Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498327

Topicstarter
Ik heb een Samsung S5 Mini.
Per ongeluk is een systeemupdate gestart. Ik heb nu die groene robot met blauwe spaghetti in zijn buik, en wil dit proces afbreken. Batterij er uit trekken of knoppen indrukken werkt niet.
Hoe stop ik de update of maak ik m ongedaan? Ik heb geen backups, maar vind het geen probleem om een clean install te doen.
Kan je tijdens het updaten wel nog bij je bestanden?

Dit is trouwens precies zo'n onderwerp waarbij Google zoeken helemaal fout gaat. Ik vind allemaal suggesties om via root de updatenotificaties uit te zetten, maar niks over mogelijkheden als een update feitelijk loopt.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 498327 op 27-04-2016 12:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kijk uit dat je je device niet bricked.
Tijdens het updaten worden cruciale systeembestanden gewist/overschreven.
Update afbreken kan als gevolg hebben dat je binnenkort een mooie onderzetter hebt in de vorm van een s5 mini.

Beter de update volledig uitvoeren en vervolgens kijken of er een mogelijkheid bestaat om te downgraden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23
Wat hierboven staat, NIET afbreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 498327 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:49:
Blijft toch raar... Mac of Raspberry Pi kan ik toch ook niet bricken... Telefoon blijf maar een halfbakken PC.
Zit nu inderdaad opgescheept met Lollipop. Wat een lelijkheid zeg!
Erg raar dat een complete systeemupdate met een slip-of-the-finger erop gezet wordt. Wil ik toch minimaal het volgende menu krijgen:
- Weet je het zeker?
JA / NEE
- Weet je het heel erg zeker?
-JAHA! / Haal me hier weg.
- Je weet zeker dat je een enorm lelijke John-Ive kloon versie van een slecht OS over onze heerlijke snek Kit-Kat wilt heenzetten?
- Nee toch niet of / Ik wil er nog een nachtje over slapen.

En ten derde male: factory reset. Het is een gegeven paard, en ja, de camera is beter dan op mijn Nokia Asha 210, maar deze gaat toch terug afzender. Ik koop zelf wel iets.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 498327 op 28-04-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
Anoniem: 498327 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:49:
[...]

Zit nu inderdaad opgescheept met Lollipop. Wat een lelijkheid zeg!
Erg raar dat een complete systeemupdate met een slip-of-the-finger erop gezet wordt. Wil ik toch minimaal het volgende menu krijgen:
- Weet je het zeker?
JA / NEE
- Weet je het heel erg zeker?
-JAHA! / Haal me hier weg.
- Je weet zeker dat je een enorm lelijke John-Ive kloon versie van een slecht OS over onze heerlijke snek Kit-Kat wilt heenzetten?
- Nee toch niet of / Ik wil er nog een nachtje over slapen.

En ten derde male: factory reset. Het is een gegeven paard, en ja, de camera is beter dan op mijn Nokia Asha 210, maar deze gaat toch terug afzender. Ik koop zelf wel iets.
Gast, wat heb je gebruikt?
Ik snap niets van deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 07:47
Gadgeteer schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:37:
[...]

Hij vind het blijkbaar nodig om even zijn frustratie te uiten over android lollipop op de S5 mini. Los van het feit dat je echt wel een paar keer op Ja moet drukken, en ook nog moet accepteren dat de telefoon opnieuw opstart. En natuurlijk dat hij android niet van tevoren had kunnen proberen door een S5 mini op te zoeken in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:03
Ik ben juist wel blij dat 5.1.1 eindelijk is uitgebracht voor de unbranded S5 mini. Heb het gevoel dat het veel soepeler loopt dan voorheen :) Had ook regelmatig last van vastlopers en spontane reboots (door memory leaks wss).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb niks een paar keer op OK gedrukt. Starte vanzelf, en kon niks doen om het te stoppen.

Ik probeer nu te downgraden, maar dan belandt ik op erg schimmige sites met 15kb/s download limiet of registreren. Waarom heeft Samsung zelf geen firmware download pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, ik vergeet keer op keer dat Tweakers gebruikers over het algemeen geen ironie vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:56
Wat een paniek om een systeem update...
Als je op install drukt heb je vervolgens 10 seconden (gaat een countdown lopen) om het af te breken. Daarna NOOIT afbreken inderdaad. En even aan de lader hangen om te zorgen dat hij niet halverwege uit valt, want dan ben je nog verder van huis.

Waar ben je trouwens bang voor dat je die update totaal niet wilt? Is de update voor de mini echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Sleepkever schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:09:
Wat een paniek om een systeem update...
Als je op install drukt heb je vervolgens 10 seconden (gaat een countdown lopen) om het af te breken. Daarna NOOIT afbreken inderdaad. En even aan de lader hangen om te zorgen dat hij niet halverwege uit valt, want dan ben je nog verder van huis.

Waar ben je trouwens bang voor dat je die update totaal niet wilt? Is de update voor de mini echt zo slecht?
De icoontjes hebben nu een verkeerde kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Anoniem: 498327 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:54:
Ik heb niks een paar keer op OK gedrukt. Starte vanzelf, en kon niks doen om het te stoppen.

Ik probeer nu te downgraden, maar dan belandt ik op erg schimmige sites met 15kb/s download limiet of registreren. Waarom heeft Samsung zelf geen firmware download pagina?
Ga eens op zoek op een XDA in plaats van die schimmige sites. Meestal zorgen juist die sites voor nog meer ellende. Overigens is de update op de S5 mini echt zo slecht niet, maar kan het zijn dat je even moet wennen. Wat vind je er zo vervelend aan? Misschien moet je eens een andere launcher proberen? Overigens vatten veel tweakers ironie wel, wat je daar neerzet is gewoon pure frustratie ;).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb sinds de update geen telefoon en geen contactenapp meer. Kan dus nagenoeg niks.
Daarnaast is alles wit ipv zwart, heb je nou net oled voor....
Ook krijg ik bij alles wat ik doe van die vieze vlekken in beeld, blauw plasje water aan onderzijde, plonsvormpjes waar ik scherm aanraak. Met watfantasie zou ik daar een UI design in kunnen ontdekken, maar het lijkt vooral gevolg van te hete GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
En dat is allemaal het gevolg van een reguliere update naar Lollipop?
Wat een bizariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
Momus schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:49:
En dat is allemaal het gevolg van een reguliere update naar Lollipop?
Wat een bizariteit.
Of je trekt tijdens de install de batterij er uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:56
Anoniem: 498327 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:42:
Ik heb sinds de update geen telefoon en geen contactenapp meer. Kan dus nagenoeg niks.
Ook krijg ik bij alles wat ik doe van die vieze vlekken in beeld, blauw plasje water aan onderzijde, plonsvormpjes waar ik scherm aanraak. Met watfantasie zou ik daar een UI design in kunnen ontdekken, maar het lijkt vooral gevolg van te hete GPU.
even longpress doen op een leeg stukje in je launcher en dan kan je vast die vage waterachtergrond veranderen bij wallpapers. Contacten en phone app ook niet in de app drawer meer te vinden? Wellicht zijn de icoontjes naar de nieuwe applicaties niet juist geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Anoniem: 498327 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:42:
Prutser, nu heb je het verkloot..
Hier kan je een oude firmware pakken
lees je in op XDA http://forum.xda-developers.com/

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 28-04-2016 18:21 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 10:18

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Neem aan dat je met dat mokkel van een Android ook gewoon naar fabrieks instellingen terug kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 13:47

FlyEragon

Alien Monkeys

Sammobiles heeft toch ook alle firmware van Samsung? Even flashen met odin en klaar ben je.

http://www.sammobile.com/firmwares/

En voortaan misschien automagische spagetti updater uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 12:16
Tijdens het updaten de batterij eruit halen, dan ben je gegarandeerd van Lollipop af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Audiowaste schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:07:
Tijdens het updaten de batterij eruit halen, dan ben je gegarandeerd van Lollipop af.
Dat valt wel mee. Heb het minimaal 10 keer gedaan, bij 2%, maar ook bij 80 en alles er tussenin. Begint gewoon stoicijns vanaf 0% opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
caanova1984 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:02:
Neem aan dat je met dat mokkel van een Android ook gewoon naar fabrieks instellingen terug kan.
Dat kan, maar dan krijg je gewoon een verse Lollipop. Ik ga Odin proberen. Gelukkig accepteert sammobile mailinator e-mail adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Contacten en phone app ook niet in de app drawer meer te vinden? Wellicht zijn de icoontjes naar de nieuwe applicaties niet juist geplaatst.
Helemaal nergens, in geen van de tabjes, en ook niet in de apps drawer. Raar he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een softwareupdate die eenmaal in gang is afbreken is inderdaad niet verstandig. Verder gaat dit topic nergens meer over. Topic gaat dus dicht.

Tip: gebruik voortaan even de editknop in plaats van meerdere malen op rij te posten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.