TV geleverd met barst, webwinkel zegt "geen transportschade"

Pagina: 1
Acties:
  • 5.889 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb dit weekend bij een webwinkel in Belgie een LG 55" tv besteld. Deze is gisteravond geleverd. De doos zag er normaal uit, dus heb ik de zending geaccepteerd. Na deze met de grootste voorzichtigheid te hebben uitgepakt bleek bij het aanzetten dat er een mooie barst van linksboven tot rechtsonder door het scherm loopt. Als het toestel uitstaat zie je deze niet/nauwelijks.

Ik heb netjes de procedure gevolgd op de site van de webwinkel en gemeld dat er sprake was van transportschade. Zojuist mail terug, zij vinden dat (omdat de doos niet is beschadigd) er geen sprake is van transportschade en beraden zich nu over de zaak.

Er zijn toch 1001 manier waarop tijdens transport een doos kan stoten of omvallen zonder noemenswaardige schade aan de doos, maar waarbij wel spanning ontstaat op het scherm?

Ik heb gemeend netjes te handelen (de tv terugsturen onder WKOA/herroepingsrecht leek me niet netjes) maar dreig nu met de gebakken peren te zitten. Ik heb de tv betaald via Paypal met CC, is het raadzaam om nu al een geschil te openen bij Paypal, of de verzekering van de CC aan te schrijven, of kan ik daar mee wachten?

Waar ik vooral bang voor ben is dat de webwinkel vraagt me de tv terug te sturen, en dat ik dan geen poot meer heb om op te staan bij Paypal/CC maatschappij.

[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 27-04-2016 09:46 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo met de gebakken peren? Overdrijf je niet meteen een beetje te snel. Ik haal nergens uit je bericht dat ze jouw aansprakelijk stellen maar dat ze zich aan het beraden zijn. Prima toch?

Wacht eerst eens totdat ze met een echte reactie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Waar ik vooral bang voor ben is dat de webwinkel vraagt me de tv terug te sturen, en dat ik dan geen poot meer heb om op te staan bij Paypal/CC maatschappij.
Wat verwacht je dan? Dat ze iemand persoonlijk langssturen om de tv om te ruilen? Of om het gehele paneel te vervangen?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Wat ik verwacht is dat de TV wordt omgeruild voor een hele. Waar ik bang voor ben is dat ik die toezegging niet krijg, ze hem eerst ophalen, dan opsturen naar LG, en er na 4 weken iemand roept dat het inderdaad geen transportschade of productiefout was, en ik dan te laat ben om nog bij paypal of CC iets te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10 18:03
Het is misschien een rare vraag, maar waarom kopen mensen zoiets bij een webshop? Laat staan in een ander land?

Ik ben wellicht ouderwets, maar zou never nooit een dergelijk bedrag online uitgeven aan elektronica. Om mij heen zovaak dit soort ellende gezien. De meeste winkels gaan gewoon mee met internet prijzen.

Maar wellicht zie ik het grote voordeel over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:18:
Het is misschien een rare vraag, maar waarom kopen mensen zoiets bij een webshop? Laat staan in een ander land?

Ik ben wellicht ouderwets, maar zou never nooit een dergelijk bedrag online uitgeven aan elektronica. Om mij heen zovaak dit soort ellende gezien. De meeste winkels gaan gewoon mee met internet prijzen.

Belgie is nauwelijks een ander land... meeste online bestellingen in Belgie komen gewoon vanuit een nederlands depot (coolblue, bol...). En prijzen bij webshops kunnen stuk lager liggen dan bij de fysieke winkels. En vergeet vooral niet dat je zoiets ook perfect kan meemaken bij een bestelling in een fysieke winkel, doos zag er onbeschadigd uit, kan ook al bij het transport vanuit fabriek naar winkel gebeurt zijn...

on topic: ik zou alvast eeen case openen bij paypal en gewoon omschrijven wat het probleem is, meestal schiet de webwinkel dan in gang. Ik zou ook gewoon een omruiling verwachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Prijs hé :) en het feit dat ik geen auto heb en dus hoe dan ook afhankelijk ben van een transporteur. Deze winkel levert gratis in Belgie, Nederland en Luxemburg, heeft een thuiswinkel.org vignet en hanteert ook een 15 dagen zichttermijn. Ik denk geen groter risico te lopen dan te kopen bij een NL webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10 18:03
Okej dan! Vervoer is wel een ding ja :)
Hopelijk lossen ze het netjes op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SeatRider schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:23:
Prijs hé :) en het feit dat ik geen auto heb en dus hoe dan ook afhankelijk ben van een transporteur. Deze winkel levert gratis in Belgie, Nederland en Luxemburg, heeft een thuiswinkel.org vignet en hanteert ook een 15 dagen zichttermijn. Ik denk geen groter risico te lopen dan te kopen bij een NL webwinkel.
Nou, zoals je zelf al aangeeft: je vertrouwt ze dus blijkbaar. Waarom maak je je dan nu al zo'n zorgen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
SeatRider schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:23:
...en het feit dat ik geen auto heb
Op basis van nick en avatar iets anders verwacht had :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Brad Pitt schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:31:
[...]

Op basis van nick en avatar iets anders verwacht had :P
Jah, maar ben pas verhuisd naar een plek in het centrum, geen auto meer nodig :). Uit sentimentele overwegingen geen nickchange gedaan :)
Jeroenneman schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:29:
Nou, zoals je zelf al aangeeft: je vertrouwt ze dus blijkbaar. Waarom maak je je dan nu al zo'n zorgen?
Omdat ik me altijd overal zorgen over maak. En ik natuurlijk de schijn tegen heb. Als ik hier iemand lees die zegt "ja mijn telefoon ligt al een half jaar op een tafel en nu zit er ineens een barst in!!11!one", dan denk ik ook bij mezelf "die heb je dus gewoon uit je poten laten vallen". En nu weet ik zelf echt wel dat ik voorzichtig ben geweest met uitpakken (in cellofaan gehouden, op lakentje gelegd tijdens montage, schroeven niet te hard aangedraaid) maar waarom zouden zij dat zomaar van mij aannemen als er hele volksstammen zijn die onvoorzichtig met hun spullen omgaan en hetzelfde beweren?

[ Voor 56% gewijzigd door SeatRider op 27-04-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17

Ja en dan moet 'ie (vaak) alsnog bezorgd worden door de bezorgservice van de betreffende winkel.. Wat is dan het verschil met kopen via een webshop?
Ik heb wel een auto, maar daar krijg ik geen tv boven de 40 inch in hoor.

@SeatRider, ik snap je onrust en geef je geen ongelijk.
Ik heb destijds tot 2 x toe met een scherm gezeten waar bij levering meerdere dooie pixels in het scherm zaten en ik 1 x een compleet ander model geleverd kreeg.

Het is allemaal netjes opgelost, maar heeft al met al een hoop tijd gekost.
Je koopt een tv om deze (probleemloos) in gebruik te kunnen nemen en bij een defect "verwacht" je dat dit direct opgelost wordt. Niemand zit er toch op te wachten om een splinternieuwe tv ter reparatie op te moeten sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20
SeatRider schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:43:
Ik heb gemeend netjes te handelen (de tv terugsturen onder WKOA/herroepingsrecht leek me niet netjes) maar dreig nu met de gebakken peren te zitten.
Ik vermoed dat deze Nederlandse wetgeving niet van toepassing is op aankopen in het buitenland..
Is er ook een Belgische variant van die wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

joppybt schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:03:
[...]

Ik vermoed dat deze Nederlandse wetgeving niet van toepassing is op aankopen in het buitenland..
Is er ook een Belgische variant van die wet?
Als je verkoopt in Nederland heb je je aan de Nederlandse wet te houden. Maakt niet uit waar je gevestigd bent.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:09:
.... en er na 4 weken iemand roept dat het inderdaad geen transportschade of productiefout was, en ik dan te laat ben om nog bij paypal of CC iets te claimen.
Bij PayPal heb je 180 dagen de tijd voor een claim, dus gewoon rustig afwachten. Ze zullen vast wel voor oktober meer laten weten.... en zo niet, dan heb jij nog tot oktober de tijd voor een claim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom niet? Alsof je hetzelfde probleem niet bij een fysieke winkel zou kunnen hebben, waarbij je het bijkomende nadeel hebt dat je van de winkel naar huis zélf het transport moet doen en dus in het geval van de TS de winkel wel eens vervelend zou kunnen doen en zeggen dat hij 't ding zélf heeft laten vallen. Op de 5 meter van de deur naar de woonkamer is dat een stuk minder aannemelijk te maken.
ralph075 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:10:
[...]

Bij PayPal heb je 180 dagen de tijd voor een claim, dus gewoon rustig afwachten. Ze zullen vast wel voor oktober meer laten weten.... en zo niet, dan heb jij nog tot oktober de tijd voor een claim.
Bij de creditcardmaatschappij is die periode volgens mij meestal stukken korter, lijkt me het checken waard.

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 27-04-2016 11:34 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NMe schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:33:
Waarom niet? Alsof je hetzelfde probleem niet bij een fysieke winkel zou kunnen hebben, waarbij je het bijkomende nadeel hebt dat je van de winkel naar huis zélf het transport moet doen en dus in het geval van de TS de winkel wel eens vervelend zou kunnen doen en zeggen dat hij 't ding zélf heeft laten vallen.
TV gekocht bij een fysieke winkel (MM), deze is gewoon bezorgd en de doos is ter plekke door de bezorger open gemaakt en we hebben samen het paneel bekeken op onregematigheden ((dit moest van hém).
Pas daarna vertrok 'ie weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 27-04-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Is het niet een idee deze televisie terug te sturen onder WKOA / DOA ( dead on arrival)? Je geeft aan dat je dit niet hebt gedaan / niet wilt doen. Zorgt echter wel voor de makkelijkste oplossing.
Je zou hetzelfde model weer kunnen bestellen na die tijd, in de hoop dat het dan wel goed gaat.

Ongeacht de manier waarop, zal het vast wel goedkomen. Ze zijn echter wel gehouden om voor een vervangend exemplaar te zorgen. Simpelweg een reparatie zal niet volstaan.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dennisk. schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:46:
Is het niet een idee deze televisie terug te sturen onder WKOA / DOA ( dead on arrival)? Je geeft aan dat je dit niet hebt gedaan / niet wilt doen. Zorgt echter wel voor de makkelijkste oplossing.
Dit kan nu niet meer uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel kan nog altijd. je recht op wkoa vervalt niet en is 14 dagen geldig.
alleen krijg je nog wel de discussie over de schade aan het scherm of dat met transport / opslag / gebruiker gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De winkel gaat nu uiteraard niet meer een wkoa procedure opstarten en het gehele bedrag terug storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Ik raad je aan om de doos toch even te controleren op "dubbele" plakband. Toestel kan teruggestuurd zijn door iemand anders en herverpakt zijn. Ook hebben de meeste TV's een "geheim" menu waar je ondermeer het aantal branduren kan controleren.

Een foto hier van de schade wordt ook altijd geapprecieerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
De doos had geen dubbel plakband, dan had ik 'm direct aan de deur geweigerd. Wel had deze twee witte plastic banden eromheen, als je die losmaakt schuif je de doos zo naar boven open. De TV zelf was voorzien van alle seals, stickers en beschermplastics, dus ik heb geen reden aan te nemen dat deze TV al een retour betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30

Bij een lokale winkel kan je hetzelfde overkomen, of test jij een TV in de winkel voordat je hem meeneemt?

Dit klinkt gewoon als transportschade. Leg de doos plat neer, links-onder en rechts-boven leg je er iets onder. Vervolgens zet je gewicht op de andere diagonaal en het scherm barst. Je ziet het niet aan de doos, doordat de doos gewoon meebuigt. Dit kan tijdens transport op vele manieren gebeuren als er dozen van verschillende afmetingen bij elkaar staan en er tijdens vervoer in de bocht bijvoorbeeld op geduwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Update van de webwinkel (in Belgie is vandaag gewoon een werkdag ;) ). Transportschade hadden zij direct bij de vervoerder neer kunnen leggen, maar die accepteert dat alleen als de doos beschadigd was (maar dan had ik m dus sowieso niet aangenomen). Nu gaat hun eigen "dienst na verkoop" het probleem oplossen.

Ik wacht even wat hun volgende reactie wordt voordat ik evt bij Paypal een claim open. Ik check al wel vast de voorwaarden van mijn cc.

Update van cc maatschappij: aankoopverzekering dekt geen transportschade, maar ze hebben wel weer aflevergarantie die ruimte lijkt te bieden: https://www.icscards.nl/ics/info/aflevergarantie. Ook daar staat, probeer het eerst op te lossen met de webwinkel, dus dat wacht ik dan maar ff af.

[ Voor 24% gewijzigd door SeatRider op 27-04-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 18:34
Wacht het rustig af zonder het direct te escaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Azerox schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:42:
Wacht het rustig af zonder het direct te escaleren.
Dit is inderdaad het verstandigste advies. Gelijk naar allerlei worst-case scenario's grijpen terwijl de webshop er gewoon mee bezig is, gaat allleen maar problemen veroorzaken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 16:27
Ik heb eerder een soortgelijke issue gehad, ik heb toen contact gezocht met de webwinkel, die deed gelijk erg moeilijk. Weer contact gehad en ook gemeld dat ik gelijk een paypal claim zou aanmaken. Uiteindelijk na aandringen in mijn monitor vervangen. Elke keer dat ik contact had met de webwinkel heb ik dit ook bijgewerkt bij Paypal, en uiteindelijk Paypal dus niet nodig had om echt te escaleren maar naar mijn idee hoeft e.e.a. niet uit te sluiten als je maar duidelijk communiceert dat je ook bij Paypal iets in gang zet.

[ Voor 4% gewijzigd door jjbstolk op 27-04-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Wel bizar trouwens. De TV in kwestie is een pricewatch: LG 55UF860V Zwart. Een paar weken terug was ik deze aan het vergelijken met de pricewatch: LG 55UF850V Zwart en kwam tot de conclusie dat ik de 860v wilde hebben vanwege de bronzen voet en vanwege de ColorPrime feature. Hij was toen in de pricewatch rond de 1200 en ik heb ingesteld dat ik een waarschuwing wilde hebben als deze ineens ergens onder de 1000 schiet.

Zondag kreeg ik daar een melding van, hij was bij de betreffende webwinkel 989. Dat leek een nette aanbieding, geen onlogische prijs aangezien de 850v ook rond de 1000-1100 euro zweeft. Ik heb hem toen direct besteld. Inmiddels heeft de betreffende webwinkel het toestel niet meer op de site staan (WTF) en bij de overige 2 aanbieders kost hij nu ineens boven de €2000. Dat lijkt me geen realistische prijs, maar ik hoop wel dat de winkel mij een andere kan leveren ipv geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 17:44
SeatRider schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:56:
Wel bizar trouwens. De TV in kwestie is een pricewatch: LG 55UF860V Zwart. Een paar weken terug was ik deze aan het vergelijken met de pricewatch: LG 55UF850V Zwart en kwam tot de conclusie dat ik de 860v wilde hebben vanwege de bronzen voet en vanwege de ColorPrime feature. Hij was toen in de pricewatch rond de 1200 en ik heb ingesteld dat ik een waarschuwing wilde hebben als deze ineens ergens onder de 1000 schiet.

Zondag kreeg ik daar een melding van, hij was bij de betreffende webwinkel 989. Dat leek een nette aanbieding, geen onlogische prijs aangezien de 850v ook rond de 1000-1100 euro zweeft. Ik heb hem toen direct besteld. Inmiddels heeft de betreffende webwinkel het toestel niet meer op de site staan (WTF) en bij de overige 2 aanbieders kost hij nu ineens boven de €2000. Dat lijkt me geen realistische prijs, maar ik hoop wel dat de winkel mij een andere kan leveren ipv geld terug.
Maar waarom raadpleeg je tweakers.net als ik vragen mag?
Jij hebt GISTERavond je tv binnen gekregen die schade blijkt te hebben, voordat je de desbetreffende winkel überhaupt de tijd geeft om naar een oplossing te kijken ga je hier van daken schreeuwen alsof je alles al geprobeerd hebt en het einde zoek is :P.

Beter bel je ze gewoon even op wat hier de procedure voor is en klaar is kees toch?

Je gaat er vanuit alsof je een oor aangenaaid wordt, maar tegelijk heb je ze niet eens de tijd gegeven om het voor je op te lossen. TV is gister avond bij je bezorgt, en je maakt direct op de ochtend daarna een topic aan op tweakers voor dit probleem?

Sorry, maar overdrijven is ook een vak..

Oke dat je een topic wilt maken wanneer je met je rug tegen de muur staat (oftewel: de winkel heeft gezegd je niet te willen / kunnen helpen) dan begrijp ik het wel. Maar je maakt een topic aan terwijl je nog helemaal niks weet, behalve dan dat je een defecte TV hebt.
Geen 1 tweaker kan deze TV even voor je omruilen, dat moet je toch echt met de winkel regelen (die volgens mij gewoon bereid zijn je zo goed mogelijk te helpen?).

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 27-04-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Overdrijven is inderdaad een vak, dat jij prima beheerst volgens mij ;)

Waar zie je mij van de daken schreeuwen? Ik heb de webwinkel ingeschakeld en geef ze de tijd. Ik vraag alleen of er dingen zijn die ik ook/beter kan doen om later geen problemen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
Om een scherm zonder doos schade kapot te krijgen is weinig moeite nodig,
zet hem op een pallet en een een klein tikje zodat de doos omvalt (bij voorkeur op de kant waar het scherm zit) 50/50 kans dat er een scheur in het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Foto's maken van defect, meteen claimen met PayPal en eventueel CCard bedrijf.

Bij webwinkel aangeven dat je omwille van de defecte levering een claim heb aangemaakt en hun de ruimte geven het op te lossen. PayPal houdt ook rekening met de snelheid van de andere partij.

Wil de tegenpartij niet iets doen dan aangeven bij PayPal, hun overigens bij alle mailwisseling includeren en afwachten.

Eigen ervaring is tot zo ver altijd goed geweest met een defecte levering.

Succes!

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Zojuist gebeld door de leverancier. Vrijdag wordt een nieuwe geleverd. Zij hebben deze alvast opengemaakt om te zien of deze in orde was (dat had ik liever niet gehad, want wie zegt mij dat ik nu niet een showroomexemplaar krijg - maar goed). Wel is mij gevraagd op voorhand nog wat foto's van de doos te sturen, zodat zij alsnog bij de transporteur aannemelijk kunnen maken dat het hier wel degelijk transportschade betreft.

Wordt vrijdag vervolgd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Laatst online: 10-10 13:44
SeatRider schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:34:
[...]

Jah, maar ben pas verhuisd naar een plek in het centrum, geen auto meer nodig :). Uit sentimentele overwegingen geen nickchange gedaan :)
PassengerSeatRider? :+
SeatRider schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:19:
[...]
Nu gaat hun eigen "dienst na verkoop" het probleem oplossen.
Dat klinkt toch veel beter dan "aftersales"! Ik hoop dat Nederlandse webshops webwinkels hier een voorbeeld aan gaan nemen.

Aaaaand back on topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 19:12

XallaX

Meow

SeatRider schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:34:
Zojuist gebeld door de leverancier. Vrijdag wordt een nieuwe geleverd. Zij hebben deze alvast opengemaakt om te zien of deze in orde was (dat had ik liever niet gehad, want wie zegt mij dat ik nu niet een showroomexemplaar krijg - maar goed). Wel is mij gevraagd op voorhand nog wat foto's van de doos te sturen, zodat zij alsnog bij de transporteur aannemelijk kunnen maken dat het hier wel degelijk transportschade betreft.

Wordt vrijdag vervolgd!
Maak de doos dan open waar de transporteur nog bij is.
(pas voor ontvangst tekenen na controle op schade) als dit mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
wie zegt mij dat ik nu niet een showroomexemplaar krijg
Ergens in de software is wel te vinden hoeveel branduren de TV heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

want wie zegt mij dat ik nu niet een showroomexemplaar krijg
Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest.

Je hebt je nou geruime tijd druk gemaakt om niets, eigenlijk worden dit soort dingen altijd goed afgehandeld, en heel af en toe niet, en daarom maken die mensen dan een topic aan. Maar goed, je kan je nog een paar dagen druk maken of het een showroom model is (webwinkel?). Of je neemt gewoon een biertje, en ziet dan wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt vrijdag vervolgd!
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:48:
Hoezo met de gebakken peren? Overdrijf je niet meteen een beetje te snel. Ik haal nergens uit je bericht dat ze jouw aansprakelijk stellen maar dat ze zich aan het beraden zijn. Prima toch?

Wacht eerst eens totdat ze met een echte reactie komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

(dat had ik liever niet gehad, want wie zegt mij dat ik nu niet een showroomexemplaar krijg - maar goed)
Klaag je nu serieus dat ze vooraf de inhoud van de doos checken om de kans dat je nóg een keer een tv terug moet sturen zo minimaal mogelijk te maken? Ik vind dat juist topservice.
XallaX schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:12:
[...]

Maak de doos dan open waar de transporteur nog bij is.
(pas voor ontvangst tekenen na controle op schade) als dit mogelijk is.
Daar gaat geen enkele bezorgdienst mee akkoord.

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 27-04-2016 16:13 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:20:
Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest.
Ik zie inderdaad alleen maar meer zorgen over worst case scenario's over showmodellen, geld terug krijgen, geopende dozen, etc. Als er echt een probleem is wat niet goed opgelost wordt, dan is een topic nuttig, maar niet over alles wat er in het slechtste geval mis kan gaan.

Als het zover komt, dan kan de TS me een DM sturen en kan het topic heropend worden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.