en een veel betere GPU. De vraag is natuurlijk of ik dat nodig heb en of dit die 150 euro meer gerechtvaardigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
Het ligt er een beetje aan hoeveel waarde je hecht aan het omklappen van het scherm, en wat voor spellen je speelt.

Is dit wat?

pricewatch: Acer Aspire V5-591G-562R

-Dezelfde GPU als in je 2e Toshiba.
-Combinatie van SSD + HDD (Ik weet niet of je het gezien had, maar je Toshiba's hebben 256GB aan boord en je oude 1TB)

Er zijn meer laptops die aan de eisen voldoen. Ik heb deze er puur uitgepikt vanwege de SSD / HDD combinatie.
Lijstje:
http://tweakers.net/categ...NtRS3s_ybvpMHHqOywh3VdfwE

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Schottie89 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:10:
Hoi Tweakers,

Mijn huidige laptop (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL) heeft mij helaas na ongeveer 2.5 jaar in de steek gelaten.
Ik ben wel benieuwd wat er stuk aan ging. Binnen 2,5 jaar al.
Was het niet te repareren?
Heel vaak is een beetje stof verwijderen, schroefje vastzetten, of iets wat ver- of terugbuigen voldoende.

[ Voor 4% gewijzigd door Bruin Poeper op 27-04-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schottie89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Nat-Water schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:41:
Het ligt er een beetje aan hoeveel waarde je hecht aan het omklappen van het scherm, en wat voor spellen je speelt.

Is dit wat?

pricewatch: Acer Aspire V5-591G-562R

-Dezelfde GPU als in je 2e Toshiba.
-Combinatie van SSD + HDD (Ik weet niet of je het gezien had, maar je Toshiba's hebben 256GB aan boord en je oude 1TB)

Er zijn meer laptops die aan de eisen voldoen. Ik heb deze er puur uitgepikt vanwege de SSD / HDD combinatie.
Lijstje:
http://tweakers.net/categ...NtRS3s_ybvpMHHqOywh3VdfwE
dankjewel voor je snelle antwoord. Ik zal het lijstje eens doornemen. :)

En wat er kapot ging aan met Lenovo laptop was het beeldscherm. Het had sinds een paar weken rode strepen over het scherm, maar als je het beeldscherm heen en weer bewoog was het vaak weer weg. Ik heb toen een nieuw kabeltje besteld dat het moederbord en het beeldscherm verbindt. Alleen net voordat ik het kabeltje binnen had ging het beeldscherm op zwart. Ik met het kabeltje naar de plaatselijk ICT winkel om het te laten vervangen/repareren. Alleen bleek het niet aan het kabeltje te liggen maar aan de verbinding van het moederbord met het kabeltje. Dit zou betekenen dat ik een heel nieuw moederbord zou moeten aanschaffen en dat werd een lastig verhaal. Ik kan de laptop nu alleen nog gebruiken via een extern scherm, maarja dan is de functie die een laptop heeft weg....