Ik begin mijn Samsung S4 mini nu echt zat te worden. Ik had gehoopt dat Cyanogen erop zetten de zaak wat zou verbeteren, maar helaas: daarmee schiet de accu echt te kort 
Ik wil dus een nieuwe telefoon gaan kopen, eentje waar ik geen handtas voor hoef te kopen
De maat van de S4 mini vind ik erg fijn: groot genoeg om mee te werken, klein genoeg voor mijn broekzak. Ik vind het daarbij belangrijk dat er nu Android 6.0 Marshmallow op staat, en dat te verwachten is dat hij nog wel even wordt bijgehouden. De S4 mini kreeg na lang wachten kitkat, en dat was het dan
Terwijl hij nog vrolijk nieuw wordt verkocht 
Dus ik zoek een telefoon met:
- android 6.0
- 4G
- genoeg opslag, liefst met microSD
- 'klein' maatje, ik denk aan 65mm * 130mm
- een beetje snel (2GB ram, 2GHz quadcore), spotify is op mijn S4 mini traag genoeg
- goede camera is een pluspunt
De duidelijkste kandidaat lijkt mij de Sony Z5 Compact: de Z3c heeft nog Marshmallow gekregen, dus deze zal waarschijnlijk nog wel een nieuwere android-versie krijgen.
Welke andere kleine telefoons worden goed ondersteund? Pricewatch helpt niet echt: daar staan de Z3c en Z5c nog op android 5.1, en de S4 mini op 4.2...

Ik wil dus een nieuwe telefoon gaan kopen, eentje waar ik geen handtas voor hoef te kopen

Dus ik zoek een telefoon met:
- android 6.0
- 4G
- genoeg opslag, liefst met microSD
- 'klein' maatje, ik denk aan 65mm * 130mm
- een beetje snel (2GB ram, 2GHz quadcore), spotify is op mijn S4 mini traag genoeg
- goede camera is een pluspunt
De duidelijkste kandidaat lijkt mij de Sony Z5 Compact: de Z3c heeft nog Marshmallow gekregen, dus deze zal waarschijnlijk nog wel een nieuwere android-versie krijgen.
Welke andere kleine telefoons worden goed ondersteund? Pricewatch helpt niet echt: daar staan de Z3c en Z5c nog op android 5.1, en de S4 mini op 4.2...