Macbook pro retina doet raar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beats72
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-03 21:59
Beste tweakers

Ik heb deze avond iets heel raar meegemaakt met mijn macbook pro retina (mid-2014).
Ik was gewoon op het internet aan het surfen toen opeens de fan zeer luid begon te blazen, mijn pijltje van mijn muis begon te flikkeren (kleuren bolletje + pijltje) er gekleurde vierkantjes versheenen over mijn scherm en de fan echt zo hard begon te blazen zoals een vliegtuig dat opsteeg (harder en harder en harder) dat ik na 20 sec de power knop heb ingedrukt omdat ik schrik had dat hij gewoon ging uit elkaar vliegen.

De programma’s dat ik open had waren word office, safari (+- 10 tab’s), finder, skype en spotify.
Wat zou het probleem kunnen zijn ? Want ik maak mij wel een beetje zorgen.
De macbook is 1,5jaar oud dus gelukkig nog in garantie hoop ik.
Als jullie nog verdere info nodig hebben wil ik deze gerust meededelen

Alvast bedankt voor het lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Tsja. Echt veel kunnen we niet met deze info. Het zou helpen als we vanuit Console een system log entry hebben van die tijd en eventueel een screenshot van activiteitenweergave voor dat tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beats72
En hoe kom ik aan deze informatie ? Ik heb meteen de powerknop ingedrukt en daarna gekeken naar de activiteitenweergave maar deze was leeg omdat de stroom weg was. Kan ik deze nog bekijken van gister avond of niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Console kan je wel openen en dan de log van gisteren terugkijken. acitiviteitenweergave is de eerste die je moet proberen te openen als zoiets nog een keer gebeurt. Ik denk dat Safari iets raars heeft gedaan met wat webmateriaal. Toevallig Flash geïnstalleerd staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Ik zou hem voorzichtig nog eens aanzetten en zo snel mogelijk al je data iig veilig stellen.

Mocht het nogmaals gebeuren; heb je nog garantie? Dit lijkt mij een hardwarematig probleem namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 21:43
http://2.bp.blogspot.com/...00/video-distorted-01.jpg leek het op dit ?

Edit: Klinkt namelijk als je videokaart

[ Voor 15% gewijzigd door AcidBanger op 27-04-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beats72
Neem elke dag een volledige back-up dus dat is veilig toch bedankt voor de tip.

Het leken meer op gekleurde vierkandjes van 3op3cm

Dit is wat ik vond in de log van gisteren:
Apr 26 22:16:24 MacBook-Pro-van-Jordi blued[94]: Device Connected with address: 38-01-95-17-6c-c7 and classOfDevice 0x000000 and connectionHandle 0x0040
Apr 26 22:16:26 MacBook-Pro-van-Jordi kernel[0]: IO80211AWDLPeerManager::setAwdlOperatingMode Setting the AWDL operation mode from AUTO to SUSPENDED
Apr 26 22:16:26 MacBook-Pro-van-Jordi kernel[0]: IO80211AWDLPeerManager::setAwdlSuspendedMode() Suspending AWDL, enterQuietMode(true)
Apr 26 22:16:26 MacBook-Pro-van-Jordi kernel[0]: IO80211AWDLPeerManager::setAwdlOperatingMode Setting the AWDL operation mode from SUSPENDED to AUTO
Apr 26 22:16:26 MacBook-Pro-van-Jordi kernel[0]: IO80211AWDLPeerManager::setAwdlAutoMode Resuming AWDL
Apr 26 22:16:27 MacBook-Pro-van-Jordi blued[94]: Device Connected with address: 38-01-95-17-6c-c7 and classOfDevice 0x000000 and connectionHandle 0x0040
Apr 26 22:16:59 --- last message repeated 1 time ---

Ik hoop dat jullie hier iets meer uit kunnen lezen ?
En ik wou activiteitenweergave starten maar toen begon de fan echt zeer hard te blazen dat ik de power knop heb ingedrukt voor geen risico te lopen.

Alvast bedankt.

[ Voor 255% gewijzigd door beats72 op 27-04-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 21:43
Misschien een beetje een harde manier van een diagnose stellen maar ik zou hem gewoon aangooien en inderdaad laten gaan totdat die fan gaat blazen. Kijken wat erna gebeurt... je data is toch al veilig en dat apparaat zit toch in de garantie. Als je dan een foto zou kunnen maken van de vlekken dan zou het helemaal top zijn. Als ik die zie moet ik je wel een richting kunnen uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beats72
AcidBanger schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:24:
Misschien een beetje een harde manier van een diagnose stellen maar ik zou hem gewoon aangooien en inderdaad laten gaan totdat die fan gaat blazen. Kijken wat erna gebeurt... je data is toch al veilig en dat apparaat zit toch in de garantie. Als je dan een foto zou kunnen maken van de vlekken dan zou het helemaal top zijn. Als ik die zie moet ik je wel een richting kunnen uitsturen.
Heb hem zonet opgestart, kreeg geen foutmelding ofzo gewoon opgestart zoals normaal. Ik ga er nu even mee werken kijken wat dat geeft.
Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:24

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zal wel gewoon een driver geweest zijn die crashed. Zou me er pas druk om maken als het vaker gebeurt.
Heb ook wel eens software in gebruik die heel m'n mac laat crashen (bijvoorbeeld: virtual box + blue stacks = crash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Als het nog een keer voorkomt toch even contact opnemen/langsgaan. Je zit nou nog binnen de 2 jaar. Hopelijk is het niet nodig.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou me hier niet direct heel druk om maken. Is waarschijnlijk een proces dat door en of andere bug opeens 100% CPU staat te gebruiken. Als je normaal geen intensieve programma's gebruikt ben je dat lawaai niet gewend en schrik je er misschien van, maar het is in principe niet iets wat kwaad kan. Als de boel echt te heet wordt grijpt het systeem zelf wel in.

In het ergste geval installeer je OS/X opnieuw, maar meestal kun je via de Activity Monitor wel achterhalen welk programma dit veroorzaakt. De log regels die je gepost hebt laten in elk geval niks relevants zien, maar goed, dat is dan ook maar een momentopname van nog geen 30 seconden.
Pagina: 1