Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidboy55555
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-11-2024
Hoi, Ik ben van plan om de Asus ROG GL552VW-CN471T te kopen, maar ik wil een M.2 SSD drive toevoegen.
Ik heb op forums gelezen dat het met sommige modellen Asus ROG GL552VW wel werkt en met sommige niet.
Ik ben van plan om deze er in te zetten: pricewatch: Samsung SM951 (AHCI) 256GB maar ik weet niet zeker of die ondersteund word (ook al staat er bij bijzonder heden dat hij geen NVMe drive ondersteund), ik zou graag willen weten van iemand die dit heeft uitgeprobeerd of het werkt.
- sidboy55555 :9

Beste antwoord (via sidboy55555 op 29-04-2016 12:47)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De hoge lees en schrijf snelheden (als die al worden ondersteund) hebben nagenoeg geen effect voor het gebruik in de laptop.

Zo kan je jezelf wel doodstaren op 1200 MB/s schrijfsnelheid, maar waar wil je dat halen, waar wil je dat gebruiken. Deze snelheid, in de laptop, kan alleen gehaald worden als er een enkele file van het RAM geheugen van de laptop naar de ssd wordt geschreven. Wanneer komt dat voor?

Het kan heel misschien wel zo zijn dat je een hele snelle internet verbinding hebt die daadwerkelijk 1200 MB/s doet. Dan kan dit handig zijn, maar als je dan bijv maar 60 GB vrij hebt op je SSD is deze wel na 45 sekonden vol bij een dergelijke download... :o

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidboy55555
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 10:35

Zorian

What the fox?

Je kan de gok wagen. Bestel hem bij een webshop, dan heb je de wettelijke 14 dagen afkoeling waarin je hem kan terugsturen als ie niet werkt.
Zelf zou ik het niet proberen en gewoon een Samsung 850/950 Evo erin doen.
Heb zelf dit model laptop ook, maar wel een gewone SSD erin. Kwam er te laat achter dat er M.2 in kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidboy55555
Dankje voor je reactie, maar ik wil juist gebruik maken van de m.2 ssd zodat ik een hdd kan gebruiken in het ander slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom niet deze, dat kost je maar de helft van het geld: pricewatch: Sandisk Z400s M.2 2280 256GB

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidboy55555
Ik heb die samsung 951 gekozen omdat die hoge lees/schrijf snelheid heeft, maar als die sandisk werkt in de laptop koop ik die. Ik wil 100% weten dat die het doet. Geen zin om mis koop te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sidboy55555 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:59:
Ik heb die samsung 951 gekozen omdat die hoge lees/schrijf snelheid heeft, maar als die sandisk werkt in de laptop koop ik die. Ik wil 100% weten dat die het doet. Geen zin om mis koop te doen..
Van wat ik begrepen had heeft een hoge lees-/schrijfsnelheid vooral zin als je veel met grote bestanden gaat werken en merk je er in de praktijk verder niet veel van.
Ik zit zelf in een soortgelijk schuitje, maar dan met een NVME-M.2

Maar misschien dat iemand anders met meer kennis dit kan verduidelijken?

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 29-04-2016 12:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De hoge lees en schrijf snelheden (als die al worden ondersteund) hebben nagenoeg geen effect voor het gebruik in de laptop.

Zo kan je jezelf wel doodstaren op 1200 MB/s schrijfsnelheid, maar waar wil je dat halen, waar wil je dat gebruiken. Deze snelheid, in de laptop, kan alleen gehaald worden als er een enkele file van het RAM geheugen van de laptop naar de ssd wordt geschreven. Wanneer komt dat voor?

Het kan heel misschien wel zo zijn dat je een hele snelle internet verbinding hebt die daadwerkelijk 1200 MB/s doet. Dan kan dit handig zijn, maar als je dan bijv maar 60 GB vrij hebt op je SSD is deze wel na 45 sekonden vol bij een dergelijke download... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidboy55555
Bedankt voor de hulp. Ik heb het antwoord niet gevonden maar ik heb beter advies gekregen haha :)
Pagina: 1