Coffeecup Responsive Site Designer - Ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 13:21
Gegroet,

Als niet-ervaringsdeskundige op het gebied van webdesign (enkel webpagina met Jimdo tot nu toe), wil ik een nieuwe site opzetten d.m.v. WYSIWYG.

Reden waarom ik nu niet weer kies voor Jimdo, Wix, of andere varianten is vanwege het feit dat de site die ik in gedachte heb nogal een serieuze boomstructuur gaat worden (veel informatie).

De site is bedoeld als een zakelijk project voor mij en ik ben niet bereid om HTML hiervoor te gaan lerend (eenvoudig omdat ik hiervoor de tijd niet heb).

Na veel te zitten surfen (word er bijna moedeloos van) ben ik op het programma Coffeecup Responsive Site Designer gekomen: http://www.coffeecup.com/designer/

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik had ook nog iets anders gezien als TOWeb maar weet niet of dit ok is?

Alternatieven zijn uiteraard steeds welkom.

Mijn excuses mocht dit topic hier al aan bod zijn gekomen, of dat het in het foute forum staat, maar wist niet goed waar ik het moest plaatsen.

Bedankt alvast voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik lees voor mijn plezier altijd een beetje mee op dit forum maar ik kan het niet laten hier even kort op te reageren.

Ik heb geen ervaring met coffeecup om mee te beginnen maar wat mij opvalt aan je verhaal:
De site is bedoeld als een zakelijk project voor mij en ik ben niet bereid om HTML hiervoor te gaan lerend (eenvoudig omdat ik hiervoor de tijd niet heb).
Als het zakelijk is laat dan een professional het doen die wel tijd heeft zich te verdiepen in HTML. Wat ik hier lees is dat je een auto wilt bouwen maar geen verstand van auto's wilt hebben. Kan je software gebruiken die zogenaamd adverteert met No coding required, ja. Is dit verstandig om te gebruiken voor zakelijke doeleinden als je zelf geen HTML wilt leren? Denk het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Soneraxx schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:22:
Reden waarom ik nu niet weer kies voor Jimdo, Wix, of andere varianten is vanwege het feit dat de site die ik in gedachte heb nogal een serieuze boomstructuur gaat worden (veel informatie).

Ik heb geen ervaring met de coffeecup software, maar het lijkt mij dat dat meer een handige tool is voor ontwerpers die ook meer kennis hebben van HTML en CSS. Het gaat volgens mij best wel diep en is niet echt bedoeld voor 'leken' denk ik.

Als je een zakelijke website wilt gaan maken, afhankelijk van je aantal bezoekers en mission critical element; waarom niet een CMS systeem (zodat je je content goed kan beheren) met een mooi professioneel thema die je eventueel wel/niet zelf nog wat tweakt (kijk eens op themeforest).

Goed, je krijgt misschien niet een handgemaakt ontwerp, maar dat is toch ook niet de bedoeling? Je wilt denk ik niet al je content handmatig in je website zetten en op deze manier moeten updaten en bijhouden? Daar zijn lang geleden CMS pakketten voor uitgevonden.

Wat is ongeveer je doel met de website? Dan kunnen we wat beter adviseren welke tooling je kan gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Edwin88 op 27-04-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
Bedankt voor je antwoord.

Als advocaat (net op eigen benen) wou ik een website maken waarbij de opzet is om aan de hand van de keuzes die de mensen maken, juridische informatie op maat te kunnen geven.

Bijvoorbeeld iemand wenst uit de echt te scheiden:
1. Zijn er kinderen?
2. Is er een onroerend goed?
3. Bestaat er nog overleg tussen u en uw partner?
....

De enige manier waarop ik momenteel kon bedenken hoe ik dit zou kunnen maken, was door gebruik te maken van een weldoordachte boomstructuur, wat ik m.i. niet kan maken met de Wix'n en Jimdo's van deze wereld. Misschien heb ik hierin wel een verkeerde benadering.

Ik heb al even op themeforest gekeken. Als ik het goed begrijp kan ik op deze site templates downloaden die ik vervolgens in Drupal of Joomla kan importeren?

Ik heb in het verleden al met Drupal gewerkt en vond dit niet zo heel eenvoudig (iets te moeilijk eerlijk gezegd). Is Joomla eenvoudiger om mee te werken?

Mijn bedoeling is om dit project zelf op te zetten omdat het uitbesteden van een site met de inhoudelijke omvang die ik in gedachte heb voor mij momenteel (volgens mij) niet betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
laforte schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:39:

Als het zakelijk is laat dan een professional het doen die wel tijd heeft zich te verdiepen in HTML. Wat ik hier lees is dat je een auto wilt bouwen maar geen verstand van auto's wilt hebben. Kan je software gebruiken die zogenaamd adverteert met No coding required, ja. Is dit verstandig om te gebruiken voor zakelijke doeleinden als je zelf geen HTML wilt leren? Denk het niet...
Ik ben mij hiervan bewust.

Vraag is alleen wat het kost om bij wijze van spreken een website op te richten met meer dan 50 pagina's waarbij ik zelf over alle mogelijkheden moet blijven beschikken om verder uit te breiden...

En in die mate is je opmerking ook ergens wel terecht of het voor mij persoonlijk haalbaar is om dit in eigen beheer te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Ik ben het eens met laforte. Daarbij denk ik dat je het beste Wordpress kan gebruiken voor je website Joomla en Drupal zijn al meteen een stuk complexer. Maar nog beter is om een webdesign bureautje in te huren, er zit er vast wel één bij je in de wijk.

Maar wat ik interessanter vind is het "boomstructuur" verhaal, zo complex kan die toch niet zijn? Je hebt een aantal menu items met daarin sub items? Of zie ik dat verkeerd, ben gewoon nieuwsgierig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Soneraxx schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:36:
[...]

Vraag is alleen wat het kost om bij wijze van spreken een website op te richten met meer dan 50 pagina's waarbij ik zelf over alle mogelijkheden moet blijven beschikken om verder uit te breiden...
Het aantal pagina's is irrelevant. Het bedrijf waarvoor ik werk heeft talloze sites gemaakt die voldoen aan jouw beschrijving. De meest complexe daarvan die we voor een advocaat hebben gemaakt heeft aan de buitenkant honderden pagina's maar in de code zijn het er minder dan 10. Contentpagina's zijn immers allemaal hetzelfde, als ze een goed CMS opzetten kun je zelf je content invullen met een simpele WYSIWYG-editor. Doorgaans blijft er dan alleen aparte code over voor de homepage en de contactpagina, of als je nog speciale wensen hebt aan andere pagina's komen die er ook bij.

Het soort internetbureau dat je laat betalen per pagina (in plaats van per soort pagina) is niet het soort bureau waarmee je wil gaan praten, de kans is groot dat je daar veel te veel betaalt (of juist inlevert op kwaliteit).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Soneraxx schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:36:
[...]

Ik ben mij hiervan bewust.

En in die mate is je opmerking ook ergens wel terecht of het voor mij persoonlijk haalbaar is om dit in eigen beheer te doen...
Ik zou zeggen, probeer eens een beetje te spelen met Wordpress of Drupal (of andere CMS pakketten). Maak wat voorbeeldpagina's zodat je in ieder geval een beeld krijgt van de hoeveelheid werk en je idee van je product. Zo krijg je een minimal viable product en kan je toetsen of wat je wilt bereiken ook echt geld waard is.

Je kan die pakketten lokaal installeren op een testserver, misschien is er iemand in je kennissenkring die hier wat mee kan helpen. Mocht het allemaal serieuzer worden zou ik wel overwegen iemand in te huren die wat beter weet wat hij/zij doet; je moet tenslotte straks er geld mee verdienen dus het moet wel goed werken. Maar ga eerst een wat rond rommelen en ontdekken of t allemaal een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
@ Edwin: Ik had die bedenking ondertussen ook al gemaakt voor mezelf. Ik ga eens kijken of ik er in eerste instantie mee krijg gedaan wat ik wil. Ik denk dat als het op termijn goed uitpakt, dat ik dan inderdaad richting professioneel moet.

Maar aangezien het nu om een soort van zijproject gaat waar ik momenteel geen geld voor heb (net nieuw kantoor opgestart), ga ik het eerst zo proberen.

Op die manier kan ik toch al beginnen met het schrijven van de content.

Bedankt allemaal voor de info. Ben er weer wat wijze van geworden :-).
Pagina: 1