Idee gezocht voor bevestiging LED TL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Ik wil graag de volgende LED TL toepassen in een zelfbouw lamp: http://www.ebay.nl/itm/LE...84ec69:g:4CYAAOSwk1JWeMuG
Het ontwerp van de lamp heeft voor mij als voorwaarde dat absoluut rondom licht wordt uitgestraald. Een constructie naast de lamp is dus een no-go. Het geheel komt namelijk in Aziatische visfuik: https://www.google.nl/sea...k#imgrc=PMTZj-JlTVZLeM%3A
Deze lamp kan aan één zijde worden aangesloten dus ik hoef alvast geen aansluiting aan de bovenkant te realiseren. Het geheel moet echter wel stabiel zijn. Het ding werkt op 230 Volt dus het moet ook veilig zijn. Vanwege LED is warmte geen issue.

Mijn idee is om de aansluiting met een goed klemmende connector aan te sluiten. Deze connector komt op een buis van cortenstaal die op zijn beurt weer op een grondplaat van cortenstaal wordt gemonteerd. De bekabeling kan dan onder de grondplaat aangevoerd worden door de buis. Aan de onderkant van de fuik rondom de buis lijm ik waarschijnlijk een houten prop waar ik de fuik op vast schroef. (Zijn er ook cortenstaal schroeven :? )
Nu zoek ik een constructie voor de bovenzijde die tevens (vooral) de ledlamp fixeert. Een andere optie is op een metaaldraad door de fuik heen te vlechten om de lamp te fixeren maar dat heeft niet mijn voorkeur. Ik wil graag dat de lamp als geheel en stabiele constructie heeft. Het geheel wordt circa 1 meter hoog, de visfuik is een centimeter of 20 in doorsnee.
Ik zit er al een tijd over te piekeren maar kom niet echt tot een goed idee. Iets met een veerconstructie of zo, ik weet het niet. Misschien zoek ik wel te moeilijk en zie ik de simpele oplossing over het hoofd.

Dus hulp gevraagd :)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Alle reacties

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:54
Of ik het goed begrijp weet ik niet zeker, maar een doorzichtige buis van bv acryl aan de voet bevestigen als bescherming van de tl misschien een idee?

[ Voor 56% gewijzigd door Mutatie op 27-04-2016 01:34 ]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Dat is wellicht een optie maar ben bang dat dat veel stof/vuil aantrekt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Gewoon onderin en bovenin een TL-voetje monteren, zoals die buizen normaal vastzitten dus?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-12 23:20
evilution schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:00:
Het ontwerp van de lamp heeft voor mij als voorwaarde dat absoluut rondom licht wordt uitgestraald.
Geen enkele LED-TL die ik tot nog toe heb gezien, geeft egaal licht rondom. Er zit namelijk een led-strip in die naar beneden is gericht, zoals hier. Ook als je dit niet direct ziet omdat het melk/matglas is, is het binnenwerk hetzelfde. Los van het ontwerp zou ik hier zeker rekening mee houden.

Verder zou een tekening je verhaal ondersteunen denk ik, ik heb namelijk geen idee wat je nu precies wil.