Pricewatch voor duurzame energie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-07 10:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Het is al een aantal keren langsgekomen, maar ondertussen begint het een flinke markt te worden: duurzame energie. Zijn er nog plannen om (hopelijk binnenkort) een aparte categorie hiervoor op te zetten in de PW?
Dan denk ik op zijn minst aan: zonnepanelen, omvormers, warmtepompen.
Ik denk dat veel aanbieders niet erg happig zijn op veel concurrentie (ik zie grif 25% verschil in offertes voor hetzelfde), maar met een beetje crowdsourcing (dus meer bouwend op input van de gebruikers) ben ik van mening dat we voor de gebruikers iets heel nuttigs kunnen neerzetten.
Al is het alleen maar om specificaties makkelijk te kunnen vergelijken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Maasluip schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:05:
Het is al een aantal keren langsgekomen, maar ondertussen begint het een flinke markt te worden: duurzame energie. Zijn er nog plannen om (hopelijk binnenkort) een aparte categorie hiervoor op te zetten in de PW?
Dan denk ik op zijn minst aan: zonnepanelen, omvormers, warmtepompen.
Ik denk dat veel aanbieders niet erg happig zijn op veel concurrentie (ik zie grif 25% verschil in offertes voor hetzelfde), maar met een beetje crowdsourcing (dus meer bouwend op input van de gebruikers) ben ik van mening dat we voor de gebruikers iets heel nuttigs kunnen neerzetten.
Al is het alleen maar om specificaties makkelijk te kunnen vergelijken.
Deze vraag is inderdaad vaker naar voren gekomen en we willen op z'n minst gaan onderzoeken of dit technisch en vooral praktisch wel haalbaar is. Je hebt dan immers niet meer simpelweg product x, met barcode 123 en SKU-code yy, maar vaak een combinatie van producten, die vaak inclusief installatie, onderhoud en andere contracten in 1 offerte zitten. Dit maakt het vergelijken ontzettend lastig, omdat we verder moeten kijken dan puur het product zelf.

Maar goed, zoals ik zei willen we dit wel onderzoeken, planning volgens mij is dat wij later dit jaar ermee aan de slag willen gaan, waarna we definitief kunnen zeggen of we het gaan doen of niet. Aangezien het onderzoek zelf ook nog wel wat tijd in beslag zal nemen, zal denk ik pas in de loop van volgend jaar het een en ander duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-07 10:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik weet niet of je zover moet gaan om complete systemen (panelen+omvormers) in de PW moet gaan zetten. Zoals je zegt, dat is erg lastig. Wat mij betreft gewoon losse onderdelen. Net zoals bij een computer niet alles bij elkaar past is dat ook zo het geval bij zonnepanelen, en mensen die zelf hun spullen aanschaffen zullen dat ook moeten weten.

Signatures zijn voor boomers.