Toon posts:

Workstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral werkgerelateerde zaken. Waarbij redelijk veel met excel gewerkt wordt. Er veel zal worden gemultitasked. En er regelmatig software zal worden gedraaid op 100+ threads.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een maximumprijs, maar een goede prijs/kwaliteit-verhouding is wel gewenst.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en trackball zijn al aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige computer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een lager energie-verbruik is een voordeel maar geen vereiste.

Ga je overklokken?
Wellicht wel.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf enigszins een systeempje samengesteld en zou hier graag feedback op ontvangen om zoveel mogelijk PC te krijgen voor het geld.

Wat ik in gedachten heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 389,90€ 389,90
1MSI X99A SLI Plus€ 216,95€ 216,95
1EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB Superclocked€ 123,50€ 123,50
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 93,-€ 93,-
1Fractal Design Define S - Window€ 83,95€ 83,95
1Philips BDM4065UC Zwart€ 599,-€ 599,-
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 54,98€ 54,98
1Corsair Hydro H115i€ 138,-€ 138,-
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 82,95€ 165,90
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 128,01€ 128,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.084,14

i7-5820k: omdate deze 6 cores heeft en grotere hoeveelheid cache dan bijv. een 6700 wat voor multitasken in windows wat sneller zou moeten zijn.
GTX 750 Ti: omdat het moederboard geen onboard graphics heeft en omdat 2gb ram word aangeraden voor een 4K resolutie. Wellicht dat er in een later stadium een HTC Vive wordt aangeschaft en de video-kaart dan moet worden geupgrade, aangezien dan de AMD Polaris kaarten hopelijk ook beschikbaar zullen zijn zal dat een logische stap zijn.
Met dat in het achterhoofd is er een redelijk goedkope video-kaart gekozen, wellicht is dit niet de beste keus en/of kaart voor nu?
Samsung SM951 als OS-schijf aangezien dit maar iets duurder is dan een normal SD-schijf, maar wel weer een stapje sneller. De 950 Pro lijkt weinig meerwaarde te geven t.o.v. de SM951 maar is wel duurder per GB.
WD 3TB schijf voor storage
Corsair DDR4 geheugen met redelijke mhz. Randomly 32gb van gemaakt.
Corsair Hydro h115i watercooler: voor het geval de CPU wat hoger geclocked gaat worden
PSU gepakt uit een BBG
Kast gepakt uit een BBG: schijnt wel goede airflow te hebben, verder vind ik hem niet zo belangrijk
Windows: anders wordt het werken lastig (office licentie is er al)
Philips BDM4065UC 40inch scherm: voor lekker veel schermoppervlak/werkruimte. Nu werk ik op dual full-HD schermen en ik zou graag wat meer werkoppervlak hebben. Kleiner dan 34inch lijkt me niet fijn voor 4K en de iiyama heeft volgens reviews zo'n 8-15s opstarttijd nodig, wat een beetje zonde is als de PC sneller op gaat starten dan dat.

Graag ontvang ik kritiek/op- en aanmerkingen/feedback en suggesties.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:26
Indien je die werkzaamheden nu ook al verricht op een oud systeem zou je dan kunnen vertellen wat daarvan de specificaties zijn?
Moet je nu soms wachten tot bepaalde bewerkingen klaar zijn?
Kun je meer vertellen over de software die op +100 threads draait? Ik neem aan dat je huidige machine niet over +100 threads beschikt? 8)7

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Nu gebruik ik een i7-2670QM met 6gb ram (laptop) welke niet altijd even snel is als ik zou willen inderdaad.

Software welke ik regelmatig gebruik en vaak op 100+ (softwarematige) threads draaien zijn zaken als scrapebox, a-parser, zennoposter, search engine ranker. Deze draaien vaak op de achtergrond (en kunnen soms dagen lang draaien tot ze klaar zijn met bepaalde lijsten) terwijl ik gewoon tegelijkertijd andere werkzaamheden doe op de computer.

Huidige machine heeft niet 100 threads, maar gewoon 4 cores of 8 met hyperthreading. Ik had het over softwarematige threads.

De CPU lijkt me hier prima voor, ik ben eigenlijk meer op zoek naar feedback voor de rest van het systeem: geheugen, ssd, gpu en het scherm :)

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:15

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Een beetje afhankelijk van hoe je excel gegevens opgebouwd zijn, maar ik heb thuis een 40" Philips zoals in je lijstje staat, en voor films of spellen is dat prima, maat het scherm is zó groot, dat er aan de zijkanten/hoeken toch kleurverschillen zijn en ik merk gewoon dat ik als ik iets programmeer of anderszins tekst lees de neiging heb dat in het midden te slepen.

Op mijn werk heb ik 2 30" monitoren in 2560x1600. Die staan niet in 1 vlak, maar licht geknikt. Elke hoek daarvan is prima zichtbaar.

Voor meer scherm oppervlakte zou ik twee schermen dus nog eens overwegen, 1 grote waarvan je alleen het midden gebruikt levert je niet zo veel op, lijkt me.
Probeer anders eens op zo'n 40" scherm te werken, of hem ergens te bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door thunder7 op 27-04-2016 22:06 ]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de input, je hebt me doen laten twijfelen om niet een curved scherm te nemen zodat de hoeken niet ver weg lijken.
Nu werk ik op 2 full HD schermen en ik denk dat één groot scherm toch fijner is.

Als ik deze link moet geloven dan beschikt de samsung UE40JU6500 over hdmi 2.0 en met wat wijzigingen in de instellingen gewoon ook gewoon chroma subsampling van 4:4:4 op 60hz doet.

Aangezien een 4k@60hz chroma 4:4:4 signaal over hdmi 2.0 enkel nog maar wordt gedaan door nvidia geforce 950, 960, 970, 980 & titan X en de eerder gekozen GTX 750 Ti dus niet voldoet kan er uit twee opties gekozen worden:
- een displayport 1.2 naar hdmi 2.0 adapter
- een andere videokaart uit bovenstaande reekds met een hdmi 2.0 uitgang

Waarbij beide keuzes ongeveer even duur uitvallen en een andere videokaart dan wellicht iets minder lag heeft.

Dus valt mijn keus nu op:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GTX 950 2GD5 OC€ 154,90€ 154,90
1Samsung UE40JU6500W Zwart€ 659,-€ 659,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 813,90

Waarbij de andere videokaart en de phillips monitor natuurlijk komen te vervallen ;)

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Waarom een TV ipv een monitor? Dat geeft alleen maar meer input lagg en ze hebben een lagere refresh rate wat storend kan zijn voor je ogen.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er geen 4K curved monitoren in de pricewatch staan en de prijs stukken lager is dan vergelijkbare andere monitoren.

Refresh rate van deze TV zou 60hz moeten zijn op 4K (ondanks dat er 50hz in de pricewatch staat) met input lag van 26.5ms en response time van 16.4ms (bron), wat gering genoeg is voor normale werkzaamheden (gamen zal niet veel plaatsvinden op deze computer).
Als het te laag is en me stoort kan ik hem natuurlijjk altijd gewoon terug zenden.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:26
Waterkoeling raad ik alleen aan voor als je maximaal over wilt klokken. Voor 3 tientjes heb je een heel goede luchtkoeler waar je ook goed mee kunt overklokken. Water brengt je misschien net 0.1 GHz extra.
Waarom 32 GB geheugen? Gebruikt je laptop momenteel al het beschikbare geheugen? Geheugen dat je niet gebruikt is zonde van het geld. (op mijn werk heb ik 32 GB terwijl ik nooit over de 8 GB kom, jammer van het geld vind ik dat) Al moet ik wel zeggen dat nu de DDR4 RAM prijzen gedaald zijn het niet heel veel meer kost.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1