Ik heb onlangs even gespeeld met wat dual-booting e.d. om ook wat kennis op te doen, daar dit steeds populairder is e.d. Dat werkte allemaal prima, alleen heb ik een hardnekkig probleem. In mijn BIOS-settings krijg ik naast de Windows Boot Loader ook nog de Ubuntu optie om te booten.
Enfin, het nodige werk gedaan met o.a. diskpart om de FAT32 boot-partitie te openen en al die verwijzingen behalve die nodig zijn te verwijderen. Ubuntu en een sparky dir zijn weg. Moet het gedaan zijn toch? Nee!
Vervolgens maar ff met AOMEI partition assistent alle MBR's van alle partities maar op Win7/8/10/x gezet. Zou het toch moeten zijn, dan? Nope
En nu weet ik het niet meer
In zowel UEFI mode of Legacy mode booten naar Windows werkt prima, kies ik ubuntu dan krijg ik alsnog een minishell voor grub.
Als ik echter de optie gebruik om te kiezen vanaf welke drive ik wil booten, krijg ik steevast alleen de Windows Loader - vreemd!
Een begeleidend screenshot:

Wat mis ik?
Enfin, het nodige werk gedaan met o.a. diskpart om de FAT32 boot-partitie te openen en al die verwijzingen behalve die nodig zijn te verwijderen. Ubuntu en een sparky dir zijn weg. Moet het gedaan zijn toch? Nee!
Vervolgens maar ff met AOMEI partition assistent alle MBR's van alle partities maar op Win7/8/10/x gezet. Zou het toch moeten zijn, dan? Nope
En nu weet ik het niet meer
Als ik echter de optie gebruik om te kiezen vanaf welke drive ik wil booten, krijg ik steevast alleen de Windows Loader - vreemd!
Een begeleidend screenshot:

Wat mis ik?
StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)