Welke ethernet kabel moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 01:37
Over een week komt een monteur van Zeelandnet mijn nieuwe kabelmodem installeren.
Ik heb wel even een ethernetkabel van 15 meter nodig die van de modem in mijn meterkast, via het plafond en via de muren naar mijn kamer toe gaat. Op het moment is er al een ADSL kabel aanwezig die naar mijn kamer toe gaat, deze moet vervangen worden door een ethernetkabel voor mijn PC.
De vraag is welke zal ik nemen?
Alle kabels die ik neem zijn 100% Koper

CAT5e 15M UTP Kabel
CAT5e 15M FTP Kabel
CAT7 15M sFTP Kabel
CAT6 15M sFTP Kabel

Laat het me weten :)

Beste antwoord (via ChopperGunnerNL op 27-04-2016 00:38)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

CAT5e 15M UTP Kabel zou prima moeten voldoen. Let er wel op of deze shielded is of niet. Shielded exemplaren zijn dikker en stugger, wat mogelijk issues kan opleveren als je het door (nauwe) buizen moet proppen.
CAT6 is wat nieuwer en doorgaans per definitie dik en stug. CAT7 is nog nieuwer en eigenlijk niet nodig, tenzij je graag met 10Gbit gaat werken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

CAT5e 15M UTP Kabel zou prima moeten voldoen. Let er wel op of deze shielded is of niet. Shielded exemplaren zijn dikker en stugger, wat mogelijk issues kan opleveren als je het door (nauwe) buizen moet proppen.
CAT6 is wat nieuwer en doorgaans per definitie dik en stug. CAT7 is nog nieuwer en eigenlijk niet nodig, tenzij je graag met 10Gbit gaat werken.