Hallo beste tweakers!
In 2011 bouwde ik mijn huidige pc.
Nog redelijk naïve kocht ik een i5 2500(non-K) en een redelijk goedkoop mobo.
Nu zat ik al een poos te kijken om een nieuwe pc te kopen, maar was erg teleurgesteld met de ontwikkeling van de nieuwe processors (Na 5 jaar +-40% beter
).
In plaats van een nieuwe pc te kopen besloot ik maar de beste CPU te kopen die nog in mijn mobo past om zo de levensduur met een jaar of twee te verlengen.
Nu ik (eindelijk) een K processor heb, zou ik hem graag willen overclocken...
Maar in mijn bios (laatste versie) kijkend, zie ik dat de multiplier nog steeds gelockt is.
Hij kan op maximaal 39x gezet worden, maar reset zich naar 35x elke keer als hij opnieuw opstart.
Zelf heb ik al wat rond gezocht, maar daar kwamen gemixte resultaten uit.
Sommige mensen hadden ook dit probleem, maar er werd dan geen oplossing geboden. (Hier vrees ik bij mij ook voor)
Sommigen hadden helemaal geen probleem.
Dit is alleen met vergelijkbare systemen. Over mijn mobo specifiek heb ik niks kunnen vinden.
Zie ik iets over het hoofd? Ben ik een setting vergeten? Of heb ik gewoon pech?
Mijn huidige settup:
Intel i7 3770K
Gigabyte P67-DS3-B3 rev.1 (Laatse bios versie: F5)
Windows 10 64-bit Home edition
MSI GTX 760 2GB
Samsung 830 SSD 256GB
Verscheidene HDD's
550 Watt PSU (merk vergeten en de label aan de verkeerde kant
)
8GB Ram @ 1333Mhz
Bedankt voor het lezen,
Dion Dokter
In 2011 bouwde ik mijn huidige pc.
Nog redelijk naïve kocht ik een i5 2500(non-K) en een redelijk goedkoop mobo.
Nu zat ik al een poos te kijken om een nieuwe pc te kopen, maar was erg teleurgesteld met de ontwikkeling van de nieuwe processors (Na 5 jaar +-40% beter

In plaats van een nieuwe pc te kopen besloot ik maar de beste CPU te kopen die nog in mijn mobo past om zo de levensduur met een jaar of twee te verlengen.
Nu ik (eindelijk) een K processor heb, zou ik hem graag willen overclocken...
Maar in mijn bios (laatste versie) kijkend, zie ik dat de multiplier nog steeds gelockt is.
Hij kan op maximaal 39x gezet worden, maar reset zich naar 35x elke keer als hij opnieuw opstart.
Zelf heb ik al wat rond gezocht, maar daar kwamen gemixte resultaten uit.
Sommige mensen hadden ook dit probleem, maar er werd dan geen oplossing geboden. (Hier vrees ik bij mij ook voor)
Sommigen hadden helemaal geen probleem.
Dit is alleen met vergelijkbare systemen. Over mijn mobo specifiek heb ik niks kunnen vinden.
Zie ik iets over het hoofd? Ben ik een setting vergeten? Of heb ik gewoon pech?
Mijn huidige settup:
Intel i7 3770K
Gigabyte P67-DS3-B3 rev.1 (Laatse bios versie: F5)
Windows 10 64-bit Home edition
MSI GTX 760 2GB
Samsung 830 SSD 256GB
Verscheidene HDD's
550 Watt PSU (merk vergeten en de label aan de verkeerde kant

8GB Ram @ 1333Mhz
Bedankt voor het lezen,
Dion Dokter