Toon posts:

Crypt bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Via een familielid kreeg ik het advies hier een account aan te maken en mijn vraag hier te stellen. Ik denk dat het een hopeloze zaak is, maar misschien weet iemand raad.

Sinds gisteren ben ik er achter dat ik vorige week waarschijnlijk een virus op mijn laptop heb, waardoor mijn word, exel, PDF bestanden enz. allemaal zijn omgezet naar een Crypt bestand en kan ik ze niet meer openen. Mijn virusscanner geeft aan geen virussen te hebben gevonden en ik zou optimaal beschermd zijn. ( Norton overigens ).

De bestanden zijn op 21 april gewijzigd, dus ik had het idee om een systeemherstel te doen naar een dag ervoor, in de hoop dat dit misschien zou helpen, maar het gaat niet omdat in windows 10 je dit blijkbaar aan moet zetten. ( en dat wist ik dus niet, dus dat is gisteren pas gedaan )

Heeft iemand enig idee of mijn bestanden nog te redden zijn, want het gaat om opdrachten van school. Ik had ze in een cloud gezet, maar ook die zijn allemaal aangetast. :'(

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, van Microsoft krijg ik geen hulp, zij zeggen niet te kunnen helpen, en de berichten op internet zijn weinig bemoedigend. Ik heb echter nooit een Pop Up gekregen om te betalen, dat hoor ik ook van mensen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

je moet eerst zien te achterhalen welke versie je hebt. Sommige oudere kun je wel decrypten

Verder waar heb je ze in de cloud gezet? Onedrive en dropbox hebben versie beheer.
Dus kan je vaak wel terug naar de oudere versie.
Verder voor de toekomst. Denk aan goede backups?
Data in de cloud (one drive etc) zijn niet altijd even handig voor backup doeleinden.
Zorg voor goede (offsite) backups. Of cloud backup programmas als Hubic of crashplan.

PS het is niet nodig om topics te kicken. Je kan je topic gewoon editen?
En wat verwacht je qua hulp van MS?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Topics kicken??

Ik heb mijn foto's wel op een externe harde schijf gezet, maar de bestanden niet omdat de externe harde schijf in het klaslokaal niet handig is vanwege gebrek aan stopcontacten en die van werkt op netstroom.

Ik ga eens kijken of ik via one drive terug kan gaan naar een oudere versie. Bij de eigenschappen van het bestand lukte dat echter niet.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

Kicken van topics: Je post je eerste post om 16:10.
Daarna een om 16:13. Dat is onnodig en "schopt" je post weer omhoog. Je kan een toevoeging makkelijk aanvullen op je eerste post door deze te editen.

Een externe HDD is ook niet "veilig" omdat die verbonden is met je computer. Crypto's zullen ook die wel vinden en dan ben je ook daar je data kwijt.
Een externe HDD is handig. Maar geen backup.
Als je naar de webpagina van Onedrive gaat moet je de mogelijkheid hebben om een oudere versie terug te zetten.
Let er ook op dat je de crypto waarschijnlijk nog ergens hebt staan. En die misschien later nog een x intreedt.
Als je niet 100% zeker weet kan je beter clean install doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dank je... ik ga er naar kijken.
Pagina: 1