Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Ik heb van 3 bovengenoemde streamingsdiensten momenteel een premium trial aangevraagd (1mnd). Daar de interface hierin belangrijk is, en Windows 10 Mobile vaak een belemmerende factor in dit soort vraagstukken is (vanwege verouderde of ontbrekende apps) wilde ik wel eens jullie mening weten over de diverse streaming diensten icm Windows (Mobile) 10. Ik ga voor de €10/mnd variant, en daarin hoor ik weinig verschillen in geluidskwaliteit vanaf mijn Lumia 950/Surface Pro1, dus wmb is dat geen grote + of - (en de €20 van Tidal-FLAC ga ik niet doen).
Heb de bovenste 3 nu een week in gebruik en qua algehele look-and-feel van de apps zou ik nu zeggen:
Spotify +/-
In Nederland volgens mij de populairste, heeft een officiële app die ik niet fijn vind werken, maar wel vrij veel functies bevat.
Deezer + (beta)
Vergelijkbare bibliotheek met Spotify, heeft 2 apps in de store: een matige officiële app, en een in potentie zeer fijne beta/preview (UWP!) app. Al mis ik nog wel de functionaliteit om hele albums aan mijn playlist toe te voegen.
Tidal ++ (unofficial)
Kleinste bibliotheek (al heb ik nog vrijwel niks niet kunnen vinden), zonder officiele app, maar heeft wel een vrij goede 'Unofficial' (UWP-achtige) app.
Groove ...
Vergelijkbare bibliotheek met Spotify en Deezer, goede Win10 app (het is van Microsoft), maar naar verluidt matige/slechte Android app.

Ik zit dus zelf met de vraag welke streamingdienst uiteindelijk €10/mnd te gaan betalen, en of hij nou officieel is of niet en preview of final, maakt mij niet uit, maar een goed werkende app die nog goed geupdate wordt, is wel een vereiste. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen (ik vermoed dat meerdere mensen deze vergelijking wel eens hebben gedaan/nog gaan doen), en zal mijn eigen bevindingen delen. Gezien de plek van het topic gaat het me dan vooral om de ervaringen van de integratie met Windows 10 (mobile).

Voetnootje is dat ik hier een Squeezebox gebruik om over mijn stereo te streamen, en de integratie van Spotify daarop matig is (het werkt, maar een aantal gegevens uit mijn account worden niet gesynched, zoals likes), waar Tidal en Deezer prima werken. Ik heb Groove niet geprobeerd wegens het ontbreken van functionaliteit voor mijn Squeezebox, en ook omdat mijn vriendin op Android zit en daar de app niet geweldig zou zijn.

Dit mag ook gerust een discussie topic worden, maar aangezien ik toch met een vraag zit heb ik dat bolletje maar aangevinkt tijdens het aanmaken van dit topic ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 22:33
Ik gebruik Deezer via T-Mobile voor €6 per maand (incl. downloaden naar telefoon).

Gebruik het meest in de auto met zakelijke HTC One M8. Werkt OK, af en toe een hickup tijdens afspelen. App interface is wel verbeterd laatste tijd, maar kan nog beter.

Op persoonlijke 950XL nog niet veel gebruikt.

Daarnaast gebruik ik hem op Surface Pro 3. Interface van de app is erg slecht, bijvoorbeeld geen terug naar begin knop dus rond heel veel back knop nodig. Heeft ook niet altijd direct de licentie te pakken.

Muziek selectie redelijk, maar ik mis wel Metallica en andere artiesten. Verder veel covers van hits door onbekende feestbandjes. Ik weet niet hoe dat bij andere diensten is, bij Groove geloof ik ook geen Metallica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik gebruik ook al erg lang Deezer, en dat is voornamelijk vanwege hun app die op alle platformen even goed wordt onderhouden, en ten tweede vanwege wat regionale (franse) muziek dat ik luister.

Eerlijkgezegd vindt ik er niet veel verschil in zitten, tussen Deezer en Spotify. De app van Deezer is wat fijner, maar de suggesties van Spotify zijn beter, artiesten die ik nog niet ken, Deezer komt vaak met suggesties die wel kloppen, maar ik al ken (of zelfs al gefavouriet heb).

Overigens is Deezer bij mij vergeten de beperkingen van het gratis abo weer terug in te stellen, zo kan ik onbeperkt skippen en heb ik geen reclame, terwijl ik al maanden niet meer betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:10:
Daarnaast gebruik ik hem op Surface Pro 3. Interface van de app is erg slecht, bijvoorbeeld geen terug naar begin knop dus rond heel veel back knop nodig. Heeft ook niet altijd direct de licentie te pakken.
swipe is van boven het scherm/rechtermuisknop --> menutje met homeknop:)

dat doe ik ook als ie de licentie niet pakt. rechtermuisknop/swipe down > playlists *klik* en dan slingert direct alles aan zonder vertraging.

edit: dit zijn de fratsen uit de officiele app die binnenkort vervangen wordt door de veel betere UWP app.

[ Voor 64% gewijzigd door jodeltje op 30-04-2016 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas een test geweest op Kassa omtrent de hoeveelheid men aanbiedt en de geluidskwaliteit!

Spotify kwam als beste uit de test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
jodeltje schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:56:
[...]

swipe is van boven het scherm/rechtermuisknop --> menutje met homeknop:)

dat doe ik ook als ie de licentie niet pakt. rechtermuisknop/swipe down > playlists *klik* en dan slingert direct alles aan zonder vertraging.

edit: dit zijn de fratsen uit de officiele app die binnenkort vervangen wordt door de veel betere UWP app.
Thanks. Die controls waren mij niet duidelijk...

Grote voordeel van Deezer is voor mij de prijs. Maar als ik niet bij T-Mobile zat zou ik ook eens verder kijken.

Iets anders: op Android heb ik de opslag op de externe sd ingesteld. Desondanks lijkt Deezer op het intern geheugen ruim 5GB in te nemen. Raar!

[ Voor 10% gewijzigd door bilgy_no1 op 30-04-2016 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:57
Tot ongeveer twee jaar geleden maakte ik gebruik van Spotify om op mijn Windows pc en Windows Phone muziek te luisteren. Waar ik mij destijds kapot aan ergerde was de Spotify app op windows Phone. Ik weet niet hoe deze tegenwoordig functioneert. Bovendien merkte ik regelmatig dat veel nummers (soms hele albums) uit mijn afspeellijsten van Spotify verdwenen, waardoor ik dus ineens veel titels van nummers kwijt was en deze onmogelijk kon terugvinden.

Om die redenen ben ik overgestapt naar Groove. Een voordeel van Groove, wat ik nooit genoemd zie worden, is dat het mogelijk is om je eigen mp3's op one drive te zetten. Die mp3's kunnen dan vervolgens gestreamd worden (ook offline) naar al je apparaten. Op die manier kon ik muziek zelf toevoegen die niet te vinden is of die verwijderd is. Indien muziek van groove wordt verwijderd, dan blijven de titels staan in de afspeellijsten met een uitroepteken ervoor. Afspelen is dan niet meer mogelijk (tenzij je de muziek zelf gaat toevoegen zoals ik hierboven zei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
regtur2 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:24:
Tot ongeveer twee jaar geleden maakte ik gebruik van Spotify om op mijn Windows pc en Windows Phone muziek te luisteren. Waar ik mij destijds kapot aan ergerde was de Spotify app op windows Phone. Ik weet niet hoe deze tegenwoordig functioneert. Bovendien merkte ik regelmatig dat veel nummers (soms hele albums) uit mijn afspeellijsten van Spotify verdwenen, waardoor ik dus ineens veel titels van nummers kwijt was en deze onmogelijk kon terugvinden.

Om die redenen ben ik overgestapt naar Groove. Een voordeel van Groove, wat ik nooit genoemd zie worden, is dat het mogelijk is om je eigen mp3's op one drive te zetten. Die mp3's kunnen dan vervolgens gestreamd worden (ook offline) naar al je apparaten. Op die manier kon ik muziek zelf toevoegen die niet te vinden is of die verwijderd is. Indien muziek van groove wordt verwijderd, dan blijven de titels staan in de afspeellijsten met een uitroepteken ervoor. Afspelen is dan niet meer mogelijk (tenzij je de muziek zelf gaat toevoegen zoals ik hierboven zei).
Dat laatste kan ook bij Deezer. Eigen mp3 uploaden.

Blijft Spotify overigens wel W10M ondersteunen?

Edit: Kennelijk wel, maar er was verwarring onlangs:
http://m.pocketnow.com/20...tify-on-windows-10-mobile

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 30-04-2016 20:23 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Spotify's app (zowel fullscreen op een W10 tablet als op mijn telefoon) blijf ik ook weer een paar dagen verder niet fijn vinden werken, al zitten er wel wat opties op die Deezer mist. Zo kan ik bij Deezer bijvoorbeeld geen hele albums aan mijn playlists toevoegen met 1-2 drukken op de knop. Dit kan bij de Tidal en Spotify apps wel. Verder like/hart/volg ik artiesten en dan wil ik muziek luisteren door via de 'mijn favoriete artiesten' overzichtjes naar de nummers te gaan etc. Maar bij Deezer en Tidal zijn deze lijstjes op datum (?) gesorteerd, maar niet op alfabet, dus ik zoek me het apelazerus. Wellicht dat ik een andere manier van muziekluisteren moet gaan hanteren, maar vond dit wel irritant.
Bovendien heeft Deezer nog geen family account, of wel? Mijn vriendin wil ook graag muziek luisteren, maar als ik iets op Deezer luister en zij gaat via haar telefoon iets anders luisteren via Deezer, stopt mijn muziek en hoor ik de hare (toch?). Maar dat is geen Win10 puntje natuurlijk :-)
Pagina: 1