Ultra HD Blu Ray optische drive voor PC's?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 01:37
Binnenkort komt de Ultra HD Blu Ray op de markt, Samsung heeft zijn eerste al uitgebracht voor 500 euro voor in de woonkamer. Maar ik vroeg me af of iemand weet of er ook Ultra HD Blu Ray drives komen voor PC's? Ik weet dat de UHD Blu Ray's niet echt een doorbreker zal worden, maar toch ben ik geïnteresseerd.
Let me know :)

Beste antwoord (via ChopperGunnerNL op 27-04-2016 01:08)

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ChopperGunnerNL schreef op woensdag 27 april 2016 @ 01:02:
[...]

Dat klopt alleen geven deze drives alleen 4K Upscaling en dat is niet hetzelfde als echte 4K.
Op het moment is er nog maar 1 UHD Blu Ray speler op de markt die onlangs door Samsung is uitgebracht.
Ik wil dus graag weten of er ook UHD Blu Ray drives komen voor PC's. Zo niet dan moet ik het maar doen met de huidige Blu Ray drives, zo wel dan ben ik geïnteresseerd.
Deze doen echte 4k, geen downscaling. het probleem is hdcp2.2 en daarvoor heeft je pc hdmi 2.0 voor nodig.
Ik heb de thread zo niet bij de hand maar op een ander forum hebben ze het uitgebreid getest :).

Als je geen hdcp2.2 dus hdmi2.0 hebt heb je inderdaad wel downsampling, dat is per spec

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Je zoekt een BD-XL capable drive, icm PowerDVD kun je die al oa afspelen.
Al geruime tijd zijn deze beschikbaar, zelfs goedkoop via eBay te verkrijgen, zodoende heeft mijn htpc er ook al eentje (alleen nog geen 4k schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
Donderstraaltje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:53:
Je zoekt een BD-XL capable drive, icm PowerDVD kun je die al oa afspelen.
Al geruime tijd zijn deze beschikbaar, zelfs goedkoop via eBay te verkrijgen, zodoende heeft mijn htpc er ook al eentje (alleen nog geen 4k schrijven).
Dat klopt alleen geven deze drives alleen 4K Upscaling en dat is niet hetzelfde als echte 4K.
Op het moment is er nog maar 1 UHD Blu Ray speler op de markt die onlangs door Samsung is uitgebracht.
Ik wil dus graag weten of er ook UHD Blu Ray drives komen voor PC's. Zo niet dan moet ik het maar doen met de huidige Blu Ray drives, zo wel dan ben ik geïnteresseerd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
ChopperGunnerNL schreef op woensdag 27 april 2016 @ 01:02:
[...]

Deze doen echte 4k, geen downscaling. het probleem is hdcp2.2 en daarvoor heeft je pc hdmi 2.0 voor nodig.
Ik heb de thread zo niet bij de hand maar op een ander forum hebben ze het uitgebreid getest :).

Als je geen hdcp2.2 dus hdmi2.0 hebt heb je inderdaad wel downsampling, dat is per spec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
Donderstraaltje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 01:05:
[...]

Ok true, alleen kan ik met deze drives de UHD Blu Ray schijven niet afspelen.
Dan denk ik dat ik maar moet wachten totdat Asus, Pioneer, Samsung, LG, Plextor of een ander merk een UHD Blu Ray player uitbrengt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
ChopperGunnerNL schreef op woensdag 27 april 2016 @ 01:08:
[...]

Ok true, alleen kan ik met deze drives de UHD Blu Ray schijven niet afspelen.
Dan denk ik dat ik maar moet wachten totdat Asus, Pioneer, Samsung, LG, Plextor of een ander merk een UHD Blu Ray player uitbrengt :P
Daar ging nu de test juist om, dat doen ze wel :)
Omdat ik je niet overtuigen kan ga ik nu opzoek naar dat forum draadje.

Edit;
http://www.avsforum.com/f...quest-3.html#post41583457

Vanaf hier zo ongeveer zul je moeten beginnen te lezen, maar ze zijn dus leesbaar en ten tijde van deze post waren powerdvd en gelijke software nog niet zover met de beveiliging, wat nu inmiddels wel zo is.
Daar ga je je antwoorden vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Donderstraaltje op 27-04-2016 01:17 ]

Pagina: 1