Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:27
Ik begin mijn Samsung S4 mini nu echt zat te worden. Ik had gehoopt dat Cyanogen erop zetten de zaak wat zou verbeteren, maar helaas: daarmee schiet de accu echt te kort :/

Ik wil dus een nieuwe telefoon gaan kopen, eentje waar ik geen handtas voor hoef te kopen ;) De maat van de S4 mini vind ik erg fijn: groot genoeg om mee te werken, klein genoeg voor mijn broekzak. Ik vind het daarbij belangrijk dat er nu Android 6.0 Marshmallow op staat, en dat te verwachten is dat hij nog wel even wordt bijgehouden. De S4 mini kreeg na lang wachten kitkat, en dat was het dan :F Terwijl hij nog vrolijk nieuw wordt verkocht :z
Dus ik zoek een telefoon met:
- android 6.0
- 4G
- genoeg opslag, liefst met microSD
- 'klein' maatje, ik denk aan 65mm * 130mm
- een beetje snel (2GB ram, 2GHz quadcore), spotify is op mijn S4 mini traag genoeg
- goede camera is een pluspunt

De duidelijkste kandidaat lijkt mij de Sony Z5 Compact: de Z3c heeft nog Marshmallow gekregen, dus deze zal waarschijnlijk nog wel een nieuwere android-versie krijgen.

Welke andere kleine telefoons worden goed ondersteund? Pricewatch helpt niet echt: daar staan de Z3c en Z5c nog op android 5.1, en de S4 mini op 4.2...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00
16 Gb versie van Moto G 2015? Heeft volgens mij alleen geen SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
De 16GB Moto G 2015 is inderdaad een goede keus en heeft wel een SD kaart uitbreiding! Loopt erg soepel en heeft aardig snelle updates naar de laatste versie. Heeft ook een prima camera.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnRGS op 27-04-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:10
Samsung Galaxy A3 2016 model?

[ Voor 23% gewijzigd door DM89 op 27-04-2016 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBV
Knielen schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:19:
16 Gb versie van Moto G 2015? Heeft volgens mij alleen geen SD kaart.
72,4mm breed, daarom had ik hem nog niet gevonden. Dat is dan ook direct een 5" telefoon, ik wilde juist een kleintje*. Quadcore 1.4GHz zou ik ook als langzaam inschatten, maar misschien valt het mee.
Ik koop geen Samsung meer, en zal iedereen afraden om een andere telefoon dan wat zij als high-end zien te kopen. Die S4 mini wordt nog nieuw verkocht maar krijgt een 2,5 jaar oude versie van Android mee, waarom zouden ze de A3 wel fatsoenlijke ondersteuning bieden? Gezien o.a. prijs en werkgeheugen zit hij in hetzelfde segment.

*) als je wilt weten hoe hilarisch het is om een S4 mini als klein te zien, zal ik een foto maken van een Nokia 6510 die op zo'n 'kleine' telefoon ligt :+ Of een W995, of ik leen van iemand een S6 om ze allebei op te leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:10
MBV schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:20:
[...]

72,4mm breed, daarom had ik hem nog niet gevonden. Dat is dan ook direct een 5" telefoon, ik wilde juist een kleintje*. Quadcore 1.4GHz zou ik ook als langzaam inschatten, maar misschien valt het mee.

[...]

Ik koop geen Samsung meer, en zal iedereen afraden om een andere telefoon dan wat zij als high-end zien te kopen. Die S4 mini wordt nog nieuw verkocht maar krijgt een 2,5 jaar oude versie van Android mee, waarom zouden ze de A3 wel fatsoenlijke ondersteuning bieden? Gezien o.a. prijs en werkgeheugen zit hij in hetzelfde segment.

*) als je wilt weten hoe hilarisch het is om een S4 mini als klein te zien, zal ik een foto maken van een Nokia 6510 die op zo'n 'kleine' telefoon ligt :+ Of een W995, of ik leen van iemand een S6 om ze allebei op te leggen :P
Zelf heb ik alle topmodellen gehad van Samsung, en nu dus de S7 Edge maar inderdaad.. het updatebeleid bij Samsung is nooit goed geweest. Heb ook vaak een custom rom erop gehad.

Hoe het bij andere merken zit weet ik niet, Sony's zien er ook leuk uit alleen vind ik het scherm niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Z5 compact is wel een leuk toestel, high end en toch klein. En marshmallow heeft het nu ook (Nederlandse versie een dezer dagen)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:20:
[...]

[...]

Ik zelf heb een 5,5 inch en die stop ik met gemak in iedere broekzak. Waarom een kleintje? Zalig een groot scherm. Kwestie van wennen.

Als je niet teveel wil uitgeven, snel toestel wil hebben en een top update beleid: pricewatch: Xiaomi Redmi 2 Note Prime Wit

Update (als je wil) iedere week. Watte? Iedere week? Ja, iedere week. Beter dan Samsung, HTC, Sony of welk overpriced merk dan ook.

Top ding. Heb hem nu een 1/2 jaar en loop ermee echt mee weg (in mijn broekzak :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

-> MAA

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:45:
Top ding. Heb hem nu een 1/2 jaar en loop ermee echt mee weg (in mijn broekzak :+ )
Lopen gaat inderdaad vaak nog wel. Ik was ook blijer met de afmetingen van mijn S4 mini dan mijn P8 lite met een 5" scherm. Als je gaat zitten wil je die niet meer in je broekzak hebben terwijl de S4 mini dan nog wel comfortabel was.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 18:31
Z3c, die batterijduur is echt fantastisch.
Z5c zou iets meer future proof zijn denk ik.
Pagina: 1